پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
آموزشآیفون

چگونه سلامت باتری مک‌بوک(MacBook) خود را چک کنیم؟

در این مقاله چگونه سلامت باتری مک‌بوک(MacBook) خود خود را چک کنیم یاد می گیریم.باتری‌های کامپیوتر (MacBook’s مک بوک)عمر محدودی دارند و با گذشت زمان دچار فرسودگی می‌شوند، بنابراین معمولاً اولین چیزی هستند که در یک مک‌بوک خراب می‌شوند. می‌توانید باتری مک‌بوک را خودتان جایگزین کنید ، اما قبل از انجام این کار باید سلامت باتری چگونه سلامت باتری مک‌بوک(MacBook) را چک کنید تا بدانید آیا زمان جایگزینی آن رسیده است یا خیر.

چگونه سلامت باتری مک‌بوک را چک کنیم:

با سیستم عامل مک‌اواس ونچورا و بالاتر، می‌توانید سلامت باتری مک‌بوک خود را از اپلیکیشن تنظیمات سیستم چک کنید.

اپلیکیشن تنظیمات سیستم را در مک خود باز کنید و “Battery” را از پنل چپ انتخاب کنید. دکمه “i” کنار سلامت باتری را کلیک کنید.

چگونه سلامت باتری مک‌بوک(MacBook) خود را چک کنیم؟

این یک پنجره جدید را باز می کند که در آن می توانید جزئیات مربوط به وضعیت کلی باتری خود را ببینید، به علاوه اینکه چه میزان از ظرفیت اصلی آن باقی مانده است (به صورت درصد).

چگونه سلامت باتری مک‌بوک(MacBook) خود را چک کنیم؟

اینجا، اگر وضعیت وضعیت باتری شما “Normal” باشد، مانند مورد ما، یعنی باتری به طور معمول کار می کند و نیازی به انجام هیچ کاری با آن ندارید.

اما اگر گفته شود “Service Recommended”، این نشان می دهد که باتری دیگر نمی تواند شارژ را برای مدت زمان طولانی تری که قبلاً می توانست، نگه دارد. در این صورت، وضعیت ظرفیت حداکثر را چک کنید تا ببینید باتری شما چقدر در مقایسه با زمانی که جدید بود، کاهش یافته است. ممکن است نیاز به جایگزینی باتری داشته باشید اگر ظرفیت آن زیر ۸۰ درصد باشد.

چگونه شمارش چرخه باتری مک خود را چک کنیم:


یک چرخه شارژ یک شارژ کامل و دشارژ باتری در هر شکلی است – می‌تواند از ۱۰۰٪ به خالی و دوباره به ۱۰۰٪ باشد یا از ۱۰۰٪ به ۸۰٪ پنج بار. باتری‌های مک‌بوک مدرن برای ۱۰۰۰ چرخه رتبه‌بندی شده‌اند اما برخی از مدل‌های قدیمی‌تر (پیش از ۲۰۱۰) برای ۵۰۰ یا ۳۰۰ چرخه رتبه‌بندی شده‌اند.

اگرچه باتری وقتی به محدودیت خود می‌رسد، ناگهان از کار نمی‌افتد، اما وقتی به آن محدودیت نزدیک می‌شود، شارژ کمتری را نگه می‌دارد. در نهایت، باید مک خود را به کابل برق وصل کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

برای چک کردن اینکه باتری شما چند چرخه شارژ را پشت سر گذاشته است، کلید Option را پایین نگه دارید، آیکون اپل را در گوشه بالا-چپ صفحه کلیک کنید و سپس “System Information” را انتخاب کنید. (اگر کلید Option را پایین نگه ندارید، دستور “About This Mac” را خواهید دید.)

چگونه سلامت باتری مک‌بوک(MacBook) خود را چک کنیم؟

زیر دسته بندی سخت افزار در سمت چپ، گزینه “Power” را انتخاب کنید. اکنون تمام آمار مربوط به باتری شما در پنل راست ظاهر می شود. به دنبال ورود “Cycle Count” در بخش اطلاعات سلامت باشید تا ببینید باتری شما چند چرخه شارژ و باز شارژ کامل داشته است.

چگونه سلامت باتری مک‌بوک(MacBook) خود را چک کنیم؟

اگر مشکلی در باتری شما وجود داشته باشد، ورود Condition (که در مثال ما “Normal” نمایش داده می‌شود) چیزی مانند “Service Battery” را نمایش خواهد داد.

اگر مک‌بوک قدیمی دارید، باتری ممکن است اکنون کمتر از زمانی که جدید بود شارژ نگه دارد. با روش‌های فوق، می‌توانید به سرعت سلامت و ظرفیت آن را چک کنید تا تعیین کنید که آیا نیاز به جایگزینی دارد یا نه. فراموش نکنید که به طور منظم سلامت باتری آیفون و آی‌پد خود را نیز چک کنید.

منبع:howtogeek

5/5 - (3 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا