پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
شبکه های اجتماعیپایگاه دانش

7 اشتباهی که یوتیوبرهای تازه کار مرتکب می شوند !

اشتباه کردن در هر زمینه ای بخشی از مسیر تکامل و کسب تجربه است اما اینکه تلاش کنیم تا اشتباهات خودمان را کم کنیم و از تجربه های دیگران بهره گیریم بهترین شیوه برخورد با مسائل و موضوعات است. در هنگام فعالیت در یوتیوب هم ممکن است اوایل به دلیل تجربه کم و ناآشنا بودن با نحوه کار در آن دچار یک سری اشتباهاتی شویم که گاها باعث ضررهای جبران ناپذیری مثل اتلاف وقت، هزینه و از دست دادن مخاطبان شود بنابراین اطلاع از رایج ترین اشتباهاتی که افراد تازه کار در یوتیوب دچار می شوند باعث می شود تا درگیر مسائل این چنینی نشویم و جلوی خسارات احتمالی را بگیریم. ما در این مقاله رایج ترین اشتباهات یک یوتیوبر تازه کار را برایتان بازگو کرده ایم با ما همراه باشید.

1- داشتن انتظارات غیر منطقی :

اکثر افرادی که در یوتیوب شروع به فعالیت می کنند یک سری انتظارات غیر منطقی و غیر واقعی دارند که باعث می شود سریع مایوس شوند و کار خود را در یوتیوب متوقف کنند. برای مثال انتظار دارند بعد از یک هفته که ویدیو آپلود می کنند 1000 بازدید یا سابسکرایب دریافت کنند و یا در مدت یک ماه کانال آن ها مانیتایز شود باید گفت واقعیت خلاف این است ممکنه رسیدن به کسب درآمد در یوتیوب تا 2 سال هم طول بکشد. بنابراین باید کمی صبور باشید و بر روی کاری که انجام می دهید تمرکز کنید تا موفق شوید.

توجه!

خیلیا این سوال براشون پیش میاد که یوتیوب که میلیاردها کاربر و کلی ویدیو داره چرا تعداد زیادی از ویدیوها حتی 100 بازدید هم ندارن و اینقدر کم بازید می خورن. من جواب این سوالتون رو با یک مثال میدم فرض کنید شما یک مهمونی بزرگی قراره برگزار کنید که 100 هزار نفر قراره توش شرکت کنن، کلی امکانات و وسایل برای پذیرایی از مهمونا آماده کردید اما آدرس محل برگزاری رو به تعداد کمی دادید خوب معلومه چون تعداد کمی اطلاع دارن از مکان برگزاری پس طبیعتا تعداد کمی هم حاضر میشن در جشن شما . قضیه ویدیوها تو یوتیوب هم یه جوریا همینطورییه!

2- عدم شناخت مخاطب :

اکثر یوتیوبرهایی که تازه فعالیتشان را شروع می کنند هیچ استراتژی برای جذب مخاطب ندارند و فقط به ساخت ویدیو با موضوعی که به آن علاقه دارند فکر می کنند. باید گفت شناخت مخاطب و تولید محتوا متناسب یکی از کارهایی که به شدت در روند رشد کانال شما تاثیر می گذارد. بنابراین همیشه برای ساخت ویدیوهای خود موضوعی را انتخاب کنید که اولا خودتان به آن علاقه داشته باشید، ثانیا بتواند بازخورد خوبی از مخاطبان بگیرد یا پرطرفدار باشد و ثالثا مرتبط با قشر مخاطبی که قصد دارید جذب کنید باشد. برای مثال اگر به فکر جذب افراد علاقه مند به گیم هستید باید در این زمینه تولید محتوا کنید تا بتوانید بازخورد خوبی بگیرید.

3- مقایسه کردن خود با یوتیوبرهای باتجربه و بزرگ:

یکی از بزرگترین اشباهات یوتیوبرهای تازه کار، مقایسه خود و تجهیزاتشان با یوتیوبرهای بزرگ و باتجربه ای هست که چندین سال در یوتیوب ویدیو می سازند، این مقایسه ها فقط باعث می شود که اعتماد به نفس فردی و انگیزه از دست برود. در اینکه تجهیزات و تجربه یوتیوبرهای موفق و بزرگ دیگر شاید از شما خیلی بهتر باشد هیچ شکی نیست اما باید این حقیقت را هم بدانید که اولویت افراد برای مشاهده ویدیوها تنها کیفیت ویدیو نیست بلکه توانایی فردی در تولید و اجرای ویدیو و شخصیت فرد هست. بنابراین بر روی شیوه و لحن و اجرای خودتان تمرکز کنید تا بتوانید محتوای با کیفیت و جذاب تولید کرده و به مرور با جذب مخاطب، کیفیت تجهیزات خود را هم بهبود ببخشید.

4- عدم تعامل با مخاطبان :

داشتن تعامل و برخورد مناسب با مخاطبان خیلی مهم است که اغلب توسط برخی ازیوتیوبرهای تازه کار نادیده گرفته می شود. برخی از یوتیوبرهای جدید آنقدر متمرکز و مشغول تولید محتوا و ویدیو می شوند که فراموش می‌کنند که باید با مخاطبان خود تعامل داشته باشند، از جمله پاسخ دادن به نظرات آن ها.  داشتن تعامل خوب و پاسخگو بودن باعث می شود افراد بیشتری بر روی ویدیوها نظر دهند و فرصت بهتری برای جذب مخاطبان بیشتر فراهم می شود.

5- گذاشتن تصاویر تامنیل معمولی:

برخی از یوتیوبرهای تازه کار از تصاویر آماده و بی کیفیت یا کپی در تامنیل ویدیو یوتیوب ( کاور) خود استفاده می کنند که باعث می شود بازخورد خوبی دریافت نکنند. باید گفت تامنیل بدون شک از اهمیت بالایی در جذب افراد و ترغیب آن ها به کلیک کردن و مشاهده یک ویدیو دارد. بنابراین برای اینکه بتوانید مخاطب را مشتاق دیدن ویدیوی خود کنید سعی کنید یک تامنیل اختصاصی و جذاب براش طراحی کنید و برای ساختش وقت بگذارید.

6- استفاده از عناوین و توضیحات کپی در ویدیو :

احتمالاً رایج‌ترین اشتباهی که یک یوتیوبر جدید می‌تواند مرتکب شود، کپی عناوین و توضیحات سایر ویدیوهای پربازدید و استفاده از آن در ویدیوی خود است. به این امید واهی که ویدیو پربازدید شود. سعی کنید عناوین و توضیحات جذاب و البته یونیک بنویسید تا اینکه کپی کنید.

7- تولید ویدیو زیاد با تصور گرفتن بازدید و سابسکرایب بیشتر:

تصور اشتباهی که در بین یوتیوبرهای جدید زیاد به چشم می خورد این هست که بیشتر آن ها فکر می کنند هر چه ویدیوی بیشتری تولید و منتشر کنند بازدید کننده و دنبال کننده بیشتری دریافت می کنند در صورتیکه این باور اشتباه است. سعی کنید به جای تولید ویدیوهای زیاد و بی کیفیت، تعداد محدودی ویدیو اما با کیفیت خوب تولید کنید تا بتوانید مخاطبان بیشتری جذب کنید.

ممنون از اینکه امروزم ما رو با نگاه زیباتون پذیرفتید. امیدواریم این مقاله بدردتون بخوره، نظری، سوالی یا پیشنهادی داشتید تو قسمت دیدگاه ها زیر این پست برامون بنویسید حتما جوابتونو میدیم. ????

5/5 - (11 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا