Sponsor

انواع دستگاه پانچ هیدرولیک و کاربرد آنها

در دنیای صنعتی امروز استفاده از ابزار و دستگاه‌های صنعتی حرفه‌ای و قدرتمند برای ساخت قطعات مورد نیاز، تبدیل به یک امر اجباری و حیاتی شده است. دستگاه‌هایی که راه تولید و ساخت ورق‌ها و قطعات صنعتی را برای ما هموار‌تر از همیشه کرده‌اند. در این بین دستگاه‌های پانچ نقش...

Device Slider

در دنیای صنعتی امروز استفاده از ابزار و دستگاه‌های صنعتی حرفه‌ای و قدرتمند برای ساخت قطعات مورد نیاز، تبدیل به یک امر اجباری و حیاتی شده است. دستگاه‌هایی که راه تولید و ساخت ورق‌ها و قطعات صنعتی را برای ما هموار‌تر از همیشه کرده‌اند. در این بین دستگاه‌های پانچ نقش مهمی در این تولیدات دارند و بدون وجود آن‌ها بخش مهمی از این پروسه به مشکل بزرگی خواهد خورد. در این مقاله می‌خواهیم شما را با یکی از حرفه‌ای‌ترین دستگاه های پانچ شرکت ابوذر ماشین آشنا کنیم که آن، دستگاه پانچ هیدرولیک است. پس همراه ما باشید!

با انواع دستگاه های پانچ هیدرولیک آشنا شوید

وظیفه دستگاه پانچ هیدرولیک ایجاد سوراخ روی فلزات، فولاد، پلاستیک و چوب است. تفاوت این دستگاه با دستگاه‌های پانچ ساده در این است که از قدرت هیدرولیکی استفاده می‌کند که باعث می‌شود قدرت و دقت بیشتری نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه خود داشته باشد. برای استفاده از آن ابتدا باید ورق‌های مواد مورد نظر خود را برش دهید و داخل دستگاه پانچ قرار دهید. برای برش دقیق و تمیز می‌توانید از گیوتین ورق شرکت ابوذر ماشین استفاده کنید که کار برش را برای شما راحت‌تر می‌کند. بعد از وارد کردن ورق‌ها داخل دستگاه کافیست مابقی را به دستگاه بسپارید تا کار پانچ را برای شما انجام دهد. در ادامه به برخی از مزایای استفاده از این دستگاه می‌پردازیم.

  • قدرت هیدرولیک: همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم دستگاه پانچ هیدرولیک از قدرت هیدرولیک برای ایجاد سوراخ بر روی ورق‌ها استفاده می‌کند. این کار باعث می‌شود که این دستگاه بتواند ورق‌های فلزی و یا فولادی با ضخامت بالا را نیز به راحتی پانچ کند و اشکال مختلفی را ایجاد کند.
  • دقت پانچ: دقت ایجاد سوراخ در این دستگاه بسیار بالا است و می‌تواند سوراخ‌های یکنواختی را بر روی ورق‌ها به وجود بیاورد.
  • سرعت پانچ: به علت هیدرولیکی بودن این دستگاه و داشتن فنر هیدرولیکی، سرعت پانچ در دستگاه پانچ هیدرولیک بسیار چشمگیر است و می‌تواند در مدت زمان کوتاهی کار پانچ بر روی ورق را برای شما انجام دهد. که همین امر باعث می‌شود کارایی آن بالا رود و هزینه‌های تولید قطعات را به حداقل برساند.

دستگاه پانچ هیدرولیک در دو مدل قابل تهیه و استفاده هستند که هر کدام مزایای خاص خود را دارند.

پانچ هیدرولیک دستی

  • از مزایای استفاده این مدل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • با این دستگاه شما قادر خواهید بود بر روی ورق‌های فولاد تا ضخامت 5/3 میلیمتر سوراخ ایجاد کنید.
  • همچنین می‌توانید بر روی ورق‌های فلزی به ضخامت 5/3 میلیمتر سوراخ‌هایی به قطر 61 میلیمتر، و بر روی ورق‌های فلزی به ضخامت 2 میلیمتر سوراخ‌هایی به قطر 92 میلیمتر ایجاد کنید.
  • به جز شکل گرد، به شکل مربع نیز می‌توان عمل پانچ را انجام داد.
  • در این دستگاه عمل تعویض خودکار سنبه و ماتریس‌ها در زمانی بسیار کم صورت می‌گیرد.
  • همچنین در انتهای کار پانچ ورق‌ها، سطح کار کاملا صاف و تمیز می ماند.

پانچ هیدرولیک

  • این دستگاه از قدرت بیشتری نسبت به هیدرولیک دستی بر‌خوردار است. در ادامه شما را با مزایای استفاده از این دستگاه آشنا می‌کنیم.
  • دستگاه هیدرولیک دارای سیستم هیدرولیکی برگشتی به همراه فنر هیدرولیکی است، که باعث می‌شود سرعت و دقت کار دو چندان شود.
  • این دستگاه نیازی به ایجاد سوراخ‌های اولیه قبل از پانچ اصلی ندارد و توانایی آن را دارد که هر زمان به پمپ هیدرولیک دستی، برقی و پایی متصل شود.
  • با این مدل شما قادر خواهید بود بر روی ورق‌های فولاد تا ضخامت 12 میلیمتر سوراخ ایجاد کنید.
  • یکی دیگر از مزایای قدرتمند این دستگاه، داشتن سنبه و ماتریس‌های قدرتمند با قطر 6/20 میلیمتر است که باعث می‌شود دستگاه به طور یکنواخت کار پانچ را انجام دهد.
  • و آخرین مزیت آن وزن است. دستگاه پانچ هیدرولیک کاملا قابل حمل در ارتفاعات ساختمانی است. پس خیالتان برای حمل‌و‌نقل آن راحت باشد.

کاربرد دستگاه پانچ هیدرولیک در صنایع مختلف

از دستگاه پانچ هیدرولیک در صنایع مختلف استفاده‌های زیادی می‌شود. در اینجا می‌خواهیم به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کنیم.

  • یکی از استفاده‌های این دستگاه برای تولید قطعات فلزی است. هر دستگاهی در هر صنعتی نیاز به قطعات مخصوص خود دارد. قطعات فلزی برای دستگاه‌های پزشکی، الکترونیکی و ماشین آلات صنعتی مورد نیاز هستند.
  • تولید ورق‌های فولادی مورد استفاده در سازه‌ها و صنایع پتروشیمی از دیگر کاربرد‌های دستگاه پانچ هیدرولیک هستند. ورق‌هایی که برای ساخت سازه‌های عمرانی از جمله پل‌ها، جاده‌ها وساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌توانید با این دستگاه تولید کنید، قالب‌ها هستند. امروزه قالب‌ها نقش مهمی در کار‌های تولیدی و صنعتی دارند و تولید آن‌ها می‌تواند به گروه بزرگی از کارخانه‌ها کمک بسیار زیادی کند.
  • شاید بتوان مهم‌ترین کاربرد دستگاه پانچ هیدرولیک را استفاده از آن در صنعت خودروسازی و هوا‌و‌فضا دانست. تولید قطعاتی همچون شاسی خودرو، بدنه، قطعات موتور و … برای خودروسازی، و همچنین تولید بدنه و بال‌های هواپیما، بدنه فضا‌پیما‌ها و دیگر قطعات مهم در این صنعت با استفاده از دستگاه پانچ قابل اجرا هستند.

شرکت ابوذر ماشین همواره در تلاش برای تولید بهترین دستگاه‌های صنعتی بوده است. بدون شک دستگاه پانچ هیدرولیک یکی از مهم‌ترین و حرفه‌ای‌ترین این دستگاه‌ها است. برای اطلاعات بیشتر از محصولات این شرکت با کارشناسان ابوذر ماشین تماس حاصل فرمایید.

امتیاز بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
مـــطالب مـشـــابه بیشتر ...

Similar Post

مطالب بیشتر

تحریریه کارینت
30 مرداد 1403