Video

اجرای ویندوز 11 بر روی گوشی به لطف اندروید 13

همانطور که می دانید نسخه آزمایشی اندروید 13 چند روز پیش عرضه شد و با اینکه به طور رسمی این اپدیت قابلیت آنچنان بزرگی نداشت ولی این نسخه ها در پس زمینه شامل تغییرات زیادی هستند که یکی از آن ها امکان استفاده از قابلیت ماشین مجازی در اندروید 13...

Device Slider
  • خانه
  • 👈
  • ویدیو
  • 👈
  • اجرای ویندوز 11 بر روی گوشی به لطف اندروید 13

همانطور که می دانید نسخه آزمایشی اندروید 13 چند روز پیش عرضه شد و با اینکه به طور رسمی این اپدیت قابلیت آنچنان بزرگی نداشت ولی این نسخه ها در پس زمینه شامل تغییرات زیادی هستند که یکی از آن ها امکان استفاده از قابلیت ماشین مجازی در اندروید 13 هست!

با کمک قابلیت مجازی سازی (KVM) در اندروید 13، یکی از توسعه دهندگان اندروید با نام مستعار kdrag0n، توانسته سیستم عامل های مختلف از جمله توزیع های لینوکسی مثل ابونتو و ارچ و حتی ویندوز 11 را در ماشین مجازی اندروید اجرا کند!

این کار روی گوشی های پیکسل 6 و 6 پرو با نسخه ازمایشی اندروید 13 که گوگل برای آن ها این قابلیت را فعال کرده مهیا شده و kdrag0n با تغییرات اندکی، نسخه ARM ویندوز 11 و توزیع های لینوکس را بر روی این گوشی های روت شده اجرا کرده است. به گفته این فرد عملکرد آن ها نه تنها قابل قبول بوده بلکه سرعت آن ها نیز نزدیک به Native بوده است!

اما گوگل چرا باید همچین قابلیتی را به گوشی ها اضافه کند؟ ظاهرا گوگل قرار هست پروسه های حساس سیستم عامل را در ماشین مجازی اجرا کند تا به واسطه ایزوله سازی که به لطف ماشین مجازی به دست می آید، این پروسه های حساس ایمن تر شده و از دسترسی پروسه های دیگر به آن ها جلوگیری شود.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای بیشتر ...

More video

ویدیو بیشتر

تحریریه کارینت
17 اسفند 1400