پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
تکنولوژی

ویژگی جدید کروم گوگل از شما در برابر بازدید از وب سایت های گمراه کننده محافظت می کند

Google به مناسبت روز جهانی آگاهی از دسترسی (GAAD) دسته ای از ویژگی های دسترسی جدید را اعلام کرد. یکی از این ویژگی ها ابزار کروم است که به کاربران کمک می کند از بازدید از وب سایت های نادرست جلوگیری کنند. برای افراد دارای معلولیت مفید خواهد بود. یا هر کسی که ممکن است در تایپ یا خواندن آدرس وب سایت مشکل داشته باشد. جدای از اینها، ویژگی های جدیدی در Maps، Live Caption و Lookout App وجود دارد. بنابراین بیایید در اینجا درباره آنها بیشتر بیاموزیم.

ویژگی دسترسی جدید Google Chrome

اکنون، هر زمان که نشانی‌های اینترنتی را وارد می‌کنید، Chrome می‌تواند اشتباه تایپی شما را تشخیص دهد و براساس آنچه فکر می‌کند منظور شماست، وب‌سایتی را پیشنهاد کند. این ویژگی در حال حاضر فقط برای کاربران دسکتاپ در دسترس است. در حالی که به زودی در ماه های آینده برای کاربران تلفن همراه عرضه خواهد شد.

Chrome در Android همچنین عملکرد جدیدی را برای کاربران TalkBack اضافه کرده است که مدیریت و سازماندهی برگه‌ها را آسان‌تر می‌کند. پیش از این، کاربران TalkBack هنگام پیمایش به تغییر برگه، دید محدودی از برگه ها داشتند. اکنون، آن‌ها به شبکه برگه‌ها با ویژگی‌های اضافی مانند گروه‌های برگه، اقدامات انبوه برگه‌ها و ترتیب‌بندی مجدد دسترسی خواهند داشت.

زیرنویس‌های زنده

به‌علاوه، Google ویژگی‌های جدیدی را برای Live Caption، ویژگی رونویسی بلادرنگ آن، اعلام کرده است. یکی از قابل‌توجه‌ترین ویژگی‌های جدید، کادر جدید زیرنویس است که برای تبلت‌های اندرویدی بهینه شده است. یکی دیگر از ویژگی های جدید، Live Caption برای تماس ها است. این به شما امکان می‌دهد پاسخ‌ها را در حین تماس تایپ کنید و پاسخ را با صدای بلند برای تماس‌گیرنده دیگر بخوانید. این می تواند برای افرادی که ناشنوا یا کم شنوا هستند یا در محیط های پر سر و صدا هستند مفید باشد. Google همچنین پشتیبانی از Live Caption را برای فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی در Pixel 4 و 5 و همچنین سایر دستگاه‌های Android اضافه می‌کند.

پرسش و پاسخ تصویر

Google در حال افزودن ویژگی جدیدی به نام “پرسش و پاسخ تصویر” در برنامه Lookout خود است. و مشکل بزرگی را برای کاربران نابینا و کم بینا برطرف می کند. بسیاری از تصاویر آپلود شده در وب فاقد شرح یا متن جایگزین هستند. در واقع، یک مطالعه Carnegie Mellony در سال 2019 نشان می دهد که از 1.09 میلیون توییت، تنها 0.01٪ حاوی متن جایگزین است. این بدان معناست که بیش از 99 درصد از این تصاویر برای افرادی که نابینا هستند به راحتی قابل دسترسی نبودند.

اخبار هفته گیزچینا

برای رفع این مشکل، Google در حال معرفی یک ویژگی جدید در برنامه Lookout خود است. این برنامه اکنون می تواند تصاویر را برای ارائه توضیحات پردازش کند، حتی اگر زیرنویس یا متن جایگزین نداشته باشند. سپس افراد می توانند از صدای یا تایپ خود برای پرسیدن سؤالات استفاده کنند تا درک دقیق تری از آنچه در یک تصویر وجود دارد داشته باشند. این ویژگی در حال حاضر با تعداد محدودی از کاربران در حال آزمایش است. اما Google قصد دارد به زودی آن را در دسترس همه قرار دهد.

مکان‌های قابل دسترسی با ویلچر در Google Maps

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید اعلام شده توسط Google، مکان‌های قابل دسترسی با صندلی چرخدار در Google Maps. از سال 2020، افراد این گزینه را دارند که ویژگی مکان‌های قابل دسترس را در Maps فعال کنند. این به کاربران اجازه می‌دهد ورودی‌های قابل دسترسی برای ویلچر را از طریق نماد قابل تشخیص ویلچر ببینند. این شرکت اکنون قابلیت مشاهده نماد قابل دسترسی با ویلچر خود را برای همه کاربران در Maps گسترش داده است.

این ویژگی برای افرادی که از ویلچر، کالسکه، یا سایر وسایل حرکتی استفاده می کنند مفید است. همچنین می توانید از آن برای یافتن مکان هایی با صندلی، پارکینگ و سرویس های بهداشتی در دسترس استفاده کنید. گوگل اطلاعات دسترسی به صندلی چرخدار را برای بیش از 40 میلیون کسب و کار در سراسر جهان جمع آوری کرده است. این اطلاعات توسط صاحبان مشاغل، Local Guides و انجمن Maps ارائه شده است.

اما اگر مکانی را پیدا کردید که اطلاعات دسترس‌پذیری ندارد، می‌توانید به راحتی آن را خودتان اضافه کنید. فقط برگه «درباره» را باز کنید و «ویرایش ویژگی‌ها» را در Android یا «به‌روزرسانی این مکان» را در iOS انتخاب کنید.

ویژگی دسترسی جدید در WearOS 4

Google همچنین در حال ارائه ویژگی‌های دسترسی جدید به پلتفرم Wear OS خود است. Wear OS 4 جدید اواخر امسال عرضه خواهد شد. و شامل یک تجربه تبدیل متن به گفتار جدید است که سریعتر و قابل اعتمادتر است.

منبع: gizchina

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا