پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
کسب و کار

مدرن ترین تکنولوژی آموزش در مدارس و دانشگاه های ایران

استفاده از تکنولوژی­ های مدرن در محیط ­های آموزشی مانند مدارس، دانشگاه­ ها، کلاس ­های زبان،… مدت­ هاست که به بخشی اصلی و جدانشدنی از سیستم آموزشی تبدیل شده است. این کار مزیت­ های بسیاری هم برای معلم و هم برای دانش آموزان و دانشجویان به دنبال دارد. از جمله این مزیت­ ها می توان به ارتقای کیفیت تدریس، سهولت در برقرار ارتباط با دانش آموز، بالا رفتن سطح علمی و… اشاره کرد. این دسته از تکنولوژی ­ها طیف وسیعی از ابزارهای ارتباطی را شامل می­شوند. به همین دلیل سیستم آموزشی همواره به دنبال استفاده از مدرن­ ترین تکنولوژی آموزش در مدارس و دانشگاه های ایران است.

عوامل موثر بر انتخاب تکنولوژی مناسب در محیط­ های آموزشی

در محیط ­های آموزشی بسته به عواملی متعدد، از تکنولوژی ­های مختلفی استفاده می­شود. از جمله این عوامل می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

سن افراد. تکنولوژی مورد استفاده در دانشگاه، با تکنولوژی مورد استفاده در مدارس متفاوت است. هدف اصلی از تهیه تکنولوژی مورد نظر. به عنوان مثال بایستی سنجید که تکنولوژی مناسب برای آموزش زبان خارجی، یا نوشتن یک برنامه ورزشی مناسب، کدام است و از چه طریقی می­توان آن را تهیه کرد.

دسترسی تمامی افراد به تکنولوژی مورد نظر. ابزاری که به مقاصد آموزشی تهیه می­شود، باید به راحتی در دسترس تمامی افراد قرار گرفته و همچنین نصب و راه اندازی ساده­ ای داشته باشد. پس از بررسی موارد فوق و سنجیدن تمامی فاکتورهای مرتبط، می توان مناسب ­ترین تکنولوژی را برگزید.

انواع تکنولوژی رایج در محیط­ های آموزشی

همان طور که پیش­ تر نیز اشاره شد، بسته به عوامل مختلفی می­توان تکنولوژی ایده ­آل را پیدا کرد. در این شرایط، باید دید که امروزه از چه تکنولوژی­ هایی در محیط ­های آموزشی استفاده می­شود. در ادامه به برخی از رایج ­ترین این تکنولوژی ­ها اشاره شده است:

پس از رواج بیماری کرونا، آموزش آنلاین به یکی از رایج ­ترین روش­های تدریس در کل دنیا تبدیل شد. ابزار بسیاری پدید آمدند که روش آموزش از راه دور و مجازی را تسهیل کردند. پس از آن افراد می­توانند تنها با وصل شدن به اینترنت، با کل دنیا ارتباط برقرار کرده و آموزش ببینند.

نرم افزارهای تجزیه و تحلیل انواع داده­ ها، یکی دیگر از تکنولوژی­ های رایج و پرکاربرد در محیط­ های آموزشی به حساب می آیند.

استفاده از ویدئو پروژکتور کلاسی نیز به امری رایج در انواع محیط ­های آموزشی تبدیل شده است. به دلیل کاربردهای فراوان این وسیله، مدیران موسسات آموزشی همواره به دنبال تهیه بهترین ویدئو پروژکتور کلاسی هستند.

مزیت استفاده از تکنولوژی در مدارس و دانشگاه ­ها

به کار بردن انواع تکنولوژی ­های مختلف در محیط ­های آموزشی، مزیت ­های بسیاری به دنبال دارد که نتیجه تمامی آن­ها، ارتقای سطح علمی دانش آموزان و دانشجویان است. در زیر به برخی از مهمترین مزیت­ های این امر پرداخته شده است:

با وارد شدن اینترنت و هوش مصنوعی به حوزه آموزشی، دسترسی گسترده به انواع اطلاعات و داده ­ها میسر شده است. افراد ­میتوانند تنها با جستجوی چند کلید واژه، اطلاعات وسیعی در رابطه با موضوع موردنظر خود به دست آورند.

تکنولوژی­ های مدرن باعث افزایش کیفیت تدریس شده ­اند. به عنوان مثال معلمان و اساتید می­تواند در حین تدریس، از ابزارهای کمکی بسیاری جهت تفهیم بهتر و ساده­ تر مطالب بهره ببرند.

تکنولوژی باعث تغییر و تحولی گسترده در کلیه روش­ های آموزشی شده است. با استفاده از نرم­ افزارها و ابزارهای مختلف آموزشی، می­توان شیوه­ هایی ساده تر را جهت تدریس انتخاب کرد. در واقع تکنولوژی پروسه ماندگاری طولانی تر مطلب در حافظه را تسهیل می­کند.

تهیه تجهیزات تکنولوژی

تجهیزاتی که جهت استفاده در محیط ­های آموزشی مورد استفاده قرار می­گیرند، باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشند. به منظور تهیه تجیهزات آموزشی مدرن و باکیفیت، باید به نمایندگی ­ها و شرکت­های معتبر مراجعه کرد. دای تک از جمله شرکت­های مطمئن و معتبر در زمینه فروش انواع تجهیزات تکنولوژی مدرن و باکیفیت است. محصولات این شرکت دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. افراد می­توانند پیش از خرید نهایی، از مشاوران راهنمایی­ های لازم را دریافت کنند. همچنین در صورتی که پس از خرید دچار مشکلی در حین نصب و راه اندازی شوند، می­توانند با پشتیبانی در تماس بوده و ایرادات احتمالی را برطرف نمایند.

از دیگر مزیت ­های مجموعه دای تک می­توان به قیمت مقرون به صرفه و مناسب محصولات اشاره کرد. به عنوان مثال قیمت تخته هوشمند در این شرکت، نسبت به سایر نمایندگی­ها مناسب تر بوده؛ در عین حال تمامی اقلام اورجینال بوده و یا ضمانت کیفیت ارائه می­شوند.

جمع بندی

امروزه تکنولوژی نقش پررنگی را در حوزه آموزش ایفا می­کند. ابزارهای ارتباطی زیادی مانند نرم افزارهای مختلف، هوش مصنوعی، گوشی ­های هوشمند، اسمارت برد، ویدئو پروژکتور و… باعث ارتقای سطح علمی و افزایش کیفیت مطالب مورد تدریس شده ­اند. این امر باعث شده تا مسئولین موسسات آموزشی، جهت تهیه این ابزارها و تجهیزات، وسواس به خرج داده و در پی تهیه باکیفیت ­ترین، مناسب­ ترین و مقرون به صرفه­ ترین محصولات باشند.

به دلیل اهمیتی که این ابزار در دانشگاه، مدارس و سایر محیط ­های آموزشی دارند، توصیه می­شود که به منظور تهیه آن­ها، حتما به نمایندگی­ های معتبر و مورد اطمینان مراجعه شود. محصولات می­بایست از گارانتی و خدمات پس از فروش برخوردار باشند.

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا