پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
ویدیو

(ویدیو) بررسی اپل ویژن پرو توسط مارک زاکربرگ :)

مارک زاکربرگ ویدیویی در اینستاگرام منتشر کرده که در آن به بررسی هدست ویژن پرو می‌پردازد. اگرچه قیمت ویژن پرو ۳۴۹۹ دلار و قیمت متا کوئست ۳ تنها ۴۹۹ دلار است، اما به گفته زاکربرگ، متا کوئست ۳ محصول بهتری است. البته او در ویدیوی خود به نکات قابل‌توجهی اشاره کرده است.

ایشون گفته قبل از امتحان کردن ویژن پرو فکر میکرد که هدست 500 دلاری Quest 3 متا نسبت به ویژن پرو عمدتا از نظر قیمتی به صرفه باشه، ولی بعد از استفاده از ویژن پرو به این نتیجه رسیده که نه تنها Quest 3 از نظر قیمتی به صرفتره بلکه حتی محصول بهتری هم هست!

به گفته زاکربرگ هدست Quest 3 برای عمده کارهایی که عموم کاربران در واقعیت ترکیبی انجام می دهند از جمله بازی کردن با بازی های واقعیت مجازی، ارتباط با دیگر کاربران در محیط مجازی و غیره مناسب تر است.

توجه

ویدیو دارای زیرنویس فارسی هست برای فعال کردن ابتدا بر روی آیکون چرخ دنده (⚙️) بزنید سپس 

نوشته های مشابه
Screenshot 2

را بر روی English قرار بدهید سپس مجدد به قسمت Subtitles/cc رفته و اینبار روی Auto translate بزنید و سپس زبان فارسی (persian) را از لیست انتخاب نمایید.

این هدست همچنین 120 گرم سبک تر و در هنگام پوشیدن راحت تر است، کابلی ندارد که از کاربر آویزان باشد و مزاحمش شود و زاویه دید گسترده تری هم دارد.

ویژن پرو رزولوشن بالاتری دارد که زاکربرگ از آن تمجید کرده ولی به گفته او، این رزولوشن بالاتر باعث شده که بخش های زیادی از این هدست فدای آن شوند. همچنین از پایش چشم ها برای کنترل ویژن پرو تمجید کرده ولی گفته این روش محدودیت های خودش را دارد و این قابلیت در Quest Pro بوده ولی در Quest 3 حذف شد اما در نسخه بعدی بر می گردد.

هدست Quest 3 هم دارای محتوای بیشتری از جمله اپ هایی مثل یوتیوب و ایکس باکس و همچنین بازی های واقعیت مجازی بیشتری هست و خود زاکربرگ هم سورپرایز شده که با توجه به 3000 دلار اختلاف قیمت بین این دو دستگاه، Quest برای عمده کاربران انتخاب بهتری با توجه به قابلیت هاش هست.

زاکربرگ گفته می داند که طرفداران اپل از این حرف ها خوششان نمی آید ولی هر نسل جدید از پلتفرم های محاسباتی دو مدل بزرگ یکی بسته و یکی باز داشتن و درسته اپل در موبایل با مدل بسته برنده شد ولی در کامپیوتر مایکروسافت با مدل باز برنده میدان بود. بنابراین متا قصد دارد در پلتفرم محاسباتی جدید واقعیت ترکیبی مدل باز شود و امیدوار است که این بار هم مدل باز برنده میدان شود.

5/5 - (3 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا