پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
آموزششبکه های اجتماعی

آموزش حذف و دیلیت اکانت تلگرام | Delete Telegram Account

 اگرچه تلگرام به عنوان یک پیامرسان امن با امکانات و ویژگی های خوب است اما گاهی اوقات زمان هایی پیش می آید که قصد داریم به هر دلیلی این پیامرسان را برای مدت زمان کوتاه یا دائم ترک کنیم و یا یک پیامرسان جدید را امتحان کنیم در این مواقع نیاز است تا اکانت (حساب کاربری) تلگرام خود را حذف کنیم. ما در این آموزش به صورت کاملا شفاف نحوه حذف حساب کاربری تلگرام را توضیح داده ایم پس این آموزش را از دست ندهید.

کوتاه درباره پیامرسان تلگرام:

پیامرسان تلگرام در سال 2013 راه اندازی شد و از آن سال تاکنون توانست با رشد مثبت و گام به گام خود به بیش از1 میلیارد کاربر دست پیدا کند. درطول این 9 سال همیشه با چالش های مختلفی روبرو بوده از جمله فیلترینگ و تحریم توسط کشورهای مختلف، اما با بروزرسانی های مستمر و ایده های نوآورانه ، سرعت و امنیت خوبش توانسته از موانع سر راهش عبور کرده و محبوبیت بالایی در سراسر جهان پیدا کند.

نکاتی که قبل از حذف اکانت تلگرام باید بدانید!

  1. قبل از حذف اکانت خود از اطلاعات مهم تان بکاپ (نسخه پشتیبان) تهیه کنید.
  2. با حذف اکانت تلگرام تمامی داده هایتان شامل چت ها، کانال ها، گروه ها، مخاطبان، پیام های ذخیره شده، و به طوری کلی همه اطلاعات شما پاک می شوند.
  3. چنانچه پس از حذف اکانت تلگرام خود پشیمان شوید و دوباره ثبت نام کنید دیگر قادر به بازیابی اطلاعات اکانت خود نیستید.
  4. حذف حساب و ثبت نام مجدد در تلگرام تاثیری در خارج کردن شما از ریپورتی ندارد چرا که محدودیت بر روی شماره تلفن شما اعمال شده است و نه حساب کاربریتان.
  5. در طول یک هفته فقط 3 بار قادر به دلیلت اکانت کردن هستید و در صورتیکه بیش از 3 بار اقدام به این کار کنید شماره شما برای مدتی بلاک می شود و قادر به ثبت نام در تلگرام نیستید.

توجه !

ترجیحا از برنامه ها یا سایت های ثالث برای حذف اکانت تلگرام (Delete Account) خود استفاده نکنید چرا که ممکن است بدون کسب اجازه از شما، شماره همراهتان را سیو کرده و برایتان پیامک های تبلیغاتی ارسال کنند یا از طریق کد پیامک شده به گوشی شما اقدام به ورود به اکانت تلگرام شما کرده و به نوعی از شماره همراهتان سوء استفاده کنند.

آموزش حذف یا دیلیت اکانت دائمی تلگرام:

دقت داشته باشید مراحل حذف حساب کاربری تلگرام در اندروید، iOS و رایانه مثل هم بوده و هیچ تفاوتی نمی کند. به دو روش می توانید حساب کاربری تلگرام خود را حذف کنید:

1- حذف خودکار و زماندار:

در این روش می توانید از طریق تنظیمات داخل برنامه ( settings> privacy and security |تنظیمات> حریم خصوصی و امنیت ) مطابق راهنمای زیر تعیین کنید اگر مدت زمان خاصی به تلگرامتان سر نزدید و آنلاین نشدید، اکانت شما و تمام اطلاعات تان به صورت خودکار حذف شود. بازه های زمانی حذف خودکار1ماه، 3 ماه ، 6 ماه و 1 سال می باشند. که بنابر شرایط خودتان یک مورد را می توانید به دلخواه انتخاب کنید.

2- حذف فوری و سریع:

اگر مایل هستید اکانت خود را به صورت دستی و فوری پاک کنید، باید اینکار را از طریق وب سایت تلگرام انجام دهید چرا که برای حذف فوری اکانت در تنظیمات برنامه تلگرام گزینه ای وجود ندارد.

برای حذف سریع و فوری اکانت تلگرام خود طبق مراحل زیر پیش بروید:

1. فیلترشکن خود را روشن کرده و بر روی لینک زیر کلیک نمایید تا به صفحه مدیریت حساب خود در وب سایت رسمی تلگرام بروید.

دلیت اکانت تلگرام | Delete Telegram Account

2. پس از کلیک بر روی لینک بالا به صفحه ای مطابق عکس زیر هدایت می شوید. در این مرحله باید در کادر سبزرنگ طبق تصویر زیر شماره تلفنی که قصد ورود به پنل مدیریتی و حذف حساب کاربری تلگرامش را دارید به همراه کد کشور ( در اینجا ایران 98+ ) بدون صفر وارد کرده و سپس روی دکمه Next کلیک کنید.

3. اکنون یک فیلد جدید برایتان باز می شود که باید درآن کد تاییدی که به تلگرام شما ارسال شده است را وارد نمایید. دقت داشته باشید بزرگی یا کوچکی حروف کد مهم هستند و برنامه به آن حساس است. ( توصیه می شود کد را کپی کنید) پس از وارد کردن کد تایید بر روی گزینه Sign in کلیک کنید.

4. در طورتیکه مراحل را به درستی پیش رفته باشید وارد صفحه مدیریت اکانت تلگرام خود می شوید. در این صفحه بر روی گزینه Delete Account کلیک نمایید.

5. در این گام در صورت تمایل (اختیاری) علت حذف حساب کاربریتان را در فیلد why are you leaving نوشته و در نهایت روی دکمه Done کلیک نمایید.

6. در آخرین مرحله پنجره ای به شما نمایش داده می شود و از شما می پرسد (آیا مطمئنید که می خواهید حساب تلگرام تان را حذف کنید؟)

در این قسمت باید روی دکمه قرمز رنگ Yes, delete my account کلیک کنید تا حساب شما و کلیه اطلاعات آن حذف شود.

تبریک میگم کار به پایان رسید و حساب کاربری تلگرام شما با موفقیت حذف شد.

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت کافی را برده باشید. هر نظر یا مشکلی داشتید تو قسمت نظرات باهامون درمیان بگذارید. ممنون از نگاه قشنگتون فعلن تا بعد????

‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :)  ✍️ اینجا هر کسی میتونه بنویسه!  | ???? ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا