پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
ویدیو

گوگل از ویرایشگر کد مبتنی بر هوش مصنوعی «Project IDX» رونمایی کرد

گوگل از ابزار برنامه نویسی جدیدی به نام Project IDX رونمایی کرد که قرار هست یک محیط جامع برای برنامه نویسی و ساخت برنامه و اپ برای پلتفرم های مختلف باشد.

این پروژه بر مبنای نسخه تحت وب VScode ساخته شده، بنابراین برای برنامه نویس ها محیط اشنایی دارد و گوگل آن را برای تکمیل کدها و کمک در فرایند برنامه نویسی به هوش مصنوعی مخصوص گوگل برای کد یعنی Codey مجهز کرده است.

با کمک این پروژه برنامه نویس ها می توانند برای ساخت پروژه هایی با زبان جاوااسکریپت و Dart و در آینده پایتون و Go استفاده و پیش نمایشی از اپ هایشان را در پلتفرم های مختلف یعنی وب، اندروید و iOS مشاهده کنند.

کل این پردازش ها در سرورهای گوگل انجام می شود و برای اجرای این پردازش های سنگین (مثل شبیه ساز اندروید) نیاز به کامپیوتر قوی یا برای شبیه ساز iOS نیاز به خرید مک نیست و برای دسترسی به آن، تنها یک کامپیوتر معمولی و یک مرورگر کافیست.

این سرویس در حال حاضر نیاز به دعوت نامه دارد که از آدرس (https://idx.dev) می توانید درخواست بدید و در اینده ظاهرا قرار است حداقل بخشی از آن اشتراکی باشد.

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا