ترافیک وب سایت چیست؟

ترافیک وب سایت به شما می گوید که چه تعداد کاربر از وب سایت شما بازدید می کنند و چه حجم اطلاعاتی از سایت شما مشاهده می شود. ابزارهای تجزیه و تحلیل اغلب آمار تعداد نمایش صفحات و تعداد بازدیدهای صفحه منحصر به فرد را به شما نشان می دهند.

موضوع مهم این است که هرچه تعداد بازدیدکنندگان وب سایت شما بیشتر شود، به تبع فرصتهای بیشتری برای تبدیل کاربران به مشتریان بالقوه در اختیار خواهید داشت.

10روش برای افزایش بازدیدکنندگان وب سایت شما

در اینجا 10 روش برتر برای افزایش ترافیک وب سایت در سال 2021 آورده شده است:

هنگام شروع کار ، روی یافتن کلمات کلیدی که نشان دهنده جایگاه شما هستند، تمرکز کنید. به طور معمول، یک یا دو کلمه کلیدی اصلی در هر صفحه وب انتخاب کنید. می توانید از ابزارهای سئو مانند Keywords Everywhere برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید.

در ابتدا روی کلمات کلیدی که حجم جستجوی آنها کمتر از 10 هزار جستجو در ماه است تمرکز کنید. پس از چند ماه ایجاد محتوای وبلاگ و بهینه سازی صفحات محصول ، می توانید بر روی کلمات کلیدی با حجم بیشتر تمرکز کنید.

ترفند به دست آوردن ترافیک وب سایت این است که ابتدا یک پایه قوی از کلمات کلیدی مرتبط ایجاد کنید. حتما برای فروشگاه آنلاین خود یک وبلاگ راه اندازی کنید زیرا می تواند بیشترین تأثیر را در ایجاد ترافیک ارگانیک به وب سایت شما داشته باشد.

2-  محتوای سایت را به روز نگه دارید

تازه بودن محتوا یک روش موثر در سئو است چرا که منجر به افزایش بازدیدکنندگان وب سایت شما می شود. برای اینکار، شما باید محتوای منسوخ شده را از صفحه وب خود حذف کرده و بخشهای جدیدی را اضافه کنید تا محتوای خود را تازه نگه دارید.

یک راه ساده برای تازه سازی محتوای صفحات محصول ، نصب افزونه بازبینی محصول مانند Addon Review Product Stamped.io است . این به مشتریان شما اجازه می دهد تا نظرات شان را در صفحه محصول بنویسند، و با اینکار به گوگل اعلام کنند فعالیت منظمی در صفحه و محتوای جدید وجود دارد.

3- سایت خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید

از موتورهای جستجو بخواهید تا در سایت شما خزیده و محتوای آن را فهرست بندی کنند، با اینکار شانس وب سایت شما برای نمایش در صفحات نتایج جستجو افزایش می یابد.

  • معرفی سایت به گوگل: سایت خود را از طریق Search Console در گوگل ثبت کنید.

بک لینک ها یکی دیگر از اجزای مهم سئو هستند. وقتی یک سایت خارجی به سایت شما پیوند می دهد، به گوگل نشان می دهد که سایت شما قابل اعتماد و مرتبط با کلمات موجود در متن لنگر (کلمات قابل کلیک) است.

علاوه بر سئو، بک لینک ها به تنهایی می توانند ترافیک را به فروشگاه شما هدایت کنند. ممکن است کاربران آن سایتها روی سایت شما کلیک کرده و آن را کاوش کنند – امیدوارم منجر به خرید شود.

 5- رقبای خود زیر نظر بگیرید

یکی از ابزارهای رایگان آنالیز سایت ابزار Alexa است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آدرس وب سایت رقیب خود را تایپ کنید ، به “سایت های بالادستی” بروید و لیست وب سایت هایی را که بلافاصله قبل از ورود به وب سایت رقیب شما بازدید شده اند، مشاهده کنید.

1603966512-screen-shot-2018-07-12-at-12-55-51-pm

 7 – روزانه محصولات یا مطالب جدیدی را به وب سایت خود اضافه کنید

از آنجا که یکی از عوامل رتبه بندی گوگل تازه بودن محتوا است، سعی کنید محتوای وب سایت خود را به طور منظم – در صورت امکان روزانه – به روز کنید.

اما این فقط یک حرکت خوب برای سئو سایت نیست. اینکار کاربران را وادار می کند دوباره به سایت شما بازگردند و مطالب جدید را دنبال کنند.

8- بازاریابی اینستاگرامی را امتحان کنید

با گذشت زمان، اینستاگرام به دلیل ویژگی های مناسب برای تجارت و تعداد زیاد مخاطبان ، به یک کانال بازاریابی مناسب برای خرده فروشان آنلاین تبدیل شده است.

می توانید با قرار دادن لینک در بیوگرافی اینستاگرام یا تبلیغ در استوری افرادی که مخاطب زیادی دارند، ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

بنابراین ، اگر پیوند را در بیوگرافی خود اضافه کنید ، فالوورهای اینستاگرام را به جای یک برنامه شخص ثالث ، به گالری های قابل خرید در وب سایت شما هدایت می کند . همچنین به افزایش تبدیل کلی کمک می کند زیرا به مردم امکان می دهد محصولات را در پست های خاصی که در اینستاگرام ایجاد می کنید خریداری کنند.

9- بازاریابی ایمیلی را فراموش نکنید

با بازاریابی ایمیلی ، شما می توانید ترافیک وب سایت را به فروشگاه خود منتقل کنید تا زمانی که مشتریان شما مشترک باشند. با توجه به اینکه شبکه های اجتماعی به طور مداوم دسترسی شما را محدود می کنند ، بازاریابی ایمیلی یکی از تنها کانال های بازاریابی است که می توانید بر آن کنترل کامل داشته باشید. 

ایجاد یک لیست کامل از ایمیل کاربران برای بازاریابی ایمیلی می تواند زمان زیادی طول بکشد ، بنابراین مهم است که از روز اول شروع کنید.

10- بهترین منبع ترافیک خود را بهینه کنید

نگاهی به تجزیه و تحلیل خود بیندازید و دریابید که بهترین منبع ترافیک سایت شما چیست. برای تعیین بهترین منابع ، موارد زیر را در نظر بگیرید: 

  • کدام منابع بیشترین حجم ترافیک را ارسال می کنند
  • کدام منابع بیشترین میزان ترافیک را ارسال می کنند

از آنجا مشخص کنید که چرا این منابع اینقدر موثر هستند. سپس روی آن دو برابر کنید. ما این را بهینه سازی می نامیم.

3 ابزار بررسی ترافیک وب سایت که می توانید از آن ها استفاده کنید:

شماره یک : Shopify

گزارش های بررسی ترافیک وب سایت Shopify به شما کمک می کند بفهمید که فروشگاه شما چقدر ترافیک دارد. در بخش گزارشات ، در منوی سمت چپ فروشگاه Shopify خود ، می توانید “جلسات در گذر زمان” را مرور کرده و تاریخ های خاصی را انتخاب کنید تا میزان ترافیک وب سایت خود را ببینید.

با ارجاع دادن به این مورد با گزارش های دیگر ، مانند “نرخ تبدیل فروشگاه آنلاین” ، بهتر متوجه خواهید شد که آیا از مخاطبان هدف خود ترافیک دریافت می کنید.

1603966509-shopify-website-traffic-checker

شماره دو: الکسا

چک کننده ترافیک وب سایت Alexa به تحقیقات رقابتی کمک می کند. به عبارت دیگر ، اگر می خواهید بدانید منابع ترافیک رقبای شما چیست ، این ابزاری است که می توانید از آن استفاده کنید. به علاوه ، رایگان است.

1603966509-screen-shot-2018-07-11-at-3-39-20-pm

شماره سه: SimilarWeb

SimilarWeb این ابزار به شما تعداد کل بازدیدها از صفحات، منابع ترافیک بالا و رقبا را نشان می دهد.

این بررسی کننده ترافیک وب سایت حتی بهترین سایت های ارجاع شده را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید یک برنامه بازی ایجاد کنید تا با آن وب سایت ها تماس بگیرید و به وب سایت خود پیوند دهید. شما درصد ترافیک پولی در مقایسه با ارگانیک را می شناسید تا به شما در درک بهتر نحوه استراتژی بهتر تولید ترافیک خود کمک کند.

1603966508-screen-shot-2018-07-11-at-5-45-57-pm

سخن پایانی

هزاران روش برای هدایت ترافیک به فروشگاه آنلاین شما وجود دارد، از رسانه های اجتماعی گرفته تا بازاریابی حضوری و… . موثرترین روش به نام تجاری شما و مشتریان شما بستگی دارد – و شما فقط از طریق آزمایش و خطا (به علاوه کمی بهینه سازی) خواهید آموخت.

نظرات ارزشمند خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع : oberlo.com