پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
خبرخوان

AMD یک سیستم تأخیر سنج را به آخرین درایور کارت های گرافیک RDNA 3 اضافه کرده است

AMD یک پارامتر تاخیر سیستم یا “تأخیر سیستم” جدید را در نسخه پیش‌نمایش درایور کارت‌های گرافیک Radeon گنجانده است. برای اندازه گیری تاخیر بین تولید فریم ها توسط موتور بازی و رندر بعدی آنها توسط کارت گرافیک استفاده می شود. نزدیکترین آنالوگ تاخیر سیستم، نشانگر تاخیر کامپیوتر (PCL) برای کارت های گرافیک NVIDIA است.

 Image source: VideoCardz

منبع تصویر: VideoCardz

تنظیم تأخیر سیستم جدید فقط با کارت‌های گرافیکی کار می‌کند که از ویژگی Anti-Lag+ پشتیبانی می‌کنند، که هدف آن کاهش تأخیر است. به عبارت دیگر، ما فقط در مورد مدل‌های کارت گرافیک Radeon RX 7000 و همچنین مدل‌های داخلی در معماری RDNA 3 صحبت می‌کنیم. این عملکرد در درایور گنجانده شده است و به طور پیش فرض فعال است. با تنظیم جدید، AMD قصد دارد به کاربران درک عمیق تری از نحوه بهبود ویژگی Anti-Lag+، بخشی از فناوری FSR3، تجربه بازی را بدهد.

فناوری Anti-Lag+ یک نسخه بهبود یافته از فناوری اصلی Anti-Lag است. هم‌ترازی فریم را مستقیماً در کد بازی و همچنین هماهنگ‌سازی فریم کارآمدتر را فراهم می‌کند و در نتیجه تأخیر کمتری ایجاد می‌کند. توجه به این نکته مهم است که پارامتر System Delay همه اشکال تاخیر را پوشش نمی دهد. سایر فناوری‌ها مانند تولید فریم ممکن است تاخیرهای بیشتری را در تجربه کلی بازی ایجاد کنند.

اضافه کرده است.

«تأخیر سیستم، تأخیر اندازه‌گیری شده بین زمانی که یک بازی یک فریم تولید می‌کند و زمانی که GPU پردازش آن فریم را به پایان می‌رساند است. این موارد عواملی مانند تأخیر نمایشگر را در نظر نمی گیرد، که می تواند با ویژگی هایی مانند همگام سازی پیشرفته بیشتر افزایش یابد. علاوه بر این، تأخیر سیستم، تأخیر اضافی تولید فریم را نسبت به قاب‌های حرکت سیال AMD در نظر نمی‌گیرد. برای مشاهده مورد دوم، می توانید از متریک به عنوان بخشی از تولید فریم استفاده کنید. تأخیر سیستم تنها زمانی در دسترس است که Radeon Anti-Lag+ فعال باشد. در بازی‌های دارای Anti-Lag+ که از DirtectX 11 و DirectX 12 پشتیبانی می‌کنند، گزینه System Lag فقط در حالت راه‌اندازی DirectX 12 موجود است. هنگام استفاده از DirectX 11، گزینه System Delay به صورت N/A ظاهر می‌شود.، معیار جدید AMD را توصیف می‌کند.

AMD اضافه می‌کند که ضد تأخیر سرعت CPU را کنترل می‌کند تا خیلی جلوتر از GPU کار نکند و در حالت بیکار قرار نگیرد. فناوری AMD Radeon Anti-Lag+ نرخ فریم را در خود کد بازی متعادل می‌کند و از همگام‌سازی فریم بهتر اطمینان می‌دهد که منجر به تأخیر حتی کمتر و تجربه بهتر بازی می‌شود.

 The principle of system latency as understood by NVIDIA. Source: NVIDIA

اصل تأخیر سیستم همانطور که توسط NVIDIA درک شده است. منبع: NVIDIA

عملکرد Anti-Lag+ و بنابراین گزینه تاخیر سیستم در حال حاضر فقط با بازی‌های زیر کار می‌کند: Apex Legends، Overwatch 2، Dying Light 2، Shadow of the Tomb Raider، Rise of the Tomb Raider، Resident Evil 4، Ghostwire: Tokyo، Fortnite، Last of Us: Part I، Star Wars Jedi: Survivor، Resident Evil 3، Borderlands 3. این بازی ها باید در حالت DirectX 12 اجرا شوند.

منبع

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا