پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
پایگاه دانش

موارد جدید در Chrome 108، اکنون در دسترس است

Chrome 108 logo.

Chrome 108 شامل حالت ذخیره انرژی، پشتیبانی بهتر از شکلک‌های با وضوح بالا، و گزینه‌های تغییر صفحه وب برای صفحه‌کلیدهای مجازی است.

پایان یک ماه دیگر به این معنی است که زمان انتشار جدید Chrome فرا رسیده است. Google Chrome 108 در 29 نوامبر 2022 منتشر شد. این نسخه شامل حالت صرفه جویی در انرژی، پشتیبانی بهتر از شکلک های با وضوح بالا، و تنظیماتی برای نحوه نمایش صفحات وب در زیر صفحه کلید مجازی است.

حالت ذخیره انرژی برای دسک‌تاپ و سیستم‌عامل Chrome

Chrome Energy Saver

اگر یک شکایت رایج در مورد Chrome وجود دارد، این است که چقدر منابع فشرده می‌تواند باشد. Google در حال کار بر روی یک حالت جدید «صرفه‌جویی در انرژی» است که می‌تواند به شما کمک کند هنگام استفاده از Chrome با باتری، مقداری انرژی صرفه‌جویی کنید.

این ویژگی برای Chrome در دسک‌تاپ و Chromebook است. در زمان نوشتن، پشت یک پرچم ویژگی قرار دارد. وقتی فعال است، می‌توانید انتخاب کنید که حالت «صرفه‌جویی در انرژی» زمانی که باتری 20 درصد یا کمتر است، یا وقتی رایانه‌تان از برق جدا است، روشن شود.

پرچم را می‌توانید در chrome://flags/#battery-saver-mode-available پیدا کنید.

پشتیبانی بهتر از قلم و شکلک COLRv1

Cleaner emojis in Chrome 98

Chrome 98 مجموعه جدیدی از فونت‌های بردار گرادیان رنگی COLRv1 را پیاده‌سازی کرد. بزرگترین مزیت این ایموجی های تمیزتر و مقیاس پذیرتر بود. Chrome 108 بر این اساس است.

از Chrome 108، وب‌سایت‌ها می‌توانند تشخیص دهند که کدام قالب‌های فونت توسط مرورگر پشتیبانی می‌شوند. اگر پشتیبانی از فونت‌های COLRv1 شناسایی شود، می‌تواند شکلک‌های با کیفیت بالاتری را نمایش دهد.

تغییر اندازه گزینه های صفحه کلید مجازی

Chrome 108 keyboard resize.
گوگل

از آنجایی که امروزه تقریباً هر تلفن یک صفحه لمسی کامل است، صفحه‌کلید مجازی یک امر عادی است. وقتی صفحه‌کلید در مرورگر ظاهر می‌شود، وب‌سایت‌ها چیزها را به‌طرز متفاوتی تغییر می‌دهند تا مطمئن شوند که ناحیه متمرکز شده قابل مشاهده است.

Chrome، فایرفاکس و سافاری همگی روش‌های کمی متفاوتی برای جابجایی چیزها در هنگام بالا رفتن صفحه کلید دارند. با Chrome 108، Google به توسعه دهندگان وب اجازه می دهد انتخاب کنند که چگونه محتوا را می خواهند انتخاب کنند. صفحه برای انطباق با صفحه کلید.

دیگر چه چیز جدیدی است؟

این روزها نسخه‌های Chrome دارای ویژگی‌های جدید بزرگ نیستند. با این حال، هنوز اتفاقات زیادی در زیر کاپوت می افتد. می‌توانید در مورد بسیاری از این تغییرات در سایت برنامه‌نویس Google و همچنین در وبلاگ Chromium. ما در اینجا چند تغییر را برجسته می کنیم:

  • Chrome برای Android یک omnibox کمی بازطراحی شده برای Material Design 3 دریافت می کند.
  • Chrome شروع به تغییر می کند که به توسعه دهندگان اجازه می دهد از موجود استفاده کنند. ویژگی سرریز با عناصر جایگزین شده که خارج از کادر محتوا را نقاشی می کنند.
  • پشتیبانی از مقدار اجتناب از خصوصیات تکه تکه شدن CSS break-before، break-after و break-inside اضافه شده است. چاپ.
  • هم اکنون DevTools می تواند سبک های CSS را که معتبر هستند اما اثر قابل مشاهده ای ندارند، شناسایی کند.
  • اکنون برنامه‌نویسان می‌توانند در حین اشکال‌زدایی در DevTools از عبارات جدا شده با کاما عبور کنند.

نحوه به‌روزرسانی Google Chrome

Chrome به‌روزرسانی را به‌طور خودکار در دستگاه شما نصب می‌کند. برای اینکه بلافاصله بررسی و نصب به‌روزرسانی‌های موجود، روی نماد منوی سه نقطه کلیک کنید. و روی Help > About Google Chrome کلیک کنید.

مرتبط: نحوه به‌روزرسانی Google Chrome

منبع

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا