پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
آموزششبکه های اجتماعی

چگونه حالت تاریک (Dark Mode) را در اینستاگرام فعال کنیم؟

یکی از رایج ترین ویژگی هایی که این روزها کاربران در یک اپلیکیشن به دنبال آن هستند، حالت تاریک یا دارک مود است. حالت تاریک علاوه بر اینکه باعث کاهش مصرف باتری دستگاه ( موبایل یا لپ تاپ) شما می شود مزیتی دیگری هم دارد و آن هم کمتر اذیت شدن چشم در هنگام مشاهده طولانی مدت صفحات وب است. ما در این مقاله به شما آموزش دادیم که چطور حالت تاریک اینستاگرام را درگوشی تلفن یا رایانه خود فعال کنید.

دارک مود چیست؟

طرح روشن روی پس زمینه تاریک – که حالت سیاه ، حالت تاریک ، تم تیره یا حالت شب نیز نامیده می‌شود – یک طرح رنگی است که از متن، نمادها و عناصر گرافیکی رابط کاربری با رنگ روشن در پس‌زمینه تیره استفاده می‌کند. بسیاری از وب‌سایت‌ها، اپ ها و سیستم‌عامل‌های مدرن قابلیت دارک مود اختیاری را به کاربر ارائه می‌دهند.

نحوه فعال کردن حالت تاریک اینستاگرام در اندروید :

برای فعال کردن تم تاریک اینستاگرام باید نسخه اندروید گوشی شما 10 و بالاتر از آن باشد. اگر گوشی تان شرایط مذکور را دارد دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

روش اول – فعال کردن تم تاریک از طریق تنظیمات گوشی:

1- ابتدا انگشت خود را از بالای صفحه گوشی به پایین بکشید و روی نماد چرخ دنده ضربه بزنید تا منوی «تنظیمات» باز شود.

2- سپس به قسمت تنظیمات «ِDisplay» بروید.

3- پس از ورود به قسمت نمایش (Display) بسته به سازنده گوشی شما، ممکن است اصطلاحات و تنظیمات این قسمت کمی متفاوت به نظر برسد. در برخی از گوشی ها گزینه حالت تاریک (Dark theme) وجود دارد و در برخی حالت شب (Night mode).

برای مثال در گوشی های نظیر پیکسل گوگل می توان مانند تصویر زیر Dark Them را فعال کرد.

همچنین در گوشی های سامسونگ در قسمت Dark mode settings مطابق تصویر زیر می توانید تم تاریک را فعال کنید.

توجه: برخی از گوشی ها ( نظیر گوشی های سری گلکسی سامسونگ و سری پیکسل گوگل ) قابلیتی را در اختیار شما می گذارند که با فعال کردن آن، در هنگام غروب خورشید به صورت خودکار تم تاریک فعال شود و هنگام طلوع آفتاب غیرفعال شود و یا مطابق زمانبندی شما این تغییر تم رخ دهد.

روش دوم – فعال کردن تم تاریک از طریق تنظیمات درون برنامه اینستاگرام:

1- اپلیکیشن اینستاگرام را در گوشی خود باز کرده و وارد حساب کاربری تان شوید. سپس در نوار پایین برنامه، روی عکس پروفایل خود ضربه بزنید.

2- در صفحه پروفایل خود، در گوشه بالا سمت راست، روی سه خط افقی ضربه بزنید.

3- در گام بعدی درمنویی که برایتان باز می شود، روی «Settings» ضربه بزنید.

4- در صفحه تنظیمات گزینه «Theme» را انتخاب کنید.

5- و سرانجام در مرحله آخر و صفحه « Set Theme » گزینه Dark را فعال کنید تا بلافاصله اپ اینستاگرام شما تاریک شود (:

نحوه فعال کردن حالت تاریک اینستاگرام در وب:

وب سایت اینستاگرام دکمه یا تنظیماتی برای حالت تاریک ارائه نمی دهد، اما راه حلی وجود دارد که می توانید دارک مود را در نسخه وب اینستاگرام فعال کنید.

پس از ورود به حساب کاربری خود در وب اینستاگرام، URL زیر را کپی کرده و در نوار آدرس خود جایگذاری کنید و کلید Enter را فشار دهید. این همان وبسایت رسمی اینستاگرام با یک پارامترخاص در انتها است که به سایت می گوید از تم تیره استفاده کند.

https://www.instagram.com/?theme=dark

هنگامی که سایت بارگذاری می شود، تم تاریک برایتان فعال می شود .

توجه : به خاطر داشته باشید که اگرصفحه سایت را رفرش کنید، حالت تاریک غیر فعال می شود. لینک بالا فقط به طور موقت حالت تاریک را در نسخه وب اینستاگرام فعال می کند.

سوالات متداول :

جمع بندی :

ما دراین مقاله نحوه فعال کردن دارک مود اینستاگرام را در گوشی و وب به شما آموزش دادیم امیدواریم این مقاله براتون کاربری باشه و بتونید از استفاده کنید. اگر نظر، سوال یا مشکلی دارید قسمت نظرات بگید. فعلن تا بعد????

منابع: howtogeek.com / howtogeek.com

5/5 - (11 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا