پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
شبکه های اجتماعینقد و بررسی

بهترین سایت های ایرانی و خارجی برای شنیدن پادکست در سال 2022

در این مقاله ابتدا با مفهوم پادکست آشنا می شویم و به بررسی بهترین پلتفرم های ایرانی و خارجی برای شنیدن پادکست می پردازیم پس با ما همراه باشید.

پادکست چیست؟

پادکست به زبان ساده یعنی صدا یا محتوای ضبط شده ای که از طریق اینترنت و به فرمت صوت منتشر می شود.

مقدمه :

پادکست ها روشی مناسب برای اطلاع از اخبار، ورزش و علایق خاص در خانه، ماشین یا در پیاده روی هستند.
سایت های زیادی وجود دارند که می توانید از طریق آن ها به محتوای صوتی دلخواهتان گوش بسپارید اما ما در این مقاله به معرفی بهترین ها پرداخته ایم.

چه در حال دویدن روزانه باشید، چه در حال رفت و آمد به محل کار، یا صرفاً در خانه در حال استراحت باشید، یک پادکست عالی می تواند شما را به سفری صوتی در میان سیاست، سرگرمی، کمدی، ادبیات و موارد دیگر ببرد. پادکست‌ها همه ژانرها را پوشش می‌دهند، بنابراین می توانند سلیقه همه افراد را پوشش بدهند.

لیست بهترین پلتفرم های شنیدن و انتشار پادکست:

خارجی

– اپل پادکست (Apple Podcasts)

– گوگل پادکست (Google Podcasts)

– اسپاتیفای (Spotify)

– Audible

Stitcher

– TuneIn Radio

ایرانی

شنوتو

ناملیک

فیدیبو

سایت ها (برنامه های) پادکست خارجی

اپل پادکست (Apple Podcasts):

در این پلتفرم شما می توانید به بیش از 30 میلیون اپیزود ( قسمت) پادکست به صورت رایگان دسترسی داشته باشید. یکی از ویژگی های منحصر به فرد اپل پادکست، قابلیت همگام سازی آن با دستیار صوتی اپل (سیری) است. این بدان معناست که می توانید با سیری صحبت کنید و پیشنهادات پادکست را از وی بخواهید.

صفحه جستجو حتی به شما امکان می‌دهد پادکست‌ها را بر اساس موضوع یا افرادی که در قسمت‌های پادکست ذکر شده‌اند از طریق رونوشت پیدا کنید. با این حال، توجه به این نکته مهم است که هر پادکستی رونوشت در دسترس ندارد.

در این پلتفرم امکان زمانبندی توقف پخش و همچنین تنظیم سرعت پادکست وجود دارد. هنگامی که در یک پادکست مشترک می شوید و یک قسمت جدید منتشر می شود برنامه به شما اطلاع رسانی می کند. همچنین می‌توانید بر روی پادکست ها نظر بدهید و از تجربیات خود بگویید.

علاوه بر محتوای رایگان، اپل اخیراً کانال‌های ویژه و ممتازی را برای عناوین خاص اضافه کرده است که برای دسترسی به محتوای صوتی این کانال ها باید اشتراک تهیه کنید.

هزینه اشتراک: رایگان | کمی بیش تر از 1 دلار
دستگاه ها: آیفون و آیپد با iOS 10.0 یا بالاتر
پادکست های اختصاصی: دارد
محدودیت : این برنامه انحصاری فقط برای دستگاه های iOS است.

گوگل پادکست (Google Podcasts):

گوگل پادکست یک سرویس رایگان با ویژگی‌های خوب است که به کاربران کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری درباره پادکست‌هایی که به آنها گوش می‌دهند کشف کنند.

همچنین به شما در جستجوی بهترین پادکست متناسب با سلیقه تان می تواند کمک شایانی کند.

مانند سایر برنامه های پادکست، می توانید در پادکست ها مشترک شوید و آنها را برای گوش دادن آفلاین دانلود کنید. اگر می خواهید به تعدادی پادکست مختلف با ترتیب خاصی گوش دهید، می توانید یک لیست از آن ها با ترتیب مدنظرتان بسازید.

در این برنامه اگر به پادکستی گوش دادید و فراموش کردید آن را ذخیره کنید، می‌توانید به برگه «فعالیت» بروید و پادکست هایی را که اخیرا گوش داده اید مشاهده کنید.

هزینه اشتراک: رایگان
دستگاه‌ها: مرورگر وب، دستگاه‌های iOS و دستگاه‌های اندروید
پادکست های اختصاصی: ندارد

اسپاتیفای (Spotify):

اگرچه اسپاتیفای بیشتر به عنوان سرویس پخش و استریم موسیقی شناخته می شود اما این برنامه کتابخانه بزرگی از میلیون‌ها پادکست را هم در اختیار مخاطبان خود قرار داده است. علت جذابیت اسپاتیفای برای مخاطبین این است که صرفا می‌توان با ساخت یک حساب کاربری از طریق ایمیل یا اتصال از طریق فیسبوک به‌طور رایگان از سرویس اسپاتیفای استفاده کرد. اما برای دانلود پادکست ها یا گوش دادن بدون آگهی و امکانات بیشتر باید اشتراک پریمیوم تهیه کرد.

همانند سایر برنامه ها ویژگی لیست پخش، مشترک شدن در پادکست ها و دریافت اعلان و …. نیز در اسپاتیفای مشاهده می شود.

هزینه اشتراک: رایگان (با تبلیغات)، 10 دلار در ماه (بدون تبلیغات)
دستگاه‌ها: مرورگر وب، iOS، اندروید، پخش‌کننده‌های رسانه، تلویزیون‌های هوشمند، کنسول‌های بازی و موارد دیگر
پادکست های اختصاصی: دارد

Audible :

Audible اگرچه دارای پادکست های مختلف و متنوعی است اما بیشتر به جهت دارا بودن گنجینه باارزشی از کتاب های صوتی شهرت دارد. دسته‌بندی «پادکست‌ها» حاوی تعداد زیادی محتوا است که بر کمدی، روابط، فناوری و موارد دیگر متمرکز است.

برای گوش دادن به پادکست ها می توانید به امتیازشان که توسط کاربران داده شده و همچنین موضوع و پادکست کلی را توجه کنید تا بهترین پادکست را برای شنیدن انتخاب کنید. این موضاعات باعث شده تا Audible به یکی از کاربرپسندترین پلتفرم ها برای بررسی شنوندگان تبدیل شود.

هنگام پخش پادکست، می توانید 30 ثانیه به جلو پرش کنید یا به عقب برگردید، به بلوتوث متصل شوید و سرعت را از 0.5x به 3.5x تغییر دهید.

مانند سایر پلتفرم‌های پادکست، Audible دارای تایمر خواب است و امکان گوش دادن آفلاین را فراهم می‌کند. کاربران قابل شنیدن همچنین می‌توانند پادکست‌هایی را به کتابخانه خود اضافه کنند تا هنگام انتشار قسمت‌های جدید، به‌طور خودکار دانلود شوند. همانطور که انتظار می رفت، Audible به طور یکپارچه با دستگاه های آمازون دارای الکسا کار می کند.

اگر می‌خواهید کتاب‌های صوتی و پادکست‌های انحصاری را باهم و یکجا داشته باشید باید اشتراک ویژه تهیه کنید.

هزینه اشتراک: رایگان | 8 دلار در ماه | 15 دلار در ماه
دستگاه ها: پخش کننده وب، iOS، اندروید، تبلت های ویندوز 10، تبلت های Fire و موارد دیگر
پادکست های اختصاصی: دارد

Stitcher:

استیچر دارای طیف گسترده ای از پادکست هاست. برای دسترسی به محتوای صوتی انحصاری این برنامه باید اشتراک بخرید اگر چه که می توانید به برخی از پادکست های انحصاری هم بدون خرید اشتراک دسترسی پیدا کنید.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد استیچر، مجموعه‌ای از گزینه‌های پخش آن است، زیرا این برنامه به شما امکان می‌دهد تایمر خواب را تنظیم کنید، قسمت‌هایی را که قبلاً شنیده‌اید رد کنید و زمان‌های عقب و جلو سریع خود را بین پنج ثانیه تا دو دقیقه تنظیم کنید.

همچنین می‌توانید قسمت‌های جدید را به‌طور خودکار دانلود کنید، فهرستی از پادکست هایی را که دانلود کرده‌اید یا دوست داشته‌اید دریافت کنید، و با حذف همه بارگیری‌ها با یک کلیک، فضای ذخیره‌سازی را کاهش دهید.

درست مانند سایر برنامه‌های پادکست محبوب، رونوشت‌ها تنها در صورتی در دسترس هستند که سازنده پادکست آن‌ها را در توضیحات نمایش برچسب‌گذاری کند.

برخلاف Spotify و Audible ، برنامه استیچر تمرکز خود را کاملاً بر روی پادکست ها قرار داده است. رابط کاربری آن نیز یکی از شیک‌ترین و ساده‌ترین برنامه‌های پادکست است.

هزینه اشتراک: رایگان (با تبلیغات)| 5 دلار در ماه | 35 دلار در سال (بدون آگهی)
دستگاه ها: پخش‌کننده وب، دستگاه‌های iOS، دستگاه‌های Android و موارد دیگر
پادکست های اختصاصی: دارد

TuneIn Radio:

تمرکز اصلی TuneIn ممکن است رادیو باشد، اما برخی از پادکست های محبوب را نیز شامل می شود. ژانرهای زیادی برای کشف از طریق برگه جستجوی برنامه وجود دارد. این سرویس همچنین تعدادی پادکست جدید را از طریق صفحه اصلی خود مدیریت می کند تا بتوانید به راحتی در مجموعه های مختلف پیمایش کنید.

اگرچه استفاده از آن باوجود تبلیغات رایگان است اما شنوندگان تلفن همراه می توانند برای دانلود TuneIn Pro یک بار هزینه 10 دلاری بپردازند. در مقایسه با نسخه رایگان، TuneIn Pro برخی تبلیغات را حذف می کند، مانند تبلیغات قبل از پخش و تبلیغات نمایشی بصری. همچنین اشتراک TuneIn Premium با قیمت 10 دلار در ماه وجود دارد که به مشترکین اجازه می‌دهد بدون تبلیغات به موسیقی گوش دهند و ایستگاه‌های رادیویی را انتخاب کنند.

برنامه TuneIn به شما امکان می دهد به حالت ماشین تغییر حالت دهید. این برای افرادی که می‌خواهند در حال حرکت به پادکست‌ها گوش دهند عالیست، زیرا منوی ساده‌شده‌ای برای جابجایی بین قسمت‌ها دریافت می‌کنید.

هزینه اشتراک: رایگان (با تبلیغات)| پرداخت یکباره 10 دلاری (بدون تبلیغات بصری/تبلیغات صوتی کمتر)| 10 دلار در ماه (عمدتاً بدون آگهی)
دستگاه ها: پخش کننده وب، iOS، اندروید، پلی استیشن 3، ایکس باکس وان، تلویزیون های هوشمند سامسونگ، Roku، Chromecast، Fire TV و موارد دیگر
پادکست های اختصاصی: دارد

سایت ها (برنامه های) پادکست ایرانی

شنوتو:

شنوتو یک بستر نرم افزاری برای انتشار، پخش، به اشتراک گذاری، دانلود و خرید فایلهای صوتی (پادکست) و کتابهای صوتی در محیط وب و موبایل می باشد.

شنوتو به شما امکان می دهد که مجموعه گسترده ای از کتاب های صوتی و پادکست ها را در اختیار داشته باشید. از این پادکست ها می توان به صورت رایگان و یا با پرداخت هزینه ای اندک بهرمند شد.

در حال حاضر شنوتو دارای آرشیوی غنی بیش از 50.000 دقیقه فایل صوتی می باشد که بخش بزرگی از آن بصورت رایگان قابل شنیده شدن است. شنیدن فایلهای رایگان برای تمام کاربران امکان پذیر است، اما برای دانلود فایلهای صوتی باید در شنوتو عضو شد.

هزینه اشتراک: رایگان | پولی
دستگاه ها: پخش کننده وب، iOS، اندروید
پادکست های اختصاصی: دارد

ناملیک:

ناملیک پلتفرمی برای میزبانی پادکست‌هاست. کاربران ناملیک در دو گروه صاحبان محتوا و کاربران عادی دسته‌بندی می‌شوند. پلتفرم ناملیک امکان ایجاد کانال اختصاصی و به دنبال آن آپلود محتوای صوتی، تصویر مشخصه، متن توضیحات و به اشتراک‌گذاری پادکست با استفاده از ابزارهای ارائه شده در پلتفرم را برای صاحبان محتوا فراهم می‌کند. پلتفرم همچنین امکان مشاهده، شنیدن، درج نظر و به اشتراک‌گذاری پادکست‌ها با استفاده از ابزارهای ارائه شده توسط پلتفرم را در اختیار کاربران عادی قرار می‌دهد.
هزینه اشتراک: رایگان | پولی
دستگاه ها: پخش کننده وب، iOS، اندروید
پادکست های اختصاصی: دارد

فیدیبو:

فیدیبو که متعلق به شرکت دیجیکالاست. یکی از پلتفرم های مناسب برای شنیدن پادکست و کتاب صوتی است اگرچه که تمرکز فیدیبو فقط روی پادکست نبوده و در این پلتفرم اماکن خرید نسخه چاپی و الکترونیکی کتاب هم وجود دارد اما یکی از بسترهای های مناسب برای شنیدن پادکست و محتواهای صوتی است.

هزینه اشتراک: رایگان | پولی
دستگاه ها: پخش کننده وب، iOS، اندروید
پادکست های اختصاصی: دارد
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :)  ✍️ اینجا هر کسی میتونه بنویسه!  | ???? ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا