پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
پایگاه دانش

چگونه یک وب سایت شخصی جذاب بسازیم؟

آیا می دانستید که یک وب سایت شخصی فقط مختص افراد خلاق یا خاص نیست؟ نیازی نیست نویسنده، عکاس یا گرافیست باشید تا از سایت اینترنتی خود بهره مند شوید.

برای تمایز و پیشرفت در بازار آزاد بسیار رقابتی امروز، به چیزی غیر از رزومه نیاز دارید تا مهارت ها، تجربه و نام تجاری شخصی خود را به نمایش بگذارید.

در مقاله امروز ، ما در مورد وب سایت های شخصی صحبت می کنیم، اینکه چگونه داشتن یک وب سایت می تواند به کسب و کار شما کمک کند و چگونه می توان به طور موثر وب سایتی را ایجاد کرد که مشتریان را جذب کند. بیایید شروع کنیم!

وب سایت شخصی چیست

وب سایت شخصی مجموعه ای از صفحات وب است که برای بازاریابی حرفه ای شخصی، معرفی شبکه های اجتماعی فرد و بیان توانایی های شخص ایجاد شده است.

برخلاف وب سایت های مربوط به شرکت ها، سازمان ها یا موسسات، یک وب سایت شخصی در درجه اول برای برجسته کردن مهارت ها و تجربیات شما استفاده می شود.

در سایت شخصی خود می توانید اطلاعات مربوط به پروژه های گذشته خود و مواردی را که در حال حاضر روی آن کار می کنید را به اشتراک بگذارید . وب سایت شخصی علاوه بر اینکه یک مجموعه آنلاین و ابزاری برای معرفی شماست، همچنین مکانی است که مشتریان بالقوه شما (و حتی شرکا) می توانند اطلاعات بیشتری در موردتان پیدا کنند.

آن را به عنوان یک رزومه فوق العاده در نظر بگیرید که فراتر از زمان بندی و تجربیات کاری است. این یک ابزار بازاریابی شخصی است که می توانید با توجه به نام تجاری خود آن را گسترش دهید.

برای فریلنسرها، یک وب سایت شخصی باید شامل این صفحات باشد:

صفحه درباره من

اینجاست که افراد می توانند با سابقه شما به عنوان یک حرفه ای آشنا شوند. این مکان همچنین مکانی عالی برای برجسته کردن بیانیه تجاری شخصی شما، رویکرد شما نسبت به کار شما و نحوه کمک به حل مشکلات مشتریان است.

صفحه تماس

در اینجا می توانید اطلاعات تماس خود از جمله آدرس ایمیل یا رسانه های اجتماعی تان را قرار دهید همچنین می توانید یک فرم تماس ایجاد کنید تا بازدیدکنندگان از طریق پر کردن آن با شما ارتباط برقرار کنند.

وبلاگ

داشتن یک وبلاگ بخش مهمی از ایجاد نام تجاری آنلاین شماست. وبلاگ شما جایی است که می توانید نه تنها نظرات خود را به اشتراک بگذارید، بلکه اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مشتریان پیشرو و مشتریان فعلی خود قرار بدهید و مردم را از برند شخصی خود آگاه تر سازید.

نمونه کارها

اینجاست که می توانید پروژه های گذشته خود را برجسته کنید. این امر به ویژه برای افراد خلاقی مانند عکاسان، هنرمندان گرافیک ، ویرایشگران ویدیو و توسعه دهندگان نرم افزار مفید است. اما حتی اگر در بازاریابی دیجیتال، تجارت الکترونیکی یا پشتیبانی سایت مشغول هستید، داشتن صفحه نمونه کار می تواند به درستی پاسخگوی نیاز شما باشد.. نکته اصلی این است که هنگام ارائه کارهای قبلی خود خلاق باشید. آن را از نظر بصری جذاب کنید و فقط آنها را مانند رزومه ذکر نکنید .

در حالی که این چهار صفحه برای هر وب سایت شخصی بسیار مهم است، صفحات دیگری نیز وجود دارد که می توانید آنها را اضافه کنید تا صفحه شما کمی جذاب و آموزنده باشد. برخی از صفحاتی که ممکن است بخواهید شامل شوند عبارتند از:

– گالری عکس یا رسانه

– دیدگاه های مشتریان یا شرکا

– فرم ثبت نام در خبرنامه شما

– صفحه بارگیری رزومه حرفه ای شما

– پیوندها به رسانه های اجتماعی شما و سایر وب سایت هایی که به آنها وابسته هستید

مزایای وب سایت شخصی

به عنوان یک فریلنسر، وب سایت شخصی یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی است که می توانید داشته باشید. صرفنظر از تخصص شما، اگر مکانی برای تماس با خود در اینترنت دارید، می توانید از این مزایا استفاده کنید:

مشتریان و شرکا می توانند به راحتی شما را پیدا کنند

آخرین باری که شخصی را آنلاین جستجو کردید کی بود؟ به احتمال زیاد اخیرا بوده . امروزه با توجه به اینکه اینترنت بخش مهمی از تجارت است ، مشتریان بالقوه شما قبل از کار با شما به دنبال شما خواهند بود.

مطمئناً حضور در سیستم عامل هایی مانند فیس بوک یا لینکدین عالی است اما داشتن یک وب سایت شخصی که مشتریان بتوانند همه چیز را در مورد شما و خدمات شما بدانند حتی بهتر خواهد بود.

مزیت رقابتی به شما می دهد

یک رزومه عالی فقط می تواند شما را تا هدف مشخصی پیش ببرد. با داشتن یک وب سایت شخصی ، می توانید از رقبای خود متمایز شوید زیرا به شما این فرصت را می دهد تا حضور آنلاین خود را تقویت کنید. وقتی وب سایت خود را دارید ، می توانید نقاط قوت خود را به عنوان ارائه دهنده خدمات به نمایش بگذارید ، نشان دهید که چرا بهترین انتخاب برای این شغل هستید و مشتریان احتمالی را متقاعد کنید که شما را استخدام کنند.

به شما کمک می کند آنچه را که به عنوان یک حرفه ای قادر به انجام آن هستید به نمایش بگذارید

یک وب سایت شخصی مکانی عالی برای نشان دادن مهارت های خوب شما به همه است.

علاوه بر این ، می توانید نام تجاری شخصی خود را در وب سایت خود برجسته کنید. این فضایی است که تنها به شما و خدمات شما اختصاص داده شده است. بنابراین می توانید راه حل های منحصر به فرد خود را برجسته کنید که مشتریان برای آنها ترغیب شوند.

به شما اجازه می دهد خلاق باشید

برخلاف رزومه با فرم های مشخص و تکراری، یک وب سایت شخصی مکانی عالی برای خلاقیت است. شخصیت شما می تواند با نحوه نوشتن بیوگرافی ، مقالات اصلی ، پالت رنگ وب سایت ، چیدمان انتخاب شده و موارد دیگر درخشان شود.

به شما مهارت های جدیدی می آموزد

ایجاد یک وب سایت شخصی به تنهایی می تواند راهی عالی برای یادگیری چیزهای جدید باشد. با شروع به ایجاد سایت خود ، دائماً خواهید دید که چه چیزی برای نام تجاری شما کار می کند و چه چیزی نه. همانطور که وب سایت خود را تغییر و اصلاح می کنید ، یاد می گیرید:

– روشهای جدید انتقال پیام برای تقویت نام تجاری شخصی خود

– انواع محتوایی، چه نوشتاری و چه بصری، که می تواند برای مشتریان و مشتریان فعلی شما ارزش ایجاد کند

– برای تبلیغ برند خود از رسانه های اجتماعی حداکثر استفاده را ببرید.

– با بازدیدکنندگان خود به شیوه های خلاقانه مشارکت کنید

– از تکنیک های SEO برای افزایش رتبه جستجوی خود در گوگل استفاده کنید

این یک راه عالی برای تبدیل خود به یک کارخانه دیجیتالی مجهز به مهارت های قابل فروش است که مطمئناً مشتریان آینده شما آن را دوست خواهند داشت.

اما چگونه یک وب سایت شخصی بسازیم

اکنون که می دانید وب سایت شخصی چیست و چه مزایایی دارد و چگونه می توانید از آن کسب درآمد کنید ، وقت آن است که به سراغ ساختن یک وب سایت بروید.

نام دامنه را انتخاب کنید

اولین چیزی که هنگام ساختن هر وب سایت نیاز دارید، نام دامنه است. این نام و آدرس وب سایت شما است که بازدیدکنندگان از آن برای پیدا کردن سایت شما در مرورگر وب خود استفاده می کنند. دامنه ir را می توان با قیمت سالانه  25 هزار تومان خریداری کرد ، اما برخی از دامنه ها نظیر (com، info، net) و… هزینه بیشتری برای شما دارند.

به طور کلی، نام دامنه وب سایت شخصی شما باید به گونه ای انتخاب شود که به راحتی به خاطر سپرده شود. بهترین گزینه این است که از نام خود استفاده کنید. این امر به سئو و قابلیت جستجو کمک شایانی می کند.

می توانید مستقیماً با آن کار کنید و فقط از نام و نام خانوادگی خود استفاده کنید، اما می توانید با آن خلاق باشید و از بازی کلمات برای به یاد ماندنی تر کردن آن استفاده کنید.

از استفاده از اعداد و سایر نویسه های خاص در نام دامنه خود خودداری کنید. اگر می خواهید از خط تیره استفاده کنید، در صورت لزوم این کار را انجام دهید.

سرویس میزبانی مناسب را انتخاب کنید

ارائه دهنده میزبانی وب سایت اطمینان می دهد که وب سایت شما در اینترنت فعال می شود تا مردم بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. سرویس میزبانی این سه ویژگی اصلی را در اختیار شما قرار می دهد:

– بررسی در دسترس بودن نام دامنه انتخابی شما.

– سرور میزبانی ترافیک ورودی به وب سایت شما.

– ذخیره سازی. وب سایت شما به احتمال زیاد شامل عناصری مانند متن ، تصاویر ، فیلم ها و سایر فایل های رسانه ای است. یک سرویس میزبانی به شما فضا می دهد تا تمام داده های وب سایت خود و کد های آن را ذخیره کنید.

ارائه دهنده های میزبانی وب زیادی وجود دارد، بنابراین باید کمی بر اساس نیازهای خود تحقیق کنیدتا یک میزبان وب عالی پیدا کنید. میزبان خوب برای سایت شما باید ویژگی های زیر را دارا باشد:

– اتصال سریع را ارائه دهد

– یک کنترل پنل کاربرپسند مبتنی بر وب داشته باشد که به شما امکان می دهد وب سایت خود را به راحتی مدیریت کنید

– مقرون به صرفه و بدون هزینه پنهان باشد

– پشتیبانی 24 ساعته و 7 روزه ارائه دهد

– مجهز به سیستم بکاپ گیری هفتگی و ماهانه باشد.

یک وب سایت ساز انتخاب کنید

این روزها ، برای ساختن یک وب سایت کاربردی و زیبا ، نیازی به دانش تخصصی و مسلط بودن به CSS یا HTML نیست. اگر نحوه کشیدن و رها کردن را می دانید ، تنها با چند کلیک موس می توانید یک وب سایت ایجاد کنید. برخی از گزینه های محبوب عبارتند از وردپرس ، WIX ، Squarespace  ، و Weebly .

هنگام انتخاب سیستم مدیریت محتوا وب سایت ، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

– بودجه ی شما. گزینه های رایگان با قابلیت های اولیه وجود دارد اما اگر می خواهید تجربه قوی تری داشته باشید ، استفاده از خدمات پولی می تواند گزینه بهتری برای شما باشد.

– نیازها و اولویت های شما. سایت سازها برای افرادی طراحی شده است که تجربه کمی در طراحی وب دارند. بیشتر اوقات ، آنها دارای قالب ها و گزینه های طراحی کشیدن و رها کردن برای کمک به شما هستند. همچنین انتخاب یک سازنده وب سایت که به شما امکان می دهد از محتوا و ویژگی های مورد نیاز خود مانند گالری عکس ، وبلاگ ، نقشه یا فروشگاه آنلاین پشتیبانی کنید ، مفید خواهد بود. علاوه بر این ، باید بتواند وب سایت شما را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کند زیرا اکثر مردم با استفاده از تلفن یا رایانه رومیزی خود در اینترنت جستجو می کنند

– استفاده از آن باید آسان باشد. اگر در طراحی و توسعه وب تازه کار هستید ، سعی کنید یک سازنده وب سایت پیدا کنید که دارای ویرایشگر بصری باشد و تکمیل هر تغییر را آسان کند.

– باید دارای ویژگی های SEO باشد. مهمترین عملکرد یک وب سایت شخصی این است که به افراد اجازه می دهد شما را پیدا کنند. بنابراین سیسوب سایت انتخابی شما باید دارای ویژگی های SEO باشد که انجام بهینه سازی در سایت را ساده می کند.

وب سایت خود را از نظر بصری جذاب کنید

تصاویر بصری نقشی اساسی در علاقه مندی بازدیدکنندگان شما ایفا می کنند. در حالی که محتوای عالی آنها را مشغول می کند ، ظاهر وب سایت شما چیزی است که باعث می شود آنها بمانند.

استفاده از یک الگو از سازنده وب سایت شروع خوبی است. اما به خاطر داشته باشید که وب سایت شخصی شما بازتابی از نام تجاری شما است. بنابراین این عناصر طراحی را در نظر بگیرید:

– پالت رنگ. اگر هنوز پالت رنگی برای نام تجاری خود ندارید ، اکنون زمان خوبی برای شروع است. رنگها نه تنها بر میزان آگهی خلق و خوی وب سایت شما بلکه بر احساسات و پذیرش بازدیدکنندگان تأثیر بسزایی دارند. به دنبال ترکیبی از رنگ باشید که در مورد ارزش های شما به عنوان ارائه دهنده خدمات و شخصیت شما به عنوان یک فرد صحبت کند.

– فونت های تایپوگرافی تضمین می کند که وب سایت شما آسان است و در عین حال علاقه بصری را نیز اضافه می کند. اکثر سازندگان وب سایت دارای ترکیب فونت های از پیش تعیین شده هستند ، بنابراین به دنبال مواردی باشید که برای شما مناسب است.

– چیدمان. نحوه ارائه اطلاعات در وب سایت شخصی شما اهمیت دارد. قالبی را انتخاب کنید که نه تنها محتوای شما را به بهترین نحو به نمایش بگذارد بلکه با زیبایی برند شما همخوانی داشته باشد.

بهینه سازی سئو انجام دهید

اگر افراد نتوانند شما را پیدا کنند داشتن وب سایت شخصی فایده ای ندارد. بنابراین مطمئن شوید که از کلمات کلیدی مناسب در سراسر وب سایت خود از جمله نسخه وب ، وبلاگ ها و آدرس اینترنتی خود استفاده می کنید. همچنین ایجاد عنوان و توضیحات برای هر صفحه ای که وب سایت شما دارد بسیار مهم است. علاوه بر این ، افزودن متن alt در تمام تصاویر شما می تواند به رتبه بهتر وب سایت شما کمک کند. این موارد می تواند به افزایش بازدیدکنندگان از وب سایت شما کمک کند و سپس می توانید آنها را به مشتریان پولی تبدیل کنید.

کلام آخر

وب سایت شخصی آخرین ابزار بازاریابی برای فریلنسرهاست. این به شما کمک می کند مهارت ها و تجربه کاری خود را به نمایش بگذارید و در عین حال فردیت و خلاقیت خود را برجسته کنید. با رعایت نکات بالا ، به زودی وب سایتی خواهید داشت که در کوتاه ترین زمان مشتریان زیادی را جذب می کند.

از اینکه تا پایان این مقاله همراهمان بودید بسیار سپاس گذاریم . منتظر نظرات ارزشمندتان شما هستیم.

منبع: freeup.net

5/5 - (4 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا