پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
آموزش

چگونه ویدیوهای کوتاه یوتیوب را در گوشی خود غیرفعال کنیم

ویدیوهای کوتاه یوتیوب (Shorts) را در گوشی خود پنهان کنید.

YouTube Shorts در سراسر برنامه یوتیوب در اندروید و iOS قابل مشاهده است.

گوگل به شما اجازه نمی دهد که ویدیوهای کوتاه یوتیوب (YouTube Shorts) را برای همیشه غیرفعال کنید.

با این حال، می‌توانید از راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از نمایش Shorts در گوشی خود استفاده کنید.

در این راهنما، نحوه غیرفعال کردن YouTube Shorts را در گوشی هوشمند خود به شما نشان خواهیم داد.

ویدیوهای کوتاه تمام برنامه های اصلی رسانه های اجتماعی (TikTok و Instagram Reels ) را تسخیر کرده اند و یوتیوب نیز از این قاعده مستثنی نیست. YouTube Shorts به سازندگان محتوا این امکان را می‌دهد تا ویدیوهای عمودی کوتاهی را برای محتوای سریع و هیجان‌انگیز ایجاد کنند که اکثر کاربران آن را دوست دارند.

نحوه غیرفعال کردن شورت یوتیوب

با این حال، همه ترجیح نمی‌دهند بدون فکر در میان شورت‌های YouTube پیمایش کنند و ممکن است بخواهند از شر آن خلاص شوند. به همین ترتیب، گوگل اساساً بخش YouTube Shorts را در تمام برنامه‌ها و وب‌سایت‌های خود اعمال کرد. نگران نباشید، زیرا می توانید با استفاده از چند ترفند، YouTube Shorts را در تلفن هوشمند خود غیرفعال کنید. در این راهنما، نحوه دسترسی به YouTube را بدون مشکل در بخش Shorts نشان خواهیم داد.

چرا باید ویدیوهای کوتاه یوتیوب را غیرفعال کنید؟

انواع مختلفی از کاربران وجود دارند که به طور مرتب پلتفرم یوتیوب را برای یکی از ویدیوهای موجود در آنجا جستجو می کنند. برخی از آنها ترجیح می دهند ویدیوهای طولانی تری را تماشا کنند که به آنها علاقه دارند و اصلاً متوجه ویدیوهای کوتاه نمی شوند. اگر شما یکی از آنها هستید، باید YouTube Shorts را غیرفعال کنید. همچنین، یوتیوب اکنون یک دکمه اختصاصی «Shorts» در نوار ناوبری اپلیکیشن‌های موبایل خود دارد که با واکنش‌های متفاوتی از سوی بینندگان یوتیوب مواجه شده است. اگر ویدیوهای کوتاه یوتیوب را نمی خواهید، با ما همراه باشید تا بتوانید این بخش را مخفی کنید.

4 راه برای غیرفعال کردن ویدیوهای کوتاه یوتیوب ( YouTube Shorts)

در حالی که نمی‌توانید YouTube Shorts را به طور کامل از برنامه حذف کنید، راه‌های مختلفی برای جلوگیری از دیدن بخش Shorts در ‘گوشی همراه وجود دارد. در اینجا نحوه غیرفعال کردن YouTube Shorts در تلفن هوشمند آورده شده است.

توجه داشته باشید:

روش های توضیح داده شده در این راهنما برای هر دو دستگاه اندروید و iOS اعمال می شود. با این حال، برخی از روش ها را فقط می توان در تلفن های هوشمند اندرویدی انجام داد.

برای غیرفعال کردن YouTube Shorts، نسخه وب یوتیوب را در یک مرورگر باز کنید

در سایت یوتیوب، می‌توانید بخش YouTube Shorts را از صفحه اصلی حذف کنید. با این روش، هیچ شورت در صفحه اصلی یوتیوب نمی بینید. در اینجا می توانید یاد بگیرید که چگونه این کار را در تلفن هوشمند خود انجام دهید.

  1. مرورگر وب مورد نظر خود را در تلفن هوشمند خود باز کنید. ما گوگل کروم را در اندروید و iOS برای بهترین نتایج توصیه می کنیم.
  2. از وب سایت یوتیوب( www.youtube.com ) در مرورگر وب خود دیدن کنید.
  3. نسخه موبایل وب سایت یوتیوب به طور پیش فرض بارگیری می شود. روی منوی سه نقطه در نوار آدرس کلیک کنید و گزینه “Desktop Site” را انتخاب کنید تا نسخه دسکتاپ وب سایت YouTube بارگیری شود.
  4. اگر می‌خواهید توصیه‌های ویدیویی شخصی‌شده و کتابخانه‌تان را ببینید ، توصیه می‌کنیم در صورتی که قبلاً وارد سیستم نشده‌اید، وارد حساب Google خود شوید.
  5. در صفحه اصلی، به پایین پیمایش کنید تا بخش «Shorts» را ببینید. معمولاً آن را در دو ردیف توصیه‌های ویدیویی پیدا خواهید کرد.
  6. برای پنهان کردن شورت های YouTube، روی دکمه “X” یا “Not interested” در سمت راست بالای پنل شورت کلیک کنید.

اکنون می توانید به مدت سی روز در یوتیوب بدون مشاهده ویدیوهای Shorts ، مرور کنید. برای باز کردن صفحه دسکتاپ YouTube در دستگاه های iOS، گزینه «صفحه دسکتاپ» را در مرورگر خود انتخاب کنید.

علامت‌گذاری شورت‌های YouTube به‌عنوان «Not interested»

فرض کنید می‌خواهید در برنامه فعلی یوتیوب بمانید و در زیر هر ویدیویی که تماشا می‌کنید، توصیه‌های Shorts نداشته باشید. در این مورد، می‌توانید به‌طور موقت پیشنهادات Shorts را به‌عنوان «Not interested» علامت‌گذاری کنید تا YouTube Shorts را غیرفعال کنید. در اینجا نحوه انجام این کار در برنامه YouTube آورده شده است.

  1. برنامه یوتیوب را در تلفن خود باز کنید.
  2. هر ویدیویی را که می خواهید تماشا کنید پخش کنید.
  3. بدون تغییر حالت تمام صفحه، پیشنهادات را به پایین پیمایش کنید تا بخش YouTube Shorts را ببینید.
  4. روی منوی سه نقطه در سمت راست بالای یک ویدیوی Shorts کلیک کنید.منوی 3 نقطه را باز کنید
  5. اکنون یک منوی پاپ آپ را مشاهده خواهید کرد. گزینه “Not interested” را انتخاب کنید.
  6. این فرآیند را برای همه پیشنهادات شورت تکرار کنید تا زمانی که هیچ موردی باقی نماند.

اگر از این روش استفاده کنید، برای مدتی هیچ ویدیوی کوتاهی را در بین ویدیوها نخواهید دید، یا حتی در برخی موارد کمتر. این یک راه حل دائمی برای غیرفعال کردن YouTube Shorts نیست، اما نمی‌توانید برای همیشه از آنچه Google می‌خواهد اجتناب کنید.

برای غیرفعال کردن YouTube Shorts، به‌روزرسانی‌های برنامه یوتیوب (اندروید) را حذف نصب کنید

اگر می‌خواهید YouTube Shorts را از هر جایی در برنامه غیرفعال کنید و همچنان به دنبال غیرفعال کردن YouTube Shorts هستید، راه‌حل دیگری نیز وجود دارد. در دستگاه‌های اندروید خاص، می‌توانید به‌روزرسانی‌های برنامه YouTube را حذف نصب کنید تا به نسخه قدیمی‌تر برگردید. این روش فقط در صورتی کار می‌کند که نسخه برنامه YouTube در تلفن هوشمند شما قدیمی‌تر از نسخه معرفی‌شده Shorts (14.13.54) باشد. نحوه حذف نصب به‌روزرسانی‌های برنامه YouTube در تلفن هوشمند اندروید را در اینجا بیاموزید.

  1. برنامه Play Store را در تلفن هوشمند اندرویدی خود باز کنید.
  2. سپس از نوار جستجو برای جستجوی برنامه YouTube استفاده کنید.
  3. در صفحه نتایج جستجو، YouTube را انتخاب کنید.
  4. باید دکمه «Uninstall» را به همراه گزینه «Open» ببینید. برای حذف به‌روزرسانی‌های برنامه یوتیوب، گزینه «Uninstall» را انتخاب کنید.نحوه غیرفعال کردن شورت های یوتیوب را حذف نصب کنید
  5. در نهایت، روی دکمه با سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و تیک گزینه «Enable automatic updates» را بردارید.به روز رسانی خودکار را غیرفعال کنید

اگر گوشی هوشمند شما معیارهای بالا را دارد، اکنون می توانید برنامه YouTube را آزادانه و بدون مشاهده YouTube Shorts در برنامه مرور کنید. توجه داشته باشید که ممکن است برخی از ویژگی‌های معرفی‌شده در نسخه‌های بعدی برنامه YouTube را از دست بدهید و Google حتی ممکن است نسخه‌های قدیمی‌تر برنامه را در آینده متوقف کند. این روش ممکن است برای همه کاربران کار نکند، اما همچنان موثرترین روش است.

از حالت YouTube ReVanced برای حذف شورت های YouTube استفاده کنید

YouTube ReVanced یک نسخه اصلاح شده از برنامه رسمی YouTube است که تعدادی ویژگی اضافی و گزینه های سفارشی سازی را ارائه می دهد. در فروشگاه Google Play در دسترس نیست، اما می توان آن را از تعدادی از وب سایت های شخص ثالث دانلود کرد. جایگزین های دیگر عبارتند از NewPipe، SkyTube، و OGYouTube.

در اینجا مراحل نحوه غیرفعال کردن YouTube Shorts با YouTube Revanced آمده است:

  1. آخرین نسخه YouTube Revanced را دانلود و نصب کنید.
  2. برنامه YouTube Revanced Manager را باز کنید.
  3. روی برگه «Pacher» ضربه بزنید.
  4. روی «Select applications» ضربه بزنید.
  5. روی “YouTube” ضربه بزنید.
  6. در گوشه سمت راست پایین، روی برگه “Storage” ضربه بزنید.
  7. فایل APK YouTube را که در مرحله 1 دانلود کرده اید انتخاب کنید.
  8. روی “Patch” ضربه بزنید.
  9. تنظیمات برگزیده خود را انتخاب کنید و دوباره روی “Patch” ضربه بزنید.
  10. برای نصب سریع، “Recommended” را انتخاب کنید. با این حال، باید علامت «Debugging» را بردارید زیرا می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود.
  11. گزینه “Recommended” باید به طور خودکار گزینه ای را انتخاب کند که YouTube Shorts را غیرفعال می کند. برای اطمینان، “Shorts” را در نوار جستجو در بالا تایپ کنید و مطمئن شوید که گزینه “Block Shorts” انتخاب شده است.

پس از انجام این مراحل، YouTube Shorts در دستگاه شما غیرفعال می شود. می‌توانید با باز کردن برنامه YouTube و بررسی اینکه بخش «شورت‌ها» دیگر قابل مشاهده نیست، این مورد را بررسی کنید.

نمی‌توان YouTube Shorts را برای همیشه غیرفعال کرد

در حالی که هیچ راهی دائمی برای استفاده از آخرین برنامه YouTube و مشاهده نکردن شورت در اپ وجود ندارد، اگر می‌خواهید ویدیوهای کوتاه را حذف کنید، می‌توانید با این راه‌حل‌ها آن را حل کنید. Google اجازه نمی‌دهد YouTube Shorts غیرفعال شود، زیرا به سازندگان کمک می‌کند تا به کاربران جدید دسترسی پیدا کنند و نوع ثانویه‌ای از محتوا برای تمرکز روی آن داشته باشند. در صورت استفاده از برنامه *رسمی* YouTube، بعید است در آینده بتوانید YouTube Shorts را به طور کامل غیرفعال کنید.

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا