پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
شبکه های اجتماعی

(ویدیو) قابلیت «کانال» به واتساپ افزوده شد

متا قابلیت «کانال‌» را در واتساپ ارائه می‌کند، شبیه به‌روزرسانی اخیری که برای اینستاگرام انجام داده است. این شرکت همچنین قصد دارد از این ویژگی در آینده درآمد کسب کند.

در واتساپ، پیام‌های کانال‌ها در تب جدیدی به نام به‌روزرسانی‌ها (Updates) نمایش داده می‌شوند. در واتساپ، متا بر روی تسهیل کانال‌ها برای استفاده توسط نهادهایی مانند سازمان‌های غیردولتی، مؤسسات تحقیقاتی پزشکی، و نهادهای راستی‌آزمایی، در مقابل ایجادکنندگان فردی تمرکز دارد.

متا گفته که مدیران می توانند متن، عکس، ویدئو، استیکر و نظرسنجی را در این کانال ها ارسال کنند. قابل ذکر است که این مکالمات یک طرفه هستند، بنابراین کاربران نمی توانند به آن پیام ها پاسخ دهند.

در حالی که کاربران می توانند از طریق پیوند دعوت به کانال ها بپیوندند، واتساپ همچنین در حال ساخت دایرکتوری برای یافتن کانال های مختلف برای سرگرمی ها، تیم های ورزشی و مقامات محلی است. این شرکت گفته که ابزارهایی را برای ادمین ها معرفی خواهد کرد تا قابلیت کشف کانال های خود را غیرفعال کنند.

«امروز ما کانال‌های واتساپ را اعلام می‌کنیم – راهی خصوصی برای دنبال کردن افراد و سازمان‌هایی که برای شما مهم هستند، درست در واتساپ. ما از سنگاپور و کلمبیا شروع می کنیم، اما اواخر امسال برای همه عرضه می شود. ما در حال ساخت کانال هایی هستیم تا خصوصی ترین راه برای برقراری ارتباط باشد. مارک زاکربرگ در بیانیه‌ای گفت: به‌عنوان مدیر کانال، شماره تلفن شما به دنبال‌کنندگان نشان داده نمی‌شود، و دنبال کردن یک کانال، آن را به ادمین یا دیگرانی که کانال را دنبال می‌کنند نشان نمی‌دهد.

وی افزود: پیام‌های ارسال شده در کانال‌ها پس از 30 روز حذف می‌شوند و واتساپ هیچ سابقه‌ای از آن‌ها را حفظ نخواهد کرد.

قابلیت کانال‌ تلاش واتساپ برای تسهیل مکالمات گروه‌های بزرگ پس از Communities برای رسانه اجتماعی با بیش از ۲ میلیارد کاربر است. این شرکت سال گذشته Communities را راه اندازی کرد تا به باشگاه ها، مدارس و مجتمع های مسکونی کمک کند تا یک مکان برای همه بحث ها داشته باشند. با کانال‌ها، واتساپ احتمالاً می‌خواهد به یک پلتفرم انتخابی برای سازمان‌ها و مقامات تبدیل شود تا به‌روزرسانی‌ها و هشدارها را برای کاربران صادر کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا