پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
ویدیو

ویدیو | هوش مصنوعی دیپ مایند؛ کمک به مورخان در رمزگشایی کتیبه ها

شرکت DeepMind هوش مصنوعی جدیدی را معرفی کرده که می تواند متون کتبیه های تاریخی را استخراج و ترمیم کند و به تاریخدان ها کمک کند تا این کتبیه ها را رمزگشایی کنند.

این هوش مصنوعی که Ithaca نام دارد می تواند متون موجود در کتبیه های تاریخی را استخراج کند و در صورت مفقود یا ناخوانا بودن برخی کلمات و حروف، حدسه ایی در مورد آن کلمات و حروف مفقود شده بزند. علاوه بر این، این امکان را دارد که تشخیص دهد این کتبیه ها در چه زمانی نوشته شده اند و متعلق به کدام مکان جغرافیایی هشتند.

طبق آزمایش های انجام شده توسط دیپ مایند، این هوش مصنوعی می تواند با دقت 62 درصد متون کتبیه های آسیب دیده را بازیابی کند، با دقت 71 درصد منطقه جغرافیایی که آن کتبیه نوشته شده را حدس بزند و زمان نوشته شدن آن را در یک بازه زمانی 30 ساله تخمین بزند.

این ابزار قرار نیست جایگزین تاریخدان ها شود بلکه ابزاری برای کمک و تسریع کارهای آنان است. در نهایت این هوش مصنوعی به کمک اطلاعاتی که برای بیش از 78 هزار کتبیه تاریخی جمع اوری شده، تمرین و ساخته شده است.

کاربران علاقه مند می توانند این هوش مصنوعی را در این سایت با متون یونانی باستان آزمایش کنند. همچنین دیپ مایند این هوش مصنوعی را به صورت متن باز در گیت هاب منتشر کرده و مقاله آن نیز در ژورنال علمی nature منتشر شده است.

5/5 - (4 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا