پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
شبکه های اجتماعیکسب و کار

بهترین راه های کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

مطمئنا از آمار و ارقام حضور کاربران در دنیای وب و شبکه های اجتماعی خبر دارید. کسب درآمد از شبکه های اجتماعی یکی از روش های پیش رو است که توسط خیلی مورد استقبال فراوان قرار گرفته است. زیرا برنامه های در حال استفاده ارتباطی موثر و شبیه به دنیای واقعی ترسیم کرده اند و بدون محدودیت زمانی و مکانی، ارتباط بین افراد به راحتی برقرار می شود. حتی عده ای به این رسانه ها به عنوان منبع اصلی درآمد نگاه می کنند و با فعالیت های موثر، کاربران زیادی جذب خود کرده اند.

اما روش های کسب درآمد از این شبکه ها چگونه است؟ برای دستیبابی به راه های کسب درآمد کمی تحقیق کنید و نگاهی به برنامه های پرمخاطب بیندازید. اگرچه برخی اپلیکیشن ها موضوع فیلتر روبرو هستند، اما هنوز هم طرفداران خود را دارند.

چرا به فکر کسب درآمد از شبکه های اجتماعی باشیم؟

کسب درآمد از شبکه های اجتماعی
کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

در هر ثانیه ای که می گذرد، میلیون ها کاربر وارد برنامه های پربازدید می شوند و سلایق خود را دنبال می کنند. یکی از پرطرفدارترین برنامه ها، فیس بوک است که به عنوان بزرگ ترین شبکه اجتماعی جهان شناخته می شود. بعد از آن می توانیم به سراغ یوتیوب، واتس آب و اینستاگرام برویم. شبکه های اجتماعی ایرانی نیز مانند آپارات، روبیکا، سروش و … است که براساس نوع فعالیت و علاقه انتخاب می شوند.

براساس آمارها، این شبکه ها با حجم بزرگی از بازار جهانی روبرو هستند و در حال حاضر، باعث رونق کسب و کارهای آنلاین در کشورمان شده اند. پس برای درآمدزایی و رشد در کسب و کارتان، حضور در این بازار الزامی است.

روش های کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

روش های کسب درآمد از شبکه های اجتماعی
روش های کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

برای رسیدن به درآمد از طریق این شبکه ها و فضای وب روش های مختلفی وجود دارد. در این بخش به محبوب ترین آن ها اشاره می کنیم:

1. جذب مخاطبین و تبدیل به ستارگان وب

مطمئنا خودتان هم در شبکه های مجازی برخی افراد را به طور ویژه دنبال می کنید. کسانی که در رسانه ها مخاطبین زیادی دارند و به عنوان ستاره یا اینفلوئنسر شناخته می شوند، فعالیتشان بر پایه کسب درآمد است. این دسته افراد با تولید محتوای کاربرپسند به منبع درآمد می رسند و به دلیل بالا بودن بازدید صفحه طرفداران زیادی دارند.

روش های کسب درآمد برای آن ها شامل فروش مستقیم، همکاری با کسب و کارهای دیگر تبلیغات است. روش نه تنها در صفحاتی همچون اینستاگرام مشاهده می شود، بلکه در شبکه های ایرانی همچون روبیکا پیاده سزی آن امکان پذیر است. با جذب ممبر روبیکا، تعداد بازدید ارتقا می یابد و می توانید کسب و کار خود را رونق بخشید.

2. راه اندازی کسب و کار آنلاین و تجربه فروش

رسانه های اجتماعی فضایی محیا می سازند که ارتباط بین افراد بدون هیچ محدودیت ایجاد می شود. در هر برنامه ای که مراجعه کنید به راحتی می توانید با کمی جستجو به فروشندگان محبوب خود برسید. با گسترش فعالیت در این شبکه و حضور در شبکه های مختلف، خدمات خود را به تعداد افراد بیشتر ارائه می دهید.

البته این نکته را هم بدانید که در این فضای رقابتی باید محتوای خلاقانه و جالبی تولید کنید. برای مثال، اگر محصولاتتان در حوزه آرایشی و بهداشتی است، باید صفحه کسب و کارتان را بر مبنای همین موضوع به بهترین و خاص ترین شکل بسازید.

3. کسب درآمد از روبیکا

یکی از شبکه های محبوب و پربازدید ایرانی، روبیکا است که روش های مختلفی را برای کسب درآمد ارائه می دهد. این پیام رسان فضای ایمن و مشابه اپلیکیش های پرطرفدار همچون واتس آپ، اینستاگرام و … فراهم نموده است و عملکرد بسیار ساده ای دارد. از جمله روش های کسب درآمد از روبیکا می توان به روبینو، بازی کردن، کانال و … اشاره کرد.

هر چه بیشتر در ارائه عکس، ویدیو و متن های جذاب مهارت داشته باشید، سریع تر به افزایش فالوور روبیکا می رسید. با عضوگیری و بهبود بازدید روبیکا، فروش بیشتری را تجربه می کنید. همچنین می توانید از راه تبلیغات به درآمد برسید.

4. فروش محصولات در اینستاگرام

یکی از پلتفرم های جذاب برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی، اینستاگرام است. این برنامه محبوب طراحی فوق العاده ای دارد و تمرکز بر آن می تواند شما را به درآمد عالی برساند. بسیاری از کسب و کارهای آنلاین در این رسانه اجتماعی فعالیت دارند و حضور پررنگ در آن را اولویت کاری قرار داده اند. برای دریافت وجه نقد از فروش آنلاین در اینستاگرام دو روش وجود دارد. روش اول ارائه شماره کارت بانکی است که بیان می کنید پول به حساب شما واریز شود. روش دومین نیز لینک سازی است که خریدار را به درگاه پرداخت اینترنتی وب سایت هدایت می کند.

5. فروش محصولات دیگران

برخی از کسب و کارها برای گسترش فعالیت و فروش بیشتر، از نیروهای دیگر برای همکاری در فروش استفاده می کنند. نحوه کار بدین شکل است که کالا آن ها در صفحات خود ارائه می دهید و بابت میزان فروش پورسانت دریافت می کنید. هر چه کاربران بیشتری داشته باشید و محبوبیت صفحه تان بیشتر باشد، قطعا به فروش بیشتری دست می یابید.

6. آموزش مهارت ها

از دیگر راه های کسب درآمد از سوشیال مدیا ارائه و آموزش مهارت ها است. ابتدا مهارت های خود را شناسایی کنید، سپس از طریق آن به جذب مخاطبین بپردازید. با جلب نظر مخاطبین و تحت تاثیر قرار دادن آن ها، به فروش بیشتر می رسید. یا از این راه پست هایتان به اشتراک گذاشته می شود. برای مثال، اگر توانایی ساخت ویدئوهای جذاب را دارید، حتما این کار را انجام دهید و ویدئوهای خود را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید. در مورد نحوه ساخت آن ها حتما صحبت کنید و با مخاطبین ارتباط دوستانه داشته باشید.

در این راه دست از پیشرفت برندارید. با شناسایی نقاط قوت و ضعف مهارت ها به سوی موفقیت بیشتر قدم بردارید. بی تردید ارائه محتوای باارزش و کاربرپسند، به جذب مخاطبان شما کمک می کند و کم کم وارد موضوع کسب درآمد می شوید. زیرا افرادی که مهارت و پست های شما را دوست دارند، به افزایش بازدید صفحه کمک می کنند و شما با فروش محصول یا آموزش مهارت ها به درآمد می رسید. حتی می توانید از راه تبلیغ صفحه خود را پربارتر کنید.

5/5 - (4 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا