پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
کسب و کار

نکاتی در مورد بهترین شارژر فست برای هر دستگاه که باید بدانید!

شارژرهای USB قدیمی امروزره قفسه‌های فروشگاه‌ها و فهرست‌ فروشگاه های آنلاین را مسدود می‌کنند. زیرا آنها در برابر شارژر های جدید کارایی بالایی ندارند و وسایل جدید شما را به سرعت ممکن شارژ نمی‌کنند. شارژرهای فست جدید ایمن، مقرون به صرفه و تا سه برابر سریعتر از شارژرهای قدیمی هستند که بسیاری از مردم سالها در اطراف آن دراز کشیدند. ما بهترین شارژر آیفون، سامسونگ و … را که قابلیت فست شارژ دارند آزمایش کرده‌ایم و توصیه‌های خود را در این صفحه جمع‌آوری کرده‌ایم. مهم نیست گوشی، تبلت و یا لپتاپ دارید، این آموزش برایش شما مفید خواهد بود.

از کدام شارژر و کابل آیفون استفاده کنم؟

شارژرهای تلفن مورد علاقه ما با پورت USB-C آیفون را با حداکثر سرعت شارژ می کند. مهم نیست که شما چه نوع دستگاه هایی با منبع USB دارید، ما در مرکز باتری شارژرهایی داریم که می توانید با آنها گوشی را با سریع ترین سرعت شارژ تغذیه کنید.

هر آیفونی که از سال 2017 عرضه شده است (با آیفون 8 و آیفون X شروع می شود) تقریباً سه برابر سریعتر از شارژر قدیمی 5 واتی که قبلاً در جعبه موجود بود شارژ می شود (فقط به شارژر و کابل مناسب نیاز دارد). این سرعت شارژ به این خاطر است که آیفون‌های مدرن می‌توانند از فناوری شارژ به نام USB Power Delivery (PD) استفاده کنند، که توسط استاندارد USB-C فعال شده است (اگرچه همه لوازم جانبی USB-C از PD پشتیبانی نمی‌کنند).

   شارژر 5 واتی اپل               شارژر USB-C PD (20 وات).
سطح شارژ (از خالی) پس از 30 دقیقه                17%52%
سطح شارژ (از خالی) پس از یک ساعت34%83%

شارژرهای جدیدتر USB-C Power Delivery باتری آیفون را تقریباً سه برابر سریعتر از شارژر USB-A 5 واتی که اپل در آیفون های جدید ارائه می کند، پر می کند.

شارژ فست آیفون به یک شارژر USB-C PD نیاز دارد که حداقل 18 وات را پشتیبانی می کند (شارژرهای 20 واتی رایج تر هستند و سرعت های مشابهی را ارائه می دهند). در حالی که شارژر قدیمی 5 واتی اپل می تواند آیفون 13 را در نیم ساعت تا حدود 17 درصد و در یک ساعت 34 درصد شارژ کند، یک شارژر USB-C PD خوب باتری مشابهی را در فواصل زمانی مشابه به 52 درصد و 83 درصد می رساند. (و حتی اگر آیفون قدیمی‌تری دارید که از چنین سرعت‌هایی بهره نمی‌برد، شارژرهای USB-C ما به اندازه‌ای ارزان هستند که باید یکی از آنها را به جای شارژر USB-A انتخاب کنید.)

برای بهره مندی از نرخ شارژ PD با یک آیفون سازگار، به کابل مناسب نیز نیاز دارید (یعنی یک کابل USB-C-to-Lightning).

بهترین کابل لایتنینگ توسط اپل ساخته نشده است. ما ده ها گزینه را برای یافتن بهترین کابل برای شارژ لوازم جانبی آیفون، آی پد، ایرپاد و مک آزمایش کردیم.

اپل دیگر شارژر را با آیفون‌های خود عرضه نمی‌کند، اما دارای کابل USB-C-to-Lightning است که برای شارژ فست ضروری است. برای مدتی، اپل تنها منبع چنین کابل هایی بود، اما این شرکت از آن زمان به تولیدکنندگان شخص ثالث اجازه ساخت آنها را داده است و قیمت آنها کاهش یافته است.

Free photo powerbank charging a smartphone

کدام شارژر و کابل برای آیپد پرو مناسب است؟

می‌توانید با شارژر ۴۵ وات یا بالاتر، سرعت شارژ آی‌پد پرو خود را دو برابر کنید.

بهترین جایگزین برای شارژر اصلی شما شارژر Nekteck 60W USB-C GaN Charger است . ارزان تر و کوچکتر است اما به همان اندازه قدرتمند و قابل اعتماد است.

اگرچه آیپد پروها می توانند با شارژرهای 45 واتی به سرعت شارژ شوند، شارژر USB-C که اپل در جعبه قرار داده است تنها از سرعت 20 وات پشتیبانی می کند. وات بالاتر تفاوت زیادی ایجاد می کند: یک شارژر 45 واتی یا سریعتر باتری بزرگ iPad را در نیم ساعت از خالی شدن 33 درصد و در یک ساعت به 65 درصد می رساند (تقریباً دو برابر سریعتر از شارژر داخل جعبه).

کابل همراه iPad Pro شما با هر شارژر فستی کار می کند.

در حالی که کابل شارژ USB-C به USB-C Cable Matters گزینه مورد علاقه ما برای USB-C است، تقریباً برای هر نیازی که تصور کنید توصیه هایی داریم.

برخلاف آیفون، نیازی به خرید کابل خاصی برای آیپد پرو ندارید زیرا از ورودی USB-C به جای کانکتور لایتنینگ استفاده می کند. اما اگر به جایگزینی نیاز دارید، راهنمای کابل USB-C ما گزینه‌های محکم‌تر و ارزان‌تری نسبت به کابل مارک اپل دارد.

من یک گوشی اندرویدی با USB-C دارم. از چه شارژر و کابلی استفاده کنم؟

اکثر تلفن های اندرویدی مدرن با یک شارژر USB-C خوب به سرعت شارژ می شوند.

مهم نیست که شما چه نوع دستگاه هایی با منبع USB دارید، ما انتخاب هایی داریم تا آنها را با سریع ترین سرعت شارژ تغذیه کنیم.

بیشتر گوشی‌های اندرویدی، به‌ویژه مدل‌های پرچم‌دار شرکت‌های بزرگ‌تری مانند گوگل و سامسونگ، از طریق پورت‌های USB-C شارژ می‌شوند. با وجود اینکه سامسونگ قابلیت شارژ سریع خود را به عنوان شارژ سریع تطبیقی ​​سامسونگ معرفی می‌کند، و شرکت‌های دیگر استاندارد رو به کاهش شارژ سریع کوالکام را ترویج کرده‌اند، ما متوجه شده‌ایم که می‌توانید یک گوشی اندرویدی مدرن را با هر شارژر خوب USB-C Power Delivery شارژ کنید. به عنوان مثال، هنگامی که تست‌های شارژ را روی Samsung Galaxy S10+ انجام دادیم، شاهد افزایش یکسانی باتری از شارژر همراه، شارژرهای Quick Charge 2.0 و 3.0 و شارژر 18 واتی USB-C بودیم: همه آنها پس از آن حدود 41 درصد عملکرد داشتند. نیم ساعت و 80 درصد بعد از یک ساعت.

و یک کابل USB-C ساده تمام چیزی است که برای شارژ سریع نیاز دارید.

در حالی که کابل شارژ USB-C به USB-C Cable Matters گزینه مورد علاقه ما برای USB-C است، تقریباً برای هر نیازی که تصور کنید توصیه هایی داریم.

Free photo top view technology addiction

من یک لوازم جانبی یا یک گوشی اندرویدی با Micro-USB دارم. از چه شارژری استفاده کنم؟

علاوه بر شارژرهای سریع جدیدتر، ما گزینه های شارژر USB-A را داریم که اگر دستگاه شما اتصال Micro-USB داشته باشد، عالی کار خواهد کرد.

مهم نیست که شما چه نوع دستگاه هایی با منبع USB دارید، ما انتخاب هایی داریم تا آنها را با سریع ترین سرعت شارژ تغذیه کنیم. 

تلفن‌های اندرویدی که از Micro-USB استفاده می‌کنند کمتر رایج می‌شوند، اگرچه بسیاری از لوازم جانبی دیگر (از کتاب‌خوان‌های الکترونیکی Kindle گرفته تا هدفون‌های وایرلس) هنوز به این اتصال وابسته هستند. شارژ Micro-USB به طور کلی به 12 وات محدود می شود، صرف نظر از اینکه سر دیگر کابل USB-A یا USB-C باشد.

اگر چه شارژر USB-C ممکن است خرید مطمئن‌تری برای خرید در آینده نزدیک باشد، اما نمی‌تواند فوراً مزایای شارژ را برای شما به ارمغان آورد. هر شارژر USB-A از یک مارک معتبر، دستگاه‌های Micro-USB شما را در سریع‌ترین زمان ممکن شارژ می‌کند، و ما همچنان تعدادی از آنها را در هر یک از راهنمای شارژ خود توصیه می‌کنیم. توجه داشته باشید که اگرچه برخی از تلفن‌ها از استاندارد شارژ سریع برای سرعت بخشیدن به شارژ USB-A-to-Micro-USB استفاده می‌کردند، این استاندارد به سرعت در حال از بین رفتن است زیرا سازندگان روی گزینه‌های USB-C تمرکز می‌کنند.

من یک لپ تاپ USB-C دارم. از چه شارژر و کابلی استفاده کنم؟

ما همه شارژرهای لپ تاپ USB-C برتر را آزمایش کرده ایم و موارد مورد علاقه ما جمع و جور، ایمن و شارژ سریع هستند.

بهترین جایگزین برای شارژر اصلی شما شارژر Nekteck 60W USB-C GaN Charger است. ارزان تر و کوچکتر است اما به همان اندازه قدرتمند و قابل اعتماد است.

تقریباً هر لپ‌تاپی که از طریق USB-C شارژ می‌شود، از جمله بیشتر مک‌بوک‌های اپل و برترین‌های ایسوس، دل و سامسونگ، با یک شارژر شیائومی 67 واتی با سریع‌ترین سرعت شارژ می‌شوند. حتی اگر لپ‌تاپ به آنقدر انرژی نیاز نداشته باشد، استفاده از شارژر سریع‌تر همچنان بی‌خطر است و هیچ اثر منفی ندارد.

ما همچنین گزینه هایی برای مدل های پرقدرت مک بوک پرو 14 و 16 اینچی با پردازنده های سری M1 و M2 داریم. این لپ‌تاپ‌ها بزرگترین استثنا در قاعده 60 وات هستند، زیرا برای شارژ سریع با سرعت کامل به شارژر 96 یا 140 واتی نیاز دارند. اپل شارژرهای قدرتمندی را در جعبه با اکثر پیکربندی‌های این ماشین‌ها ارائه می‌کند. اما اگر به جایگزینی نیاز دارید، ما گزینه‌هایی را پیدا کرده‌ایم که با خیال راحت تا 100 وات توان را برای کسری از قیمت شارژرهای اپل ارائه می‌دهند.

در ماشین یا در حال حرکت چطور؟

هر آنچه در بالا در مورد شارژرهای دیواری گفتیم برای شارژرهای خودرو و پاوربانک های قابل حمل نیز صادق است. یک شارژر USB-C خوب بهترین گزینه برای شماست و سریع ترین سرعت شارژ ممکن را برای آیفون شما (با کابل USB-C-to-Lightning ) یا دستگاه اندروید مجهز به پورت USB-C ارائه می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا