Sponsor

تجربه‌ی بی‌نظیر بازی در رزولوشن بالا با انتخاب کارت گرافیک

بازی‌های کامپیوتری همیشه جذاب بوده‌اند. تجربه‌ی بی‌نظیر بازی در رزولوشن بالا، یکی از آن مواردی است که هر گیمری به دنبال آن است. اگر یک گیمر کنسول باشید، دستتان در انتخاب رزولوشن بسته است چون نمی‌توانید بیشتر از رزولوشونی که کنسول برای پشتیبانی از آن طراحی شده، از آن خروجی...

Device Slider
  • خانه
  • 👈
  • کسب و کار
  • 👈
  • تجربه‌ی بی‌نظیر بازی در رزولوشن بالا با انتخاب کارت گرافیک

بازی‌های کامپیوتری همیشه جذاب بوده‌اند. تجربه‌ی بی‌نظیر بازی در رزولوشن بالا، یکی از آن مواردی است که هر گیمری به دنبال آن است. اگر یک گیمر کنسول باشید، دستتان در انتخاب رزولوشن بسته است چون نمی‌توانید بیشتر از رزولوشونی که کنسول برای پشتیبانی از آن طراحی شده، از آن خروجی بگیرید. گیمرهای کامپیوتر از این نظر آزادی عمل بیشتری دارند چون می‌توانند با ارتقا سیستم خود، رزولوشن خروجی بالاتری را داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین قطعاتی که برای ارتقا سیستم گیمینگ لازم است تا بتواند از رزولوشن بالاتری پشتیبانی کند، کارت گرافیک است. در واقع اگر فرض را بر این بگذاریم که سیستم فعلی شما محدودیت پردازشی دیگری ندارد و میزان حافظه‌ی رم و توان پردازنده برای تأمین توان مورد نیاز یک بازی با رزولوشن بالا کافی است، به یک کارت گرافیک پیشرفته نیاز دارید تا بتوانید بازی را با رزولوشن بالا اجرا کنید. در این مطلب قصد داریم به چند کارت گرافیک که می‌توانند بازی‌های روز را در رزولوشن‌های QHD و UHD اجرا کنند بپردازیم. اگر شما هم گیمری هستید که می‌خواهد بازی‌ها را در رزولوشن بالا تجربه کند، با ما همراه باشید.

رزولوشن، کارت گرافیک و دیگران

وقتی حرف از رزولوشن بازی می‌شود، نمی‌توان موضوع را فقط به یک عامل وابسته دانست. در اصل خروجی بازی‌های رایانه‌ای در دو بعد کلی مورد بررسی قرار می‌گیرد. اول توانایی بازی در ارائه‌ی رزولوشن خاص است و دومی توانایی سخت‌افزاری سیستم گیمینگ برای اجرای بازی با آن رزولوشن خاص. فرض کنید یک بازی قدیمی داریم که اصلا توانایی نمایش تصاویر با رزولوشن 4K را ندارد، برای اجرای این بازی در رزولشون بالا سیستم شما فقط آن را مقیاس می‌کند (upscale) و در صفحه نمایش 4K نمایش می‌دهد. با این کار کیفیت بازی در حد رزولوشن 4K بالا نمی‌رود. برای برطرف کردن این بخش باید بازی که قصد اجرای آن را دارید هم از رزولوشن بالا پشتیبانی کند.

با فرض این که قصد دارید یک بازی روز را اجرا کنید و مشکلی از بابت پشتیبانی بازی از رزولوشن مد نظر شما وجود ندارد، به سراغ سخت‌افزار می‌رویم. سخت‌افزار هم مجددا به دو بخش پردازشی و خروجی تقسیم می‌شود. در مرحله‌ی اول باید قطعات پردازشی سیستم شما توانایی تأمین محاسبات لازم برای خروجی تصویر با رزولوشن بالا را داشته باشند. به این معنی که کارت گرافیک قدرتمند و البته رم و پردازنده‌ی مناسب در این بخش مهم هستند. در مرحله‌ی دوم باید دستگاهی که توانایی نمایش این خروجی با کیفیت را دارد، در اختیار داشته باشید.

برای جمع بندی بخش سخت‌افزار مورد نیاز برای بازی با رزولوشن بالا، به دو قطعه‌ی اساسی و مهم می‌رسیم. اولی کارت گرافیک و دومی مانیتور مناسب است. راهنمای خرید اولی را در این مطلب خواهیم داشت. برای انتخاب یک مانیتور مناسب که بتواند این خروجی با کیفیت را به‌طور مناسبی به نمایش بگذارد، کافی است در گوگل «خرید مانیتور 4K تاپ رایان» را جستجو کنید و از طریق نتیجه اول وارد صفحه‌ی مخصوص مانیتورهای 4K در فروشگاه اینترنتی تاپ رایان شوید. البته محدود به رزولوشن 4K نیستید. در تاپ رایان می‌توانید طیف وسیعی از مانیتورهای مخصوص بازی را با رزولوشن‌های FHD تا 8K مشاهده و مقایسه کنید و در نهایت مدل برتر را سفارش دهید.

مهم‌ترین مؤلفه‌های خرید کارت گرافیک پرقدرت

برای خرید یک کارت گرافیک قدرتمند که بتواند خروجی با رزولشون بالا به شما ارائه دهد باید به مشخصات مختلفی توجه کنید. هنگام خرید کارت گرافیک اصطلاحات زیادی مثل VRAM، رهگیری پرتو و… مطرح می‌شود که لازم است به آن‌ها توجه کافی داشته باشید. برای این‌که بتوانیم بهترین کارت گرافیک که توانایی اجرای بازی‌ها با رزولوشن بالا را هم داشته باشد، انتخاب کنیم؛ لازم است با مؤلفه‌های مهم این قطعه کامپیوتری آشنا شویم. در ادامه برخی از مهم‌ترین عواملی را که باید پیش از خرید کارت گرافیکی در نظر بگیرید، فهرست کرده‌ایم:

  • سازنده‌ی چیپ گرافیکی: در حال حاضر دو سازنده‌ی مطرح در حال طراحی و توسعه‌ی چیپ‌های گرافیکی برای کارت گرافیک کامپیوتر و لپ تاپ هستند. البته یک رقیب جدید به این دو قطبی اضافه شده که در ایران طرفدار چندانی ندارد. اگر بخواهیم در حوزه‌ی بازار کشورمان صحبت کنیم، محدود به دو طراح و سازنده می‌شویم. اولی Nvidia و دومی AMD است. هر دو این شرکت‌ها چیپ‌های گرافیکی را طراحی کرده و توسعه می‌دهند که در ساخت کارت گرافیک توسط خودشان و شرکت‌های شخص ثالث مورد استفاده قرار می‌گیرند. چیپ‌های گرافیکی طراحی شده توسط انویدیا عملکرد بهتری در بازی‌ها و برنامه‌های رندر ۳ بعدی دارند.
  • میزان حافظه‌ی گرافیکی: این مؤلفه که با نام VRAM هم شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین مشخصات یک کارت گرافیک است. اولین چیزی که لازم است به آن توجه کنید، ظرفیت این حافظه است. کارت‌های گرافیک بالا رده، ظرفیت بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند که این ظرفیت بیشتر به طور مستقیم در رزولوشن و کیفیت تصویر خروجی تأثیر دارد. مشخصات این حافظه هم می‌تواند نقش مهمی در عملکرد کارت گرافیکی داشته باشد.
  • خروجی‌های کارت گرافیک: تعداد و تنوع خروجی‌های کارت گرافیک هم از عوامل مهمی است که باید در هنگام خرید کارت گرافیک به آن توجه کنید. یک کارت گرافیک قدرتمند برای ارائه‌ی رزولوشن بالا با نرخ تازه‌سازی مناسب احتیاج به خروجی مناسب دارد. به عنوان مثال وجود خروجی Display Port نشان از بالا رده بودن یک کارت گرافیک کامپیوتر دارد.
  • پشتیبانی از تکنولوژی‌های گیمینگ: این نکته در کارت‌های گرافیک اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر قرار است بازی‌های روز را بدون مشکل و با رزولوشن بالا اجرا کنید، باید کارت گرافیکی انتخاب کنید که از تکنولوژی‌های جدید مثل رهگیری پرتو پشتیبانی کند. علاوه بر رهگیری پرتو که به‌طور مستقیم در کیفیت خروجی کارت گرافیک در بازی‌ها تأثیر دارد، باید به پشتیبانی از تکنولوژی‌هایی مثل FreeSync و G-Sync توجه کنید. البته که نسخه‌ی DirectX هم اهمیت بسیار بالایی دارد.

بهترین کارت گرافیک کامپیوتر برای بازی با رزولوشن بالا

برای این که بتوانید با سیستم گیمینگ خود بازی‌های روز را با رزولوشن بالا اجرا کنید، نیاز به یک کارت گرافیک قدرتمند و بالا رده دارید. این کارت‌های گرافیک که معمولا محصولاتی گران هستند (در بازار کشورمان بعضا به اندازه‌ی یک خودرو سواری قیمت دارند)، توانایی اجرای بازی‌های روز را با رزولوشن QHD و حتی UHD یا همان 4K دارند. البته نمی‌توان نقش یک پردازنده‌ی خوب و میزان کافی حافظه‌ی رم را هم نادیده گرفت.

با این حال با فرض بهره‌مندی از یک پردازنده‌ی مناسب، این کارت‌های گرافیک به خوبی از پس اجرای بازی‌های روز با رزولوشن بالا بر می‌آیند. در ادامه و بر اساس بررسی‌ها و بنچمارک‌های انجام شده در سایت‌های مختلف و البته بررسی بازار، ۷ مدل از بهترین کارت گرافیک‌های کامپیوتر که می‌توانند خروجی با رزولوشن بالا داشته باشند را فهرست کرده‌ایم:

  • کارت گرافیک Nvidia Geforce RTX 4090
  • کارت گرافیک Nvidia Geforce RTX 4080
  • کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3090 Ti
  • کارت گرافیک AMD Radeon RX 7900 XTX
  • کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 4070 Ti
  • کارت گرافیک AMD Radeon RX 6900 XT
  • کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3050

در ادامه هر کدام از کارت گرافیک‌های بالا را با جزئیات بیشتری بررسی می‌کنیم. البته در این فهرست سعی کرده‌ایم به سراغ حداقل یک مدل میان‌رده و اقتصادی هم برویم تا بتوانید با صرف هزینه‌ی کم‌تر بازی‌های خود را با رزولوشن QHD یا همان 2K اجرا کنید. اگر می‌خواهید بدانید هرکدام از مدل‌های لیست بالا چه ویژگی‌هایی دارند، با ادامه‌ی این مطلب همراه باشید. ضمنا می‌توانید با جستجو عبارت «خرید کارت گرافیک گیمینگ تاپ رایان» در گوگل و کلیک روی لینک اول، وارد صفحه‌ی مخصوص کارت گرافیک گیمینگ در تاپ رایان شده و انواع مدل‌های موجود در بازار ایران را مشاهده کنید. امکان سفارش هرکدام از مدل‌های موجود در بازار در تاپ رایان فراهم است.

کارت گرافیک Nvidia Geforce RTX 4090

از میان ۷ مدلی که در این لیست نام برده شده‌اند، قطعا گل سرسبد و قدرتمندترین کارت گرافیک برای گیمینگ، RTX 4090 است. این کارت گرافیکی که توسط Nvidia طراحی شده و هم خودش آن را تولید می‌کند و هم چند شرکت سازنده‌ی دیگر، بهترین گزینه برای اجرای بازی‌های روز با رزولوشن بالا به حساب می‌آید. این کارت گرافیک انویدیا که در حال حاضر پرچمدار محصولاتش هم به شمار می‌رود، از چیپ گرافیکی AD102 بهره‌ می‌برد. این چیپ گرافیکی که ۱۶۳۸۴ هسته‌ی سایه‌زن دارد، با تکنولوژی ۵ نانومتری توسط TSMC تولید می‌شود. فرکانس پایه‌ی این کارت گرافیک ۲۲۳۵ مگاهرتز است که در حالت تقویت شده به ۲۵۲۰ مگاهرتز می‌رسد.

حافظه‌ی گرافیکی یا VRAM این کارت گرافیک قدرتمند دارای ۲۴ گیگابایت ظرفیت است که عملکرد برتر در گیمینگ و اجرای بی‌نقص بازی‌های روز را با رزولوشن بالا تضمین می‌کند. باس این حافظه‌ی گرافیکی ۳۸۴ بیت است و پهنای باند آن ۱۰۰۸ گیگابایت بر ثانیه است. رابط اتصال RTX 4090 از نوع PCI Express و نسل چهارم آن است. برق مورد نیاز این کارت گرافیک قدرتمند ۴۵۰ وات است که باعث می‌شود برای سیستمی با این کارت گرافیک به یک پاور با حداقل ۸۵۰ وات توان نیاز داشته باشید.

یکی از پرطرفدارترین مدل‌های RTX 4090 در ایران، از میان محصولات ایسوس است. کارت گرافیک ایسوس Asus TUF Gaming GeForce RTX 4090 O24G که در زمان نوشتن این مطلب قیمتی در حدود ۱۰۷ میلیون تومان داشته است، یکی از بهترین محصولات ارائه شده توسط ایسوس برای گیمرها است. این محصول که از سری TUF به شمار می‌رود، دارای مشخصات عالی و سیستم خنک کننده‌ی ۳ فن است که می‌تواند به راحتی از پس دفع دمای تولید شده توسط چیپ گرافیکی بر بیاید. البته حداقل پاور پیشنهادی برای سیستمی که از این کارت گرافیک استفاده می‌کند، ۱۰۰۰ وات است.

کارت گرافیک Nvidia Geforce RTX 4080

دومین کارت گرافیک این لیست، از همان سری RTX 40 انویدیا است، اما کمی ضعیف‌تر و ارزان‌تر. کارت گرافیک RTX 4080 که با هدف پاسخگویی به نیاز قشر علاقه‌مند به گیمینگ طراحی و تولید می‌شود، نسبت به برادر بزرگ‌ترش، چیپ گرافیکی ضعیف‌تر و حافظه‌ی گرافیکی کم‌تری دارد. چیپ گرافیکی این مدل از نوع AD103 است که ۹۷۲۸ هسته‌ی سایه زن دارد و مثل چیپ قبلی از تکنولوژی لایه نشانی ۵ نانومتری TSMC بهره می‌برد. فرکانس پایه‌ی چیپ گرافیکی این محصول ۲۲۰۵ مگاهرتز و در حالت تقویت شده ۲۵۰۵ مگاهرتز است.

میزان حافظه‌ی گرافیکی RTX 4080 ۱۶ گیگابایت است. این حافظه باس ۲۵۶ بیتی دارد و پهنای باند آن ۷۱۶.۸ گیگابایت بر ثانیه است. فرکانس کاری این حافظه‌ی گرافیکی هم برابر با ۱۴۰۰ مگاهرتز است. رابط اتصال این کارت گرافیکی قدرتمند از نوع PCIe نسل چهارم است. TDP این سری از کارت‌های گرافیکی Nvidia ۳۲۰ وات است که نتیجه‌ی آن لزوم استفاده از یک پاور ۷۰۰ واتی برای سیستمی شامل این کارت گرافیک قدرتمند است. این کارت گرافیک RTX در حدود ۲۲ درصد عملکرد ضعیف‌تری نسبت به مدل گران‌تر دارد.

یکی از پرطرفدارترین کارت گرافیک‌های مبتنی بر RTX 4080 در بازار ایران، کارت گرافیک ایسوس ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB OC است. این محصول که مجددا از برند ایسوس و متعلق به سری TUF آن است، با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی از نوع GDDR6X و سیستم خنک کننده کارآمد به خوبی از پس اجرای بازی‌های روز دنیا با رزولوشن بالا بر می‌آید. این کارت گرافیکی با یدک کشیدن نام TUF خود را به عنوان یک کارت گرافیک گیمینگ به کاربران شناسانده است.

اگر می‌خواهید با دیگر مدل‌های موجود از سری RTX 4080 انویدیا در بازار ایران آشنا شوید، کافی است عبارت «خرید گرافیک 4080 تاپ رایان» را گوگل کرده و با انتخاب نتیجه‌ی اول وارد صفحه مخصوص این سری از کارت‌های گرافیک از مدل‌های مختلف آن دیدن کنید. در این صفحه از فروشگاه اینترنتی تاپ رایان، تمام مدل‌های RTX 4080 موجود در بازار ایران که توسط تأمین کنندگان رسمی وارد شده‌اند، برای فروش عرضه می‌شوند. می‌توانید بهترین کارت گرافیک‌های ایسوس، ام اس آی و غیره را در صفحه‌ی مذکور مشاهده کنید.

کارت گرافیک Nvidia Geforce RTX 3090 Ti

کارت گرافیک RTX 3090 Ti که قدرتمندترین کارت گرافیک Nvidia قبل از 4090 محسوب می‌شد، از چیپ گرافیکی GA102 بهره می‌برد. شاید این چیپ گرافیکی از نظر اسم شبیه همان چیپ مورد استفاده در 4090 باشد اما معماری آن برخلاف مدل جدیدتر، بر پایه‌ی Ampere است. این چیپ گرافیکی ۱۰۷۵۲ هسته‌ی سایه زن دارد و بر اساس فناوری ۸ نانومتری سامسونگ ساخته شده است. یکی دیگر از تفاوت‌های این کارت گرافیک، تعداد هسته‌ی تنسور کمتر نسبت به مدل جدیدتر است.

حافظه‌ی گرافیکی RTX 3090 Ti ۲۴ گیگابایت است که نوع آن GDDR6X است. باس این مموری ۳۸۴ بیت و پهنای باند آن ۱۰۰۸ گیگابایت بر ثانیه است. این مقدار حافظه‌ی گرافیکی می‌تواند اجرای بدون نقص بازی‌های روز را با رزولوشن بالا تضمین کند. رابط اتصال این کارت گرافیک Nvidia از نوع PCIe نسل چهارم است. توان مورد نیاز این محصول ۴۵۰ وات است که باعث می‌شود برای سیستمی با این کارت گرافیک احتیاج به یک پاور ۸۵۰ واتی داشته باشید.

یکی از مدل‌های پرفروش 3090 Ti در بازار ایران کارت گرافیک ام اس آی مدل GeForce RTX 3090 Ti SUPRIM X 24G است. این کارت گرافیک MSI طراحی زیبا و چشم‌نواز دل هر گیمری را می‌برد. خنک کننده‌ی قدرتمند این کارت گرافیک به خوبی از پس دفع حرارت تولید شده توسط آن بر می‌آید. جمع مشخصات پردازشی و کیفیت بالای ساخت این کارت گرافیک باعث شده تا آن را به عنوان گزینه‌ای جذاب برای گیمرها در نظر بگیریم.

کارت گرافیک AMD Radeon RX 7900 XTX

چهارمین کارت گرافیک این لیست که می‌تواند امکان اجرای بازی‌های روز با رزولوشن بالا را به شما بدهد، مدلی از پلتفرم AMD است. کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX در حال حاضر بهترین گزینه‌ی ارائه شده توسط AMD است. این محصول از چیپ گرافیکی Navi 31 بهره می‌برد که دارای ۶۱۴۴ هسته است. این چیپ گرافیکی درست مثل نسل جدید کارت گرافیک‌های رقیب از فناوری ۵ نانومتری TSMC بهره می‌برد.

حافظه‌ی گرافیکی کارت گرافیک RX 7900 XTX ۲۴ گیگابایت است. باس این حافظه‌ی گرافیکی ۳۸۴ بیت و پهنای باند آن ۹۶۰ گیگابایت بر ثانیه است. مشخصات حافظه‌ی گرافیکی این کارت گرافیک نوید اجرای بدون نقص و با کیفیت بازی‌های مدرن را با رزولوشن بالا می‌دهد. رابط اتصال این محصول PCIe 4.0 x16 بوده که توقعی غیر از این هم نداشتیم. توان مورد نیاز این کارت گرافیک ۳۵۵ وات است و حداقل پاور مورد نیاز برای سیستمی که از این کارت گرافیک استفاده می‌کند، ۷۵۰ وات است.

محبوب‌ترین کارت گرافیک سری RX 7900 XTX شرکت AMD در ایران، کارت گرافیک سافایر مدل NITRO+ RX 7900 XTX حافظه 24 گیگابایت است. این کارت گرافیک ساخت شرکت سافایر است و با قیمت حدود ۷۲ میلیون تومانی می‌تواند تجربه‌ی لذت بخش اجرای بازی‌های روز را با رزولوشن بالا برای شما به ارمغان بیاورد. برای مشاهده مدل‌های دیگر کارت گرافیک سافایر، می‌توانید عبارت «خرید گرافیک سافایر تاپ رایان» را گوگل کنید و با کلیک روی نتیجه‌ی اول، تمام مدل‌های موجود از این برند در بازار ایران را مشاهده کنید.

کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 4070 Ti

وقت آن است که دوباره به سال ۲۰۲۳ برگردیم! این کارت گرافیک میان رده‌ی انویدیا که همراه دیگر مدل‌های RTX 40 در سال ۲۰۲۳ معرفی شد، یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای با رزولوشن بالا است. چیپ گرافیکی این مدل از نوع AD104 با معماری Ada Lovelace است. این کارت گرافیک از ۷۶۸۰ هسته‌ی سایه زن بهره می‌برد و تکنولوژی ساخت آن همان ۵ نانومتری TSMC است که در محصولات سری RTX 40 دیده بودیم.

حافظه‌ی گرافیکی RTX 4070 Ti ۱۲ گیگابایت و از نوع GDDR6X است. باس این مموری ۱۹۲ بیت و پهنای باند آن ۵۰۴.۲ گیگابایت بر ثانیه است. هرچند این حافظه نسبت به مدل‌هایی که تا اینجا معرفی کرده‌ایم کم‌تر به نظر می‌رسد اما برای اجرای بی نقص بازی‌ها با رزولوشن QHD کاملا کافی است. رابط اتصال این کارت گرافیک مشابه مدل‌های قبلی و توان مورد نیاز آن ۲۸۵ وات است. یک سیستم کامپیوتری که از این کارت گرافیک بهره می‌برد، باید پاوری با حداقل ۶۰۰ وات توان داشته باشد.

کارت گرافیک ایسوس ASUS TUF GAMING RTX 4070 Ti O12G به عنوان محبوب‌ترین مدل از سری RTX 4070 Ti شرکت انویدیا در بازار ایران شناخته می‌شود. این کارت گرافیک ایسوس که مثل ۲ مدل اول متعلق به سری TUF این برند است، یک محصول گیمینگ به حساب می‌‌آید. قیمت TUF GAMING RTX 4070 Ti در زمان نگارش این مطلب در حدود ۴۴ میلیون تومان بوده است.

کارت گرافیک AMD Radeon RX 6900 XT

ششمین کارت گرافیک از لیست مدل‌هایی که امکان اجرای بازی‌های روز را با رزولوشن بالا دارند، RX 6900 XT از تیم قرمزهاست. این کارت گرافیک از چیپ گرافیکی Navi 21 ای ام دی با ۵۱۲۰ هسته برخوردار است. این چیپ گرافیکی بر اساس تکنولوژی لایه نشانی ۷ نانومتری TSMC ساخته شده و نوید اجرای بی‌نقص دستورات محاسباتی را برای پردازش‌های گرافیکی می‌دهد. فرکانس پایه‌ی این کارت گرافیکی ۱۸۶۰ مگاهرتز است که پس از اورکلاک تا ۲۳۱۰ مگاهرتز بالا می‌رود.

حافظه‌ی گرافیکی RX 6900 XT ۱۶ گیگابایت از نوع GDDR6 است. باس این حافظه ۲۵۶ بیت و پهنای باند آن ۵۷۶ گیگابایت بر ثانیه است. رابط اتصال این کارت گرافیک AMD از نوع PCIe 4.0 x16 است. توان مورد نیاز این کارت گرافیک ۳۳۵ وات بوده و باعث می‌شود برای راه‌اندازی یک سیستم که از این کارت بهره‌مند است، نیاز به یک پاور با حداقل ۷۰۰ وات باشد.

یکی از محبوب‌ترین مدل‌های عرضه شده در بازار ایران، کارت گرافیک ایکس اف ایکس Speedster MERC 319 AMD Radeon RX 6900 XT 16G است. این کارت گرافیک از محصولات برند XFX است و با قیمت ۳۰ میلیون تومانی، یکی از بهترین گزینه‌های اقتصادی برای اجرای بازی‌های روز با رزولوشن بالا است. برای مشاهده دیگر مدل‌های برند XFX می‌توانید از صفحه مخصوص این برند در فروشگاه اینترنتی تاپ رایان دیدن کنید. کافی است عبارت «نمایندگی XFX تاپ رایان» را در گوگل جستجو کنید و از طریق نتیجه‌ی اول، وارد صفحه مخصوص این برند شوید.

کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3050

آخرین مدل از لیست کارت گرافیک‌های مناسب برای اجرای بازی‌‌های کامپیوتری با رزولوشن بالا را از میان مدل‌های اقتصادی GeForce انتخاب کرده‌ایم. کارت گرافیک RTX 3050 یکی از مدل‌های اقتصادی سری RTX 30 بود که هنوز هم حرفی برای گفتن دارد. چیپ گرافیکی این محصول GA106 است که از ۲۵۶۰ هسته برخوردار است و برای ساخت آن از تکنولوژی ۸ نانومتری سامسونگ استفاده شده. فرکانس پایه‌ی این کارت گرافیکی ۱۵۵۲ مگاهرتز است که در حالت تقویت شده به ۱۷۷۷ مگاهرتز می‌رسد.

حافظه‌ی گرافیکی این کارت گرافیک ۸ گیگابایت، با باس ۱۲۸ و پهنای باند ۲۲۴ گیگابایت بر ثانیه است. این مقدار حافظه‌ی گرافیکی مرز بین اجرای نرم و روان با روزولوشن QHD و پایین‌تر است. در واقع این کارت گرافیکی ارزان‌ترین گزینه برای اجرای بازی با رزولوشنی بالاتر از FHD است. رابط اتصال این کارت گرافیکی برخلاف تمام مدل‌هایی که تا اینجا معرفی کرده‌ایم از نوع PCIe 4.0 x8 است. توان مورد نیاز (TDP) این کارت گرافیک ۱۳۰ وات بوده که نتیجه‌اش لزوم استفاده از یک پاور حداقل ۳۰۰ واتی برای سیستمی است که با این کارت گرافیک جمع شده.

یکی از محبوب‌ترین مدل‌های سری RTX 3050 در بازار ایران، کارت گرافیگ ایسوس ASUS Dual GeForce RTX 3050 OC Edition 8G است. این کارت گرافیک Asus از سری Dual است و با قیمتی در حدود ۱۳ میلیون تومان، گزینه‌ای مناسب برای اجرای بازی‌های روز با رزولوشن FHD و حتی QHD به حساب می‌آید. مدل‌های مختلف کارت گرافیک RTX 3050 را می‌توانید با ضمانت اصالت و گارانتی اصلی از فروشگاه اینترنتی تاپ رایان خریداری کنید.

خرید کارت گرافیک به‌روز و پرقدرت از تاپ رایان

تا این‌جا با ۷ مدل از قوی‌ترین کارت‌های گرافیک بازار در دسته‌بندی‌های قیمتی و نسلی مختلف آشنا شدیم. اگر قصد خرید این محصولات یا هر قطعه‌ی دیگری را داشته باشید، چگونه این کار را به انجام می‌رسانید؟ برای این که در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون هیچ دردسری بتوانید بهترین کارت گرافیک را با توجه به بودجه و نیازهایی که دارید، برای سیستم کامپیوتری خود تهیه کنید؛ کافی است به فروشگاه اینترنتی تاپ رایان مراجعه کنید. تاپ رایان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های قطعات و لوازم جانبی کامپیوتری است.

در تاپ رایان می‌توانید به آسانی و بدون نیاز به صرف زمان زیاد، بهترین کارت گرافیک مناسب برای اجرای بازی‌های روز را با بالاترین رزولوشن پیدا کرده و سفارش دهید. کافی است عبارت «خرید کارت گرافیک تاپ رایان» را در گوگل جستجو کنید و از طریق نتیجه‌ی اول وارد صفحه‌ی مخصوص کارت‌های گرافیک در فروشگاه اینترنتی تاپ رایان شوید. در صفحه‌ی مخصوص کارت گرافیک فروشگاه اینترنتی تاپ رایان، به آسانی و در کم‌ترین زمان می‌توانید با استفاده از فیلترهای هوشمند، بهترین مدل را بر اساس بودجه و نیازهای خود پیدا کنید.

تاپ رایان به عنوان فروشگاه اینترنتی پیشرو، با باز طراحی رابط کاربری و بهبود UX، امکانات هوشمندی را برای آسان‌تر کردن خرید قطعات کامپیوتری فراهم کرده است. یکی از این ابزارها، قابلیت بررسی سازگاری است. با استفاده ابزار هوشمند سازگاری در تاپ رایان، به آسانی می‌توانید سازگارترین قطعات کامپیوتر را پیدا کرده و بهترین سیستم ممکن را برای خود سفارش دهید. اگر قصد ارتقا سیستم فعلی خود را دارید، باز هم ابزار سازگاری برای شما به بهترین شکل قطعه‌ی مناسب را به شما پیشنهاد خواهد داد.

مزیت‌های خرید از تاپ رایان

فروشگاه اینترنتی تاپ رایان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های لپ تاپ، قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر و البته موبایل، بر اساس مطالعات بازار و نیازهای خریداران، امکانات مناسبی را ارائه می‌دهد. علاوه بر قابلیت‌های منحصربه‌فردی که پیش از این گفته شد، این فروشگاه اینترنتی، برای مشتریان خود امتیازات زیر را هم در نظر گرفته است:

  • امکان خرید اینترنتی و تحویل حضوری برای کاهش زمان دریافت سفارش
  • ارسال سریع با روش‌های مختلف در شهر تهران و شهرستان‌ها
  • ارسال ایمن با بسته‌بندی مناسب و حرفه‌ای برای شهرستان‌ها
  • امکان پرداخت در محل برای سفارش‌های تهران
  • امکان بهره‌مندی از مشاوره تخصصی رایگان تاپ رایان برای انتخاب بهتر قطعات

سخن پایانی

در این مطلب در مورد بهترین مدل‌های کارت گرافیک برای اجرای بازی‌های روز با رزولوشن بالا صحبت کردیم. اگر می‌خواهید یک سیستم مخصوص بازی را خریداری کنید و به دنبال بهترین قطعات هستید، باید بهترین و خوش قیمت‌ترین کارت گرافیک را هم در لیست بلند بالای قطعات مورد نیاز خود قرار دهید. حضور یک کارت گرافیک قدرتمند می‌تواند به تجربه‌ی لذت بخش بازی‌های رایانه‌ای کمک چشمگیری کند.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم تا با استفاده از امکانات هوشمند سایت فروشگاه اینترنتی تاپ رایان، بهترین و قدرتمندترین کارت‌های گرافیک موجود برای سیستم‌های رومیزی را مشاهده و قیمت‌ها را مقایسه کنید. تاپ رایان سابقه‌ای طولانی در عرضه‌ی محصولات حوزه‌ی کامپیوتر، لپ تاپ و موبایل دارد و قطعات کامپیوتر هم به عنوان بخشی از کالاهای عرضه شده در تاپ رایان، با همان کیفیت و اصالت تضمین شده به فروش می‌رسند. در فروشگاه اینترنتی تاپ رایان، بهترین و با کیفیت‌ترین قطعات بازار کامپیوتر با ضمانت اصالت و گارانتی اصلی عرضه می‌شوند که امکان خریدی مطمئن، آسان و به‌صرفه را کاربران می‌دهد.

امتیاز بدید

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
مـــطالب مـشـــابه بیشتر ...

Similar Post

مطالب بیشتر

تحریریه کارینت
11 آذر 1402
تحریریه کارینت
02 اسفند 1402
تحریریه کارینت
19 اسفند 1402