پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
آموزش

نحوه به اشتراک گذاری موقعیت مکانی در گوگل‌ مپ

اشتراک‌ گذاری موقعیت مکانی در مواقعی که لزومی ندارد می‌تواند حریم خصوصی شما را به خطر بیندازد ولی در برخی مواقع می‌تواند خیلی مفید باشد؛ مثلا در شرایطی که قصد مطلع کردن اعضای خانواده و یا دوستان تان از موقعیت فعلی خود را دارید می تواند عالی باشد. ما در این مقاله به صورت تصویری و گام به گام نحوه به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی از طریق گوگل مپ را توضیح داده ایم با ما همراه باشید.

آموزش به اشتراک گذاری موقعیت مکانی در گوگل مپ (Google Map):

برای شروع به اشتراک گذاری مکان به صورت زنده، برنامه گوگل مپ را در گوشی همراه خود باز کنید. 

روی عکس پروفایل تان ضربه بزنید و گزینه «Location Sharing» را انتخاب کنید.

در این مرحله بر روی «New Share» ضربه بزنید.

قبل از انتخاب مخاطب، از طریق قسمت Share Your rael-time location یک بازه زمانی برای اشتراک گذاری انتخاب کنید. از طریق این ویژگی شما تعیین می کنید که موقعیت مکانی شما تا چه مدت زمانی با مخاطب مدنظرتان به اشتراک گذاشته شود.

توجه: از دکمه های مثبت ( + ) و منهای (  ) استفاده کنید تا مکان خود را به مدت 15 دقیقه یا حداکثر 24 ساعت قابل اشتراک گذاری کنید.

در این گام، مخاطب مدنظر خود را انتخاب کنید، یا به سمت راست بروید و روی «More» ضربه بزنید تا همه مخاطبین تان را مشاهده کنید. پس از انتخاب مخاطب موردنظر روی «Share» ضربه بزنید.

هنگامی که موقعیت مکانی خود را به اشتراک می گذارید، می توانید از مخاطب تان درخواست کنید تا او نیز موقعیت خود را با شما به اشتراک بگذارد. برای اینکار مخاطب خود را انتخاب کنید، سپس روی «Request» ضربه بزنید.

سپس پیامی خواهید دید که به شما می گوید نشانی ایمیل شما با مخاطبان تان به اشتراک گذاشته می شود. در اینجا نیز روی «Request» ضربه بزنید.

مخاطب شما اعلانی در گوگل مپ و ایمیل خود دریافت می کند که حاوی درخواست شما از وی برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی است.

توجه!

  • برای قطع دسترسی دیگران به موقعیت مکانی‌تان کافیست دوباره به قسمت Location sharing بروید، اسم مخاطب موردنظر را انتخاب کنید و روی Stop بزنید.

سخن پایانی:

ممنون از اینکه با نگاه زیباتون به ما انرژی می دین امیدواریم این آموزش براتون مفید باشه. لطفا نظرات ارزشمندتون رو این زیر بنویسید. مشتاقانه منتظر شنیدنش هستیم. فعلن تا بعد شب و روز همگی تون خوش????

5/5 - (11 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا