پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
نقد و بررسی

معرفی 12 تا از بهترین سرورهای DNS رایگان خارجی و ایرانی

اگر به دنبال راهی برای دور زدن تحریم های اینترنتی و یا کاهش پینگ بازی هستید یا دنبال بهترین DNS برای بازی هستید، ما در این مقاله بهترین دی ان اس (DNS) های خارجی و ایرانی را به شما معرفی کرده ایم پس با کارینت همراه باشید :)

هر نام دامنه یک وب سایت، مانند karynet.ir، دارای یک آدرس IP مرتبط با آن است و برای اینکه یک مرورگر وب بتواند یکی از این وب سایت ها را بارگذاری کند، باید آدرس IP آن را بداند که با استفاده از DNS تعیین می شود.

DNS اساساً به ترجمه نام دامنه به آدرس IP مربوطه کمک می کند. بنابراین به جای تایپ آدرس IP یک وب سایت هر بار که می خواهید آن را باز کنید، DNS به ترجمه نام دامنه که به خاطر سپردن آسان تر است، به آدرس IP مربوطه کمک می کند.

در حالی که سرور DNS عمدتاً بر روی پاسخگویی بازی شما بسته به موقعیت مکانی شما تأثیر می گذارد، ممکن است بخواهید سرورهای مختلف DNS را امتحان کنید تا بفهمید کدام یک برای شما بهترین است. به همین دلیل در این مقاله به 7 تا از بهترین سرور بازی DNS که می توانید استفاده کنید پرداخته ایم.

هنگام انتخاب DNS به چه عواملی را باید در نظر بگیریم؟

قبل از اینکه به معرفی بهترین DNS ها بپردازیم، مهم است که بدانیم چگونه DNS مناسب را برای کار خود انتخاب کنیم.

  • سرعت : سرعت عامل مهمی در انتخاب سرور DNS برای بازی است. تعیین می کند که داده ها با چه سرعتی بین دو نقطه در شبکه منتقل می شوند و می تواند تفاوت بین یک تجربه بازی روان و تجربه ای مملو از تاخیر ایجاد کند. سرعت تحت تأثیر فاصله فیزیکی بین سرور DNS و کاربر و همچنین عوامل دیگری مانند تراکم شبکه و کیفیت اتصال Wi-Fi قرار دارد. یک سرور DNS سریع می تواند به کاهش پینگ (تاخیر) کمک کند، یعنی زمانی که طول می کشد تا داده ها از کاربر به سرور منتقل شوند و برگردند. اگر تاخیر خیلی زیاد باشد، ممکن است تاخیرهایی را تجربه کنید که می تواند منجر به تجربه بازی خسته کننده شود.
  • امنیت : امنیت عامل مهمی در هنگام انتخاب یک DNS برای بازی است، زیرا تضمین می‌کند که وب‌سایت‌های مخرب نمی‌توانند به دستگاه‌های کاربران دسترسی داشته باشند و از آنها در برابر تهدیدات سایبری مانند ویروس‌ها، حملات فیشینگ و بدافزار محافظت می‌کند. با استفاده از DNS ایمن، کاربران می توانند از یک تجربه بازی آنلاین امن، بدون وقفه و با عملکرد بهبود یافته لذت ببرند. علاوه بر این، با استفاده از رمزگذاری، DNS امن نه تنها از سیستم کاربر محافظت می کند، بلکه از دستگاه های خارج از شبکه، فیلتر وب و مدیریت مبتنی بر ابر نیز محافظت می کند.
  • مکان : موقعیت مکانی فاکتور مهمی است که باید هنگام انتخاب یک DNS برای بازی در نظر گرفت، زیرا زمان پینگ و قابلیت اطمینان اتصال می‌تواند بسته به موقعیت سرور بازی و کاربر بسیار متفاوت باشد. سرور DNS که به سرور بازی نزدیک‌تر است، معمولاً زمان پینگ کمتری خواهد داشت و اتصالات قابل اعتمادتری را ارائه می‌کند. این امر به ویژه برای بازیکنانی که می خواهند به بهترین ثبات و عملکرد اتصال ممکن دست یابند بسیار مهم است.
  • قیمت : وقتی صحبت از انتخاب یک DNS برای بازی می شود، قیمت عامل مهمی است. از یک طرف، خدمات DNS با کیفیت بالا و رایگان هستند، مانند Google Public DNS که عملکرد سریع و امنیت بالا را بدون هزینه اضافی ارائه می دهد. از سوی دیگر، برخی از شرکت ها ممکن است برای خدمات DNS خود هزینه ای دریافت کنند، که می تواند یک عامل تعیین کننده در انتخاب DNS مناسب برای بازی باشد. حتی اگر این خدمات پولی ممکن است عملکرد و امنیت بهتری نسبت به خدمات رایگان ارائه دهند، مهم است که هزینه ها را در مقابل مزایا سنجید تا مشخص شود کدام گزینه برای شما بهترین است.
  • قابلیت اطمینان : قابلیت اطمینان یکی از مهمترین جنبه ها هنگام انتخاب سرور DNS برای بازی است. یک سرور DNS قابل اعتماد تضمین می کند که تجربه بازی شما با تاخیر یا خرابی قطع نمی شود. یک سرور DNS با آپتایم و قابلیت اطمینان بالا، اتصال اینترنتی ایمن، سریع و پایدار را به گیمرها ارائه می دهد که عاری از اشکال و وقفه است. همچنین می تواند از طریق شبکه گسترده ای از سرورها در برابر تلاش های جعل DNS محافظت کند.

بهترین سرورهای DNS خارجی و ایرانی

آیا به دنبال بهترین DNS برای بازی هستید؟ در اینجا گزینه هایی هستند که باید استفاده کنید:

  1. Cloudflare DNS
  2. Google DNS
  3. Quad9
  4. DNS.Watch
  5. OpenDNS
  6. Level 3
  7. Comodo Secure DNS
  8. رادار گیم
  9. الکترو
  10. شکن
  11. بگذر
  12. 403.online

Cloudflare DNS -1

در صدر لیست بهترین DNS ها برای بازی، Cloudflare است ، یک سرویس DNS رایگان که تجربه مرور اینترنت سریع و قابل اعتمادی را ارائه می دهد. به طور گسترده اعتقاد بر این است که DNS Cloudflare سریع‌ترین DNS برای بازی‌های آنلاین و مرور وب است. این به دلیل عوامل متعددی از جمله ظرفیت سرور گسترش یافته و پوشش جهانی در بیش از 250 مکان است.

Cloudflare یک DNS کلاس سازمانی است که نه تنها سرعت مرور را افزایش می دهد، بلکه به کاربران خود یک تجربه مرور خصوصی را نیز ارائه می دهد. به عبارت دیگر، Cloudflare ورود آدرس IP را ممنوع می کند و دارای امنیت داخلی DNSSEC است که از حملات درون مسیر یا ربودن رکورد DNS محافظت می کند.

شما می توانید با استفاده از این DNS برای بازی احساس امنیت کنید، زیرا برخلاف سایر ارائه دهندگان DNS، داده های کاربران خود را به تبلیغ کنندگان نمی فروشد. علاوه بر این، راه‌اندازی آن آسان است، چه بخواهید آن را روی یک دستگاه راه‌اندازی کنید یا در شبکه خود، تا اجازه دهید بر روی همه دستگاه‌های متصل تأثیر بگذارد.

IP عمومی Cloudflareآدرس عمومی Cloudflare
IPv41.1.1.1
1.0.0.1
IPv62606:4700:4700::1112
2606:4700:4700::1002

2- Google DNS

Google DNS یکی دیگر از سرویس‌های DNS عمومی محبوب و عالی است که همیشه می‌توانید از آن برای دریافت بهترین تجربه در ترجمه نام دامنه به آدرس‌های IP که دستگاه شما در حین بازی می‌فهمد، استفاده کنید.

از آنجایی که این DNS توسط گوگل پشتیبانی می شود، قطعا یکی از بهترین هاست، اما این می تواند یک شمشیر دولبه باشد زیرا می دانیم که اگر نگران حریم خصوصی خود هستید، گوگل بهترین گزینه نیست.

به عنوان یک DNS عمومی، می‌تواند در برابر حملات DoS یا حملات اینترنتی مشابه آسیب‌پذیر باشد، اما Google اقدامات لازم را برای محافظت از کاربران خود در برابر این حملات انجام داده است، مانند نظارت به موقع سرورهای خود و ارائه پشتیبانی DNSSEC.

Google Public DNS یکی از بهترین های موجود در بازار است زیرا طیف گسترده ای از ویژگی ها را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد هنگام استفاده از اینترنت جستجوهای DNS ایمن و سریع انجام دهید.

IP عمومی گوگلآدرس عمومی گوگل
IPv48.8.8.8
8.8.4.4
IPv62001:4860:4860::8888
2001:4860:4860::8844

3- Quad9

Quad9 یکی دیگر از سرورهای عمومی DNS رایگان است که می توانید از آن برای به دست آوردن بهترین تجربه بازی استفاده کنید و نقطه قوت اصلی آن محافظت از سیستم کاربرانش است.

این می تواند بهترین جایگزین برای DNS پیش فرض شما برای بازی از نظر امنیت و سرعت باشد، بهتر از سرویس های DNS مانند Google DNS در برخی مکان ها.

Quad9 به داشتن 150 کلاستر رزولوشن DNS در 90 کشور دنیا می بالد که همانطور که قبلاً ذکر شد عملکرد بازی را بهتر می کند.

به طور کلی سیستم شما را از تهدیدات مختلف از جمله بدافزار و فیشینگ مسدود می کند. Quad9 مطابق با GDPR است، زیرا آدرس های IP کاربران خود را ذخیره یا پردازش نمی کند.

IP عمومی Quad9آدرس عمومی Quad9
IPv49.9.9.9
9.9.9.10
IPv62620:fe::fe
2620:fe::9

4- DNS.Watch

DNS.Watch یک سرور DNS عمومی است که عمدتاً بر حریم خصوصی کاربر تمرکز دارد و به دلیل خط مشی عدم ورود به سیستم شناخته شده است. این بدان معناست که هنگام استفاده از این DNS، لازم نیست نگران ذخیره یا پردازش اطلاعات خود باشید.

سرورهای DNS عمومی IPV4 و IPV6 را ارائه می دهد و همچنین از DNSSEC پشتیبانی می کند. این یک DNS عالی برای بازی است، اما از آنجایی که در آلمان میزبانی می‌شود، می‌تواند بیشتر برای کاربران در اروپا مؤثر باشد و هر کسی در قاره‌های غیر از اروپا ممکن است بهترین تجربه را با آن نداشته باشد.

DNS.WATCH با سرویس DNS بدون سانسور خود تضمین می‌کند که درخواست‌های DNS شما به سرعت و با نهایت محرمانگی پردازش می‌شوند. این سرور DNS برای سرعت بهینه شده است و یک تجربه بازی بدون تاخیر را بدون وقفه یا تداخل در اتصال آنلاین شما ارائه می دهد.

DNS.Watch Public IPDNS. نشانی عمومی را تماشا کنید
IPv484.200.69.80
84.200.70.40
IPv62001:1608:10:25::1c04:b12f2001:1608:10:25::9249:d69b

5- OpenDNS

فرض کنید در حین بازی به دنبال یک DNS امن و سریع هستید، OpenDNS گزینه دیگری است که می توانید از آن استفاده کنید. این یک سرویس DNS رایگان است که از آدرس‌های IPv4 و IPv6 پشتیبانی می‌کند و از زمان شروع به کار به‌خاطر زمان بالای خود شناخته شده است.

OpenDNS تضمین می کند که درخواست های اینترنت شما سریعتر بارگیری می شوند زیرا سرور DNS دارای یک شبکه جهانی از سرورها با فناوری مسیریابی به خوبی طراحی شده است که به درخواست های DNS شما اجازه می دهد تا به طور خودکار به نزدیکترین مرکز داده OpenDNS هدایت شوند.

این سرویس DNS به طور کلی ثبات و امنیت DNS بهبود یافته ای را ارائه می دهد که برای شما مفید خواهد بود. یکی از جذاب ترین ویژگی های ارائه شده توسط این سرویس DNS امکان فیلتر کردن محتوا بر اساس ترجیحات شما است.

IP عمومی OpenDNSآدرس عمومی OpenDNS
IPv4208.67.222.222
208.67.220.220
IPv62620:119:35::35
2620:119:53::53

6- Level 3

Level 3 یک DNS رایگان جایگزین است که برای بازی مناسب است. اگرچه زیرساخت گسترده سایر سرورهای DNS مانند Google و Cloudflare را ندارد، سطح 3 یک سرویس DNS عمومی است که دسترسی پایدار و قابل اعتماد به اینترنت را فراهم می کند.تبلیغات

DNS Level 3 سرعت عالی و تجربه بازی بدون تاخیر را ارائه می دهد، زیرا برای بازی در پلی استیشن 4 و ایکس باکس بهینه شده است. این یک ارائه دهنده Tier-1 است که زیرساخت شبکه خود را دارد و به خدمات مشتری شخص ثالث متکی نیست.

نه تنها استفاده از آن بی خطر است، زیرا داده های کاربران خود را ذخیره نمی کند، بلکه استفاده از آن سریع است. سرویس DNS Level 3 به طور خودکار جستجوهای DNS کاربران خود را به نزدیکترین سرور DNS هدایت می کند و تجربه اینترنت سریعی را ارائه می دهد که برای بازی عالی است.

IP عمومی سطح 3آدرس عمومی سطح 3
IPv4209.244.0.3
209.244.0.4

7- Comodo Secure DNS

اگر می خواهید یک DNS سریع و قابل اعتماد دیگر را برای بازی و یا وبگردی امتحان کنید، Comodo Secure DNS یکی از بهترین و ایمن ترین DNS Resoler ها با ویژگی های بسیار است.

در بیشتر موارد، همان ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد که سایر حل‌کننده‌های DNS که در این مقاله توضیح داده شده‌اند. Comodo Secure DNS یک اتصال اینترنت بهبودیافته و بدون تاخیر را به شما ارائه می دهد زیرا سرورها را در اکثر مکان ها ارائه می دهد، بنابراین کاربران آن از سراسر جهان بهترین تجربه مرور را دارند.تبلیغات

این DNS ویژگی های امنیتی پیشرفته ای مانند رمزگذاری 256 بیتی و محافظت داخلی در برابر ویروس ها، بدافزارها و کلاهبرداری های فیشینگ را ارائه می دهد که از بازیکنان در برابر حملات مخرب محافظت می کند. همچنین تبلیغات در وب سایت ها و برنامه های موبایل را غیرفعال می کند.

بنابراین، اگر شما یک گیمر هستید و به دنبال بهترین DNS برای بازی هستید، می توانید با تغییر تنظیمات DNS خود به مقادیر زیر از Comodo استفاده کنید.

IP عمومی Comodoآدرس عمومی Comodo
IPv4208.67.222.222
208.67.220.220
IPv62620:119:35::35
2620:119:53::53

8- رادار گیم

در سایت رادار گیم می توانید پینگ برخی از بازی‌های مورد نظرتان را تست کنید و ببینید کدوم اپراتور بهترین کیفیت را ارائه می کند. همچنین از طریق DNS رایگان رادار می توانید پینگ خود را در بازی های مختلف کاهش دهید و تجربه بهتری از بازی کردن داشته باشید.

IP عمومی رادار گیمآدرس عمومی رادار گیم
IPv410.202.10.10
10.202.10.11

9- الکترو

دی ان اس (DNS) الکترو نیز با هدف کمک به جامعه آنلاین ایران ایجاد شده تا با تحریم های ظالمانه شرکت های خارجی مقابله کند. از طریق DNS رایگان الکترو نیز می توانید به کاهش پینگ خود در بازی ها و یا دور زدن تحریم ها اقدام کنید.

IP عمومی الکتروآدرس عمومی الکترو
IPv478.157.42.100
78.157.42.101

10- شکن

«شکن» یک تحریم‌شکن ایرانی است که با استفاده از تکنولوژی DNS و بدون نیاز به نصب نرم‌افزار تحریمِ سایت‌های خارجی علیه ایران را بی‌اثر می‌کند. شما با استفاده از شکن می‌توانید به سایت‌های تحریمی (که فیلتر نیستند) را باز کنید.

IP عمومی شکنآدرس عمومی شکن
IPv4185.51.200.2
178.22.122.100

11- بگذر

با بگذر می توانید همه سایت هایی که ایران را تحریم کرده اند باز کنید. این سایت ها حتی می توانند سایت های دانشگاهی، خدماتی و یا هر سایت دیگری باشند که دسترسی کاربرای ایرانی را مسدود کردند. حالا برای دور زدن این تحریم ها بگذر به شما یک DNS می دهد که باید روی کانکشن اینترنت، کامپیوتر شخصی و یا هر دستگاهی مثل تلفن همراه، تبلت و .. تنظیم کنید تا بتوانید همه این سایت ها را باز کنید.

IP عمومی بگذرآدرس عمومی بگذر
IPv4185.55.226.26
185.55.225.25

12- 403.online

پلتفرم ۴۰۳ با پشتیبانی از پروتکل‌های مختلف به کاربران (به خصوص برنامه نویسان) این امکان را می‌دهد که با حذف مشکلات موجود به کتابخانه‌ها و وبسایت‌هایی که برای توسعه نیاز دارند دسترسی داشته باشند.

IP عمومی بگذرآدرس عمومی بگذر
IPv410.202.10.202
10.202.10.102

مقایسه بهترین سرورهای DNS رایگان

شمارهسرور DNSامکاناتآدرس آی پی
1Cloudflare DNS– تجربه مرور اینترنت سریع و قابل اعتماد.
– افزایش ظرفیت سرور و پوشش جهانی بیش از 250 مکان.
– ثبت آدرس IP را ممنوع می کند.
– دارای امنیت داخلی DNSSEC است که در برابر حملات درون مسیر یا ربودن رکورد DNS محافظت می کند.
– سرویس DNS رایگان.
سرور DNS ترجیحی: 1.1.1.1
سرور DNS جایگزین: 1.0.0.1
2Google DNS– سرویس DNS رایگان.
– عملکرد رعد و برق سریع و امنیت بالا را ارائه می دهد.
– آسان برای استفاده و راه اندازی.
– از کاربران در برابر تهدیدات سایبری مانند ویروس ها، حملات فیشینگ و بدافزار محافظت می کند.
سرور DNS ترجیحی: 8.8.8.8
سرور DNS جایگزین: 8.8.4.4
3Quad9– سرویس DNS رایگان.
– تجربه مرور اینترنت پرسرعت و ایمن را ارائه می دهد.
– دسترسی به وب سایت های مخرب را مسدود می کند.
– از کاربران در برابر حملات فیشینگ و بدافزارها محافظت می کند.
– پرس و جوهای DNS را با استفاده از پروتکل DNSCrypt رمزگذاری می کند.
سرور DNS ترجیحی: 208.67.222.222
سرور DNS جایگزین: 208.67.220.220
4DNS.Watch– سرویس DNS رایگان.
– ارائه وضوح DNS سریع و قابل اعتماد.
– دسترسی به وب سایت های مخرب را مسدود می کند.
– از کاربران در برابر حملات فیشینگ و بدافزارها محافظت می کند.
– سیاست عدم ورود به سیستم را ارائه می دهد.
– پرس و جوهای DNS را با استفاده از پروتکل DNSCrypt رمزگذاری می کند.
سرور DNS ترجیحی: 84.200.67.80
سرور DNS جایگزین: 84.200.70.40
5OpenDNS– سرویس DNS رایگان.
– تجربه مرور اینترنت پرسرعت و ایمن را ارائه می دهد.
– دسترسی به وب سایت های مخرب را مسدود می کند.
– از کاربران در برابر حملات فیشینگ و بدافزارها محافظت می کند.
– کنترل های والدین را برای فیلتر کردن محتوای نامناسب ارائه می دهد.
– ارائه حفاظت در سراسر شبکه برای همه دستگاه ها.
– دارای داشبورد برای مدیریت تنظیمات و نظارت بر فعالیت ها.
DNS ترجیحی: 208.67.222.222
DNS جایگزین: 208.67.220.220
6Level 3– سرویس DNS رایگان.
– ارائه وضوح DNS سریع و قابل اعتماد.
– تجربه مرور اینترنت پرسرعت و ایمن را ارائه می دهد.
– رابط کاربری آسان و بصری را ارائه می دهد.
– از کاربران در برابر تهدیدات سایبری مانند ویروس ها، حملات فیشینگ و بدافزار محافظت می کند.
سرور DNS ترجیحی: 209.244.0.3
سرور DNS جایگزین: 209.244.0.4
7Comodo Secure DNS– سرویس DNS رایگان.
– تجربه مرور اینترنت پرسرعت و ایمن را ارائه می دهد.
– دسترسی به وب سایت های مخرب را مسدود می کند.
– از کاربران در برابر حملات فیشینگ و بدافزارها محافظت می کند.
– کنترل های والدین را برای فیلتر کردن محتوای نامناسب ارائه می دهد.
– ارائه حفاظت در سراسر شبکه برای همه دستگاه ها.
– دارای داشبورد برای مدیریت تنظیمات و نظارت بر فعالیت ها.
– از فناوری DNSCrypt برای رمزگذاری پرس و جوهای DNS استفاده می کند.
سرور DNS ترجیحی: 8.26.56.26
سرور DNS جایگزین: 8.20.247.20
8رادار گیم– مناسب برای کاهش پینگ بازی و رفع تحریم
های گیم
– سرعت مناسب
– رایگان هست
سرور DNS ترجیحی: 10.202.10.10
سرور DNS جایگزین: 10.202.10.11
9الکترو– ارائه سرور DNS رایگان
– مناسب برای کاهش پینگ بازی
سرور DNS ترجیحی: 78.157.42.100
سرور DNS جایگزین: 78.157.42.101
10شکن– ارائه سرور DNS رایگان
– مناسب برای دور زدن تحریم های اینترنتی و دسترسی به سایت هایی که ایران را تحریم کرده اند
سرور DNS ترجیحی: 185.51.200.2
سرور DNS جایگزین: 178.22.122.100
11بگذر– ارائه سرور DNS رایگان
– مناسب دور زدن تحریم های اینترنتی
سرور DNS ترجیحی: 185.55.226.26
سرور DNS جایگزین: 185.55.225.25
12403– ارائه سرور DNS رایگان
– مناسب برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان
– رفع تحریم ابزارها و سایت های مرتبط به برنامه نویسی و….
سرور DNS ترجیحی: 10.202.10.202
سرور DNS جایگزین: 10.202.10.102

معرفی نرم افزار DNS Jumper برای تغییر سریع دی ان اس:

DNS Jumper (دی ان اس جامپر) یک نرم کاربردی و کم حجم و رایگان است که به شما کمک می کند در سریع ترین زمان ممکن بین سرورهای دی ان اس خارجی و ایرانی جابه جا شوید. لینک دانلود آخرین نسخه نرم افزار رو براتون این زیر میزارم.

جمع بندی:

ما در این مقاله به معرفی 12مورد از بهترین سرورهای ایرانی و خارجی DNS پرداختیم که می توانید از طریق آن ها به راحتی به وب سایت های تحریم شده دسترسی پیدا کنید، پینگ خود را در بازی کاهش دهید و تجربه خوبی از وبگردی داشته باشید. امیدوارم این مطلب براتون کاربردی و مفید باشه اگر شما هم پیشنهادی دارید یا سرویس بهتری رو سراغ دارید به دوستان خودتون در قسمت دیدگاه های زیر این پست معرفی کنید :)

5/5 - (3 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا