پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
آموزش

نحوه گرفتن اسکرین شات تمام صفحه در کروم

2 راه برای گرفتن اسکرین شات تمام صفحه در کروم

دانستن روش صحیح می‌تواند گرفتن اسکرین شات از صفحات وب در کروم را سریع و آسان کند.

بسته به نیازتان به اسکرین شات، می توانید این کار را با استفاده از ابزار اسکرین شات داخلی کروم یا با افزونه اسکرین شات شخص ثالث انجام دهید.

در زیر راهنمای نحوه استفاده از این روش‌ها برای کمک به شما در گرفتن یک اسکرین شات تمام صفحه در کروم ارائه شده است.

نوشته های مشابه

اگر می خواهید از یک صفحه وب به طور کامل در کروم اسکرین شات بگیرید، معمولاً باید چندین اسکرین شات بگیرید و آنها را بچسبانید تا خروجی مورد نظر را به دست آورید. اما همانطور که می توانید تصور کنید، این کار خیلی کارآمد و منطقی نیست و راه های بهتری برای انجام آن وجود دارد.

اولین روش، استفاده از ابزار اسکرین‌شات پنهان کروم در ابزارهای برنامه‌نویس برای گرفتن اسکرین‌شات تمام صفحه از صفحات وب استفاده کنید. و روش دوم، اگر می‌خواهید عملکرد بیشتری داشته باشید، می‌توانید از افزونه های کروم استفاده کنید.

بیایید نحوه استفاده از این روش ها را برای گرفتن اسکرین شات تمام صفحه در کروم را بررسی کنیم.

2 راه برای گرفتن اسکرین شات تمام صفحه در کروم

دو راه ساده برای گرفتن اسکرین شات تمام صفحه در کروم وجود دارد:

  • روش 1. گرفتن یک عکس از صفحه نمایش تمام صفحه در کروم با استفاده از ابزار اسکرین شات کروم
  • روش 2. با استفاده از یک برنامه افزودنی، یک اسکرین شات تمام صفحه در کروم بگیرید.

1- با استفاده از ابزار اسکرین شات کروم از صفحه نمایش یک اسکرین تمام صفحه بگیرید

ابزار اسکرین شات داخلی کروم در زیر منوی فرمان در Developer Tools پنهان است. منوی فرمان یک راه سریع برای پیمایش و استفاده از ابزارهای مختلف توسعه دهنده را تسهیل می کند.

در اینجا نحوه دسترسی به آن و استفاده از ابزار اسکرین شات برای گرفتن اسکرین شات تمام صفحه از یک وب سایت آمده است:

  1. کروم را روی مک یا ویندوز خود راه اندازی کنید.
  2. صفحه وبی را که می خواهید به طور کامل اسکرین شات بگیرید باز کنید.
  3. روی دکمه سه نقطه عمودی در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و More Tools > Developer Tools را انتخاب کنید . یا میانبر صفحه کلید Option+Shift+I (در مک) یا Ctrl+Shift+I (در ویندوز) را فشار دهید.
    ابزارهای توسعه دهنده گوگل کروم
  4. دکمه سه نقطه را در پنجره Developer Tools زده و Run command را انتخاب کنید . همچنین، کلید ترکیبی Command+Shift+P (در مک) یا Ctrl+Shift+P (در ویندوز) را فشار دهید .
    گزینه chrome run commands
  5. در قسمت Run> اسکرین شات را تایپ کنید و از بین گزینه ها گزینه Capture full-screen screenshot را انتخاب کنید.گرفتن ابزار اسکرین شات در اندازه کامل در کروم

کروم از کل صفحه وب اسکرین شات می گیرد و آن را به صورت فایل PNG دانلود می کنید. می توانید آن را در پوشه Downloads در رایانه خود پیدا کنید. در صورت لزوم، می‌توانید عکس صفحه را نیز برش دهید یا حاشیه‌نویسی کنید. یا در صورت نیاز آن را به فرمت دیگری مانند JPG تبدیل کنید.

روش بالا به طور خلاصه

در پنجره ابزارهای توسعه دهنده، روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کرده و More Tools > Developer Tools بروید سپس “Run command” را انتخاب کنید. در خط فرمان، “screenshot” را تایپ کنید، Enter را فشار دهید و گزینه “Capture full size screenshot” را انتخاب کنید. با این کار یک اسکرین شات تمام صفحه از صفحه وب گرفته می شود و در پوشه دانلودها ذخیره می شود.

یک اشکال این روش این است که اگر وب سایت از بارگذاری تنبل استفاده می کند، نمی تواند محتویات کل صفحه وب را در اسکرین شات بگیرد.

در نتیجه، صفحه نمایش فقط تا جایی که به پایین پیمایش کرده اید، محتوا را ضبط می کند. یک راه حل برای درست کردن آن این است که کل صفحه وب را به پایین اسکرول کنید تا تمام المان های صفحه بارگذاری شوند و سپس از ابزار اسکرین شات برای گرفتن اسکرین از صفحه وب استفاده کنید.

2- با استفاده از افزونه های کروم اسکرین شات تمام صفحه بگیرید

ابزار اسکرین شات داخلی کروم به شما امکان می دهد به سرعت از صفحه نمایش عکس بگیرید. با این حال، از نظر عملکرد محدود است و با وب سایت هایی که از بارگذاری تنبل استفاده می کنند، به خوبی کار نمی کند.

به عنوان یک جایگزین، می توانید از افزونه کروم استفاده کنید. فروشگاه وب کروم گزینه های مختلفی در این زمینه دارد، اما ما Screen Capture را توصیه می کنیم. نه تنها به شما امکان می‌دهد عکس‌هایی با اندازه کامل بگیرید، بلکه چند گزینه اسکرین‌شات و ویژگی‌های مفید دیگر مانند تاریخچه، نشانه‌گذاری و امکان گرفتن قسمت خاصی از صفحه وب را نیز ارائه می‌دهد.

پس از دانلود و نصب افزونه Screen Capture در کروم، آن را به نوار ابزار پین کنید. روی دکمه افزونه ها (با نماد پازل) کلیک کنید و روی نماد پین کنار پسوند Screen Capture ضربه بزنید.

پس از این، مراحل زیر را برای استفاده از افزونه دنبال کنید:

  1. به وب سایت مدنظرتان بروید و صفحه ای را که می خواهید عکس بگیرید باز کنید.
  2. روی افزونه Screen Capture در نوار ابزار کلیک کنید و از گزینه ها، گزینه Whole page screenshot را انتخاب کنید.
    گزینه اسکرین شات تمام صفحه در پسوند ضبط صفحه

صبر کنید تا کل صفحه وب را بگیرد. وقتی کار تمام شد، اسکرین شات گرفته شده را در یک برگه مرورگر جدید باز می کند. در اینجا مجموعه ای از ابزارهای ویرایش و حاشیه نویسی مانند برجسته کردن، اشکال، متن، برش، چرخش و موارد دیگر را خواهید یافت.

در صورت نیاز از آنها استفاده کنید. یا صفحه نمایش را همانطور که هست ذخیره کنید. این ابزار به شما امکان می دهد اسکرین شات را در دو فرمت ذخیره کنید: PDF و PNG. به علاوه، حتی به شما امکان می‌دهد آن را مستقیماً در کلیپ بورد کپی کنید، بنابراین می‌توانید آن را در یک یادداشت ذخیره کنید یا با کسی به اشتراک بگذارید.

یکی از ویژگی های شسته و رفته پسوند Screen Capture تاریخ است. بنابراین اگر می‌خواهید تمام اسکرین‌شات‌هایی را که تاکنون گرفته‌اید مشاهده کنید، می‌توانید به سادگی روی افزونه کلیک کنید و History را انتخاب کنید تا همه آنها را در یک مکان مشاهده کنید.

گرفتن اسکرین شات های تمام صفحه در گوگل کروم آسان شد

اگر اغلب نیاز به گرفتن اسکرین شات با اندازه کامل از وب سایت ها دارید، دانستن اینکه چگونه این کار را به طور موثر انجام دهید می تواند نجات دهنده باشد. این می‌تواند در وقت شما صرفه‌جویی کند و به شما کمک می‌کند کارها را سریع‌تر انجام دهید.

با این حال، انتخاب روش اسکرین شات مناسب به همان اندازه مهم است. اگر نیاز به گرفتن اسکرین شات سریع از یک صفحه وب دارید، ابزار اسکرین شات داخلی کروم می تواند این کار را به خوبی انجام دهد. اما اگر لازم است این کار را به طور منظم انجام دهید و می‌خواهید قبل از ذخیره/اشتراک‌گذاری اسکرین‌شات را حاشیه‌نویسی/ویرایش کنید، روش افزونه کروم راه حلی مناسب است.

5/5 - (1 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا