• خانه
  • ⬅️
  • خودرو
  • ⬅️
  • 10 حقیقتی که باید درباره ابرخودرو مک لارن سنا بدانید.

10 حقیقتی که باید درباره ابرخودرو مک لارن سنا بدانید.

یک نام عالی، مشخصات شگفت انگیز و طراحی فوق العاده این خودرو با توجه به نامی که یدک می‌کشد، تلاش می‌کند تا خود را ثابت کند، و به لطف نسبت قدرت به وزن چشمگیر 658 اسب بخار در تن و سیستم هوای پیچیده‌اش، امیدهایی که به آن بسته شده است...

Article

10 حقیقتی که باید درباره ابرخودرو مک لارن سنا بدانید._646489401cadb.jpeg

یک نام عالی، مشخصات شگفت انگیز و طراحی فوق العاده

این خودرو با توجه به نامی که یدک می‌کشد، تلاش می‌کند تا خود را ثابت کند، و به لطف نسبت قدرت به وزن چشمگیر 658 اسب بخار در تن و سیستم هوای پیچیده‌اش، امیدهایی که به آن بسته شده است برای ارائه “عملکرد فوق العاده” است. .

این مدل که به نام آیرتون سنا قهرمان فقید سه دوره فرمول 1 نامگذاری شده است، مدل جدیدی در بخش “سری نهایی” است. لیتری V8 توئین توربو سبک‌تر و قدرتمندتر از 720S است و به‌عنوان نیرویی که می‌توان با آن در نظر گرفت، سریع‌تر با 720S طراحی شده است.

این تمام چیزی است که باید در مورد سنا بدانید و چه چیزی آن را واقعاً خاص می کند، با این حال باید به شما هشدار دهیم، شما برای خرید آن بسیار دیر کرده اید، با وجود قیمت گزاف، مقدار کامل آن قبلا فروخته شده است.

موتور

ما در حال بررسی قوی‌ترین موتوری هستیم که مک لارن تا کنون در خودروهای جاده‌ای استفاده کرده است، M840 TR. این موتور 4 لیتری V8 با قدرت 789 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتن متر است.

/p>

این دستگاه از حوض خشک به سبک موتوراسپرت، میل لنگ صاف و توربوشارژ دوقلو “اینرسی فوق العاده کم” بهره می برد. و یک لوله اگزوز کنترل شده الکترونیکی، تضمین می کند که مک لارن آنچه را که مک لارن به عنوان “پاسخ فوری به دریچه گاز” توصیف می کند، ارائه می دهد.

درب با پانل شیشه ای

شاید هیجان‌انگیزترین بخش این خودرو طراحی بیرونی آن باشد که هر درب دارای یک صفحه شیشه‌ای شفاف در قسمت پایینی خود است. مک لارن برای رسیدن به این طرح، کلید پنجره و مکانیزم باز شدن درها را در یک پلت فرم مخصوص بالای سر راننده نصب کرد که شامل دکمه استارت موتور نیز می شود. اندی پالمر، رئیس خط خودروی این شرکت بریتانیایی، به اتوکار گفت که پنل‌های شیشه‌ای «کمی» وزن اضافه می‌کنند و برای اطمینان از دوام بهینه، از گوریلا گلس سخت استفاده می‌شود. جالب توجه است، او اشاره می کند که نسخه سبک تر سنا دارای اجزای فیبر کربنی در این منطقه است.

بال عقب

اسپویلر عظیم نه تنها ظاهری تهاجمی به خودرو می بخشد، بلکه یکی از پیشرفته ترین اسپویلرهایی است که تاکنون در خودروهای جاده ای استفاده شده است. ساخته شده از فیبر کربن، حداکثر فاصله 1219 میلی متری از زمین در زمانی که خودرو ساکن است دارد. این دستگاه از یک محرک هیدرولیکی بهره می برد که به طور مداوم موقعیت اسپویلر عقب را تنظیم می کند تا در هر زمان مقدار مناسبی از نیروی رو به پایین را ارائه دهد. علاوه بر این، در شرایط سخت ترمزگیری می تواند به ترمز هوا تبدیل شود.

بازگشت ناشر

در نگاه اول، دیفیوزر دوگانه عقب به نظر می رسد که از دو قسمت تشکیل شده است، اما در واقع تنها یک تکه است که تماماً از فیبر زغال چوب ساخته شده است. از پایین اکسل عقب شروع می شود و بالا می رود تا هوا را از زیر خودرو منحرف کند و سنا را با افزایش نیروی رو به پایین در محور عقب محکم روی زمین نگه می دارد.

چرخ و ترمز

خریداران می بینند که چه چیزی دریافت می کنند، زیرا Senna منحصراً با مجموعه ای از چرخ های آلیاژی فوق سبک با مکانیزم قفل مرکزی شبیه به ماشین مسابقه در دسترس خواهد بود. آنها با لاستیک‌های P Zero Trofeo R که مخصوصاً توسط پیرلی برای این خودرو ساخته شده است، پوشیده شده‌اند و عملکرد در پیست را در اولویت قرار می‌دهند، اما همچنین قابلیت رانندگی را نیز در نظر می‌گیرند.

در مورد ترمزها، مک لارن می گوید که “پیشرفته ترین” سیستم ترمز را در تاریخچه خودروهای جاده ای ووکینگ نصب کرده است. پیستون های دیسک ترمز نیز برای کاهش وزن از فیبر کربن ساخته شده اند و به رنگ “آبی آسمانی” رنگ آمیزی شده اند.

کابین

مانند اکثر خودروهای جاده ای ناهموار و آماده برای مسیر، کابین سنا اطراف راننده طراحی شده است و وزن زیادی را شامل نمی شود. مک لارن از طراحان خواسته تا در برابر وسوسه کنار گذاشتن صندلی سرنشین مقاومت کنند، اما پیشنهاد بسیار محدود را ارائه کرد. فضایی برای دو سرنشین، در واقع، به سختی فضای کافی برای قرار دادن دو کلاه ایمنی و دو لباس مسابقه در پشت صندلی ها وجود دارد.

وزن

سنا 1198 کیلوگرم وزن دارد و هیچ مایعی ندارد و سبک ترین مک لارن از زمان F1 معروف دهه 1990 است. چگونه آن را بررسی می کنید؟ از طریق استفاده از الیاف زغال چوب در ساخت قاب و بدنه. اجزای موتور سبک وزن نیز توسعه یافته اند، و کابین ساده و بدون زواید به کاهش وزن خودرو به حداقل کمک کرده است.

قیمت

با توجه به عملکرد بالا و تولید محدود Senna که تنها 500 دستگاه تولید می کند، قیمت گزاف آن هیچ کس را شگفت زده نخواهد کرد. تا کنون، این شرکت فقط جزئیات قیمت را برای بریتانیا منتشر کرده است، و این خودروی فوق‌العاده اسپورت پس از کسر مالیات، 750000 پوند قیمت دارد که با نرخ ارز فعلی، تقریباً 1 میلیون دلار یا تقریباً 853،000 یورو است.

نام

برونو سنا، آیرتون، گفت: این مک لارن که به افتخار اسطوره مسابقات فرمول یک و قهرمان سه بار قهرمان جهان، راننده برزیلی آیرتون سنا داسیلوا نامگذاری شده است، آخرین وعده مک لارن برای احیای نام خود با “عملکرد بالا بی نظیر و برتری پر انرژی” است. برادرزاده و راننده مسابقه، سفیر مک لارن: “خانواده ما بسیار مفتخرند که سری نهایی مک لارن جدید را به نام سنا نامگذاری کرده ایم. این اولین پروژه ای است که واقعاً روح مسابقه ای آیرتون را با عملکرد مرتبط می کند. این امکان را به راننده می دهد تا در حد توان خود باشد. بهترین عملکرد ممکن.”

پیش درآمدی برای آنچه در راه است

اندی پالمر، رئیس خط خودروی این شرکت، در مصاحبه ای فاش کرد در حالی که BB23 یک خودروی تورینگ سه نفره است که در آن صندلی راننده در وضعیت وسط قرار دارد، بسیار متفاوت از سنا خواهد بود. مجله «اتوکار» بیان کرد که درس های آموخته شده در طول توسعه مدل «سنا» در راستای خیر و صلاح مدل های آینده به کار گرفته خواهد شد. همانطور که خود خودرو با بهره گیری از تکامل سیستم تعلیق به کار رفته در مدل «P1»، فناوری خود را از مک لارن قبلی می گیرد. و اینکه دانش به دست آمده از لحاظ آیرودینامیک و اجزای سبک وزن دیر یا زود به خودروهای دیگر منتقل می شود و پالمر همچنین اشاره کرد که ممکن است پنل های شیشه ای در مدل های دیگر ظاهر شود و گفت: “چطور قبلاً به آن فکر نمی کردیم.”

منبع: motorsport

برچسب ها
0 0 رای ها
به این مطلب امتیاز بدید
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست مطالب
more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
More Similar post
مـــطالب مـشـــابه بیشتر...