پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
پایگاه دانش

چگونه با ساخت یک اینفوگرافیک خوب توجه کاربران را جلب کنیم؟

در دنیایی که محتوا پادشاه تلقی می شود، بزرگترین چالش در بین بازاریابان جلب توجه مشتریان بالقوه است.

بر هیچ کس پوشیده نیست که میانگین زمان مطالعه و بازدید کاربران از مقالات وب سایت ها 8.5 ثانیه است.

در حقیقت، اگر محتوای صفحه شما مورد علاقه کاربران قرار نگیرد، 10 تا 20 ثانیه طول می کشد تا بازدیدکنندگان از سایت شما خارج شوند. گفته می شود، اگر هدف جلب توجه مردم است، داشتن محتوای جذاب و کاربردی بسیار ضروری است.

اما برای این کار به چیزی بیشتر از گالری عکس، فیلم و متن نیاز دارید. شما باید راهی پیدا کنید تا اطلاعاتی را به مردم نشان دهید که نه تنها باعث جلب توجه آنها شود بلکه آنها را وادار کند که به جای جستجوی وب سایت دیگر به خواندن ادامه دهند.

متأسفانه، گفتن این امر آسان تر از انجام آن است. اما اگر به دنبال یک راه اثبات شده و موثر برای انجام آن هستید، استفاده از اینفوگرافیک قطعا به شما کمک شایانی خواهد کرد.

– آشنایی با اینفوگرافیک

– کاربرد اینفوگرافیک

– مزایای استفاده از اینفوگرافیک

– چگونگی ساخت اینفوگرافیک خوب

————————————————————————————————————————————————

اینفوگرافیک چیست؟

اینفوگرافیک، نمایش بصری اطلاعات یا داده ها است. اینفوگرافیک مجموعه ای از نمودارها، تصاویر و متن است که درک موضوعی خاص را آسان تر می کند.

این یک ابزار ارتباط تصویری است که توسط مشاغل برای جلب توجه مردم استفاده می شود. اینفوگرافیک خوب علاوه بر جذب افراد، باعث می شود که مخاطبان اطلاعات ارائه شده را درک کرده و به خاطر بسپارند.

اینفوگرافیک ها عموماً برای هضم آسان اطلاعات پیچیده با موارد زیر استفاده می شوند:

– ارائه یک مرور کلی سریع از یک موضوع

– توضیح فرآیند پیچیده

– برجسته کردن یافته های تحقیق

– خلاصه کردن یک بخش طولانی از محتوا مانند پست یا گزارش وبلاگ

– مقایسه مفاهیم متعدد

– افزایش آگاهی در مورد یک موضوع خاص

اینفوگرافیک به شما اجازه می دهد تا در مورد موضوعی خاص که توضیح آن در کلمات به تنهایی دشوار است، سریع توضیح دهید.

اینفوگرافیک جالب است که تقریباً برای هر نوع صنعت یا موضوعی کار می کند. همه چیز به هدف شما در ارائه چنین اطلاعاتی به مردم برمی گردد.

کاربردهای متداول اینفوگرافیک

بازاریابان و صاحبان مشاغل به دلایل مختلفی از اینفوگرافیک استفاده می کنند که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

– ارسال یک خبرنامه بصری چشمگیر

– گردآوری یا سازماندهی اطلاعات

– خلاصه کردن نکات کلیدی

– نمایش دستاوردهای تجاری

– تعریف فرآیندهایی که درک آن دشوار است

مزایای استفاده از اینفوگرافیک

استفاده از اینفوگرافیک علاوه بر جذب افراد و جلب توجه آنها، مزایای متعددی دارد :

افزایش بازدید و تعامل با سایت

جلب توجه افراد و برجسته شدن . جلب توجه تنها بخشی از معادله است. وقتی علاقه کاربران را جلب کردید، آنها به احتمال زیاد به دنبال موارد بیشتری خواهند بود. اگر اطلاعاتی که تولید می کنید به اندازه کافی قانع کننده باشد، آنها به صفحه شما باز می گردند و به طور موثر آمار سایت شما را بهبود می بخشند.

بهبود آگاهی مردم از برند

هنگامی که یک کسب و کار تازه شروع به کار می کند، بسیار مهم است که بتواند نام تجاری خود را به آگاهی مردم برساند. هر چه بیشتر آنها نام تجاری، لوگو و اطلاعات تماس شما (که معمولاً در اینفوگرافیک ها گنجانده شده است) را تشخیص داده و به خاطر بسپارند، به احتمال زیاد برای خدماتی که ارائه می دهید به شما مراجعه می کنند.

بهبود دید

برای موفقیت برندتان ضروری است که از رقبای خود جدا شوید، اما اگر کسی از وجود شما اطلاع نداشته باشد، این امر امکان پذیر نخواهد بود.

در حالی که سئو (SEO) به بهبود رتبه، قابلیت جستجو و دید سایت کمک می کند، یک اینفوگرافیک خوب طراحی شده نیز می تواند تفاوت ایجاد کند، به خصوص اگر در کانال های مختلف به اشتراک گذاشته شود و در آن جاسازی شود.

افزایش تعداد دنبال کنندگان/مشترکین

یک اینفوگرافیک خوب قابلیت این را دارد که در رسانه های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشته شود.

اگر پس از لایک و کامنت زیاد مورد استقبال قرار گیرد، وادار کردن افراد به دنبال و مشترک شدن در کانال های شما دیگر چندان دشوار نخواهد بود زیرا مردم داوطلبانه این کار را انجام می دهند.

اما چگونه یک اینفوگرافیک خوب بسازیم؟

برای ایجاد اینفوگرافیک موثر، این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

مخاطبان خود را مشخص کنید

درست مانند هر محتوا ، مهم است که از قبل بدانید مخاطبان اینفوگرافیک چه کسانی خواهند بود تا بتوانید تصمیم بگیرید که برای چه کسانی ایجاد می شود.

آیا مخاطب شما فردی خواهد بود که به همان تیم شما تعلق دارد یا فردی خارجی است؟

آیا آنها کارآموزان سطح ابتدایی خواهند بود یا افرادی که متعلق به افراد بالادست هستند؟

آیا آنها کاربران سطح پیشرفته یا متخصص هستند یا از سطح پایه هستند؟

هرچه پاسخ های شما به این سوالات خاص تر باشد ، راحت تر می توانید تصمیم بگیرید که کدام نوع اینفوگرافیک بهترین است.

اهداف خود را مشخص کنید

همانطور که گفته شد ، ایجاد اینفوگرافیک به سادگی جمع آوری دسته ای از تصاویر، گرافیک و متن نیست.

برای تأثیرگذار بودن اینفوگرافیک، باید ساختار و جهت داشته باشد ، چیزی که می توانید با تعیین اهداف اینفوگرافیک به وضوح به آن برسید.

آیا قرار است به مردم در تجسم یک فرایند یا گزارش داده ها کمک کند؟ هدف اینفوگرافیک رسیدن به چه چیزی است؟

ده ها راه وجود دارد که اینفوگرافیک می تواند به مخاطبان کمک کند و دانستن پاسخ این سوالات به شما کمک می کند تا یک اینفوگرافیک متناسب با نیاز آنها طراحی کنید.

تحقیقات خود را انجام دهید

برخلاف تصور اکثر مردم ، برای ایجاد اینفوگرافیک نیازی به مهارت های پیشرفته در طراحی گرافیک ندارید . در واقع ، شما باید بیشتر نگران محتوای آن باشید زیرا این مهمترین جنبه آن است.

با توجه به آنچه گفته شد، در مورد فرایند جمع آوری داده ها، دقت لازم ضروری است. این امر به ویژه در صورتی صادق است که اینفوگرافیکی که قصد ایجاد آن را دارید شامل آمارهای مهم یا داده های تاریخی باشد.

خبر خوب این است که اطلاعات زیادی در اینترنت وجود دارد. تنها چیزی که باید از آن اطمینان حاصل کنید این است که آنها باید از منابع معتبر یا معتبر تهیه شوند.

همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که وقتی صحبت از جمع آوری داده ها می شود ، معمولاً صحبت کمتر و یا بیشتر است. از ارائه حجم زیادی از داده ها به مخاطبان خود اجتناب کنید زیرا انجام این کار می تواند آنها را گیج و غرق کند.

رویکرد درست این است که به آنها نقاط داده کافی بدهید که حداقل به آنها کمک کند تا یک دید کلی از موضوع داشته باشند یا فقط یک نقطه داده را جمع آوری کرده و در مورد آن توضیح دهند.

نوع مناسب اینفوگرافیک را برای مخاطبان خود انتخاب کنید

نوع اینفوگرافیکی که انتخاب می کنید بسیار مهم است زیرا طرح کلی و جریان داده های شما را تعیین می کند.

خبر خوب این است که چندین نوع اینفوگرافیک وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید و در زیر برخی از آنها وجود دارد.

– اینفوگرافیک ها را پردازش کنید

– مقایسه اینفوگرافیک

– اینفوگرافیک جدول زمانی

– اینفوگرافیک اطلاعاتی

– اینفوگرافیک ها را لیست کنید

همانطور که می توان انتظار داشت ، هر اینفوگرافیک روش منحصر به فردی برای ارائه اطلاعات دارد. به همین دلیل مهم است که حداقل ایده ای از نوع چیدمانی که می خواهید پیاده سازی کنید داشته باشید تا بدانید هنگام انتخاب الگو باید به دنبال چه چیزی باشید.

یک الگو انتخاب کنید

هنگامی که مخاطبان خود را مشخص کردید ، اهداف خود را مشخص کردید ، تحقیقات خود را انجام دادید و نوع اینفوگرافیک مورد استفاده خود را انتخاب کردید ، آخرین مرحله این است که یک الگو انتخاب کنید که به عنوان پایه شما عمل می کند.

در حالی که طراحی اینفوگرافیک از ابتدا وسوسه انگیز است ، ما آن را توصیه نمی کنیم مگر اینکه یک طراح گرافیک حرفه ای باشید.

استفاده از الگو ایده بدی نیست زیرا بیشتر از طراحی ، نحوه ارسال پیام شما مهم است.

چرا؟

از آنجا که اینفوگرافیک با طراحی متوسط ​​اما دارای ساختار محکم همیشه بر آن که فوق العاده طراحی شده اما همه جا وجود دارد ، غلبه می کند. به خاطر داشته باشید که این الگوها توسط طراحان حرفه ای ایجاد شده اند ، بنابراین بعید است که به الگویی زیر استاندارد برخورد کنید.

فقط قالبی را انتخاب کنید که با ساختار مورد نظر شما مطابقت داشته باشد و سپس تنظیمات را مطابق سلیقه خود انجام دهید. برخی از قسمتها را به محل دلخواه خود منتقل کنید ، فونت را تغییر دهید یا رنگها را مطابق سلیقه خود تنظیم کنید تا به ظاهر مورد نظر خود برسید.

سخن پایانی

جلب توجه یکی از سخت ترین کارهایی است که در اینترنت انجام می شود. ایجاد اینفوگرافیک تنها یکی از راه های برجسته شدن و جلب توجه است اما باید به روش صحیح انجام شود.

شما باید برنامه ای داشته باشید ، باید ساختار مناسبی از نظر نحوه ارائه داده های خود در ذهن داشته باشید تا نه تنها توجه مردم را به خود جلب کنید، بلکه روند بازگشت ان ها به سایت خود را نیز بهبود بخشیده و هر آنچه را که برند شما ارائه می دهد به مصرف آن ها برسانید.

اگر به دنبال طراحی اینفوگرافیک یا تولید محتوای آن هستید ثبت پروژه در این زمینه به شما کمک خوبی خواهد کرد.

از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید بسیار سپاس گذاریم. نظرات ارزشمند خودتان را در زیر این مقاله با ما درمیان بگذارید!

منبع : freeup.net

5/5 - (2 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا