پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
کسب و کار

هر بروکر بلیت برای درآمد دلاری باید این 4 نکته را بدونه!

خرید و فروش بلیت برای رویدادهای ورزشی و کنسرت‌های موسیقی، به نظرم بهترین راه آنلاین برای کسب درآمد دلاری هست. در مدت زمان کوتاهی میتونید در این بازار به عنوان یک بروکر بلیت وارد معاملات بشید. نکته جالب‌تر اینه که در حال حاضر کمتر کسی با این بازار جذاب آشناست که باعث میشه راه برای کسب درآمد دلاری آنلاین، جذاب‌تر و آسان‌تر بشه.

خرید و فروش بلیت چیه؟

اگر بخوام به طور خلاصه، بازار خرید و فروش بلیت را توضیح بدم: وقتی شما بلیت یک رویداد را از سایت اصلی فروش میخری، و بعد اون بلیت را با قیمت بیشتری در پلتفرم‌های ثانویه برای فروش آگهی میکنی، به عنوان یک بروکر بلیت شناخته میشی. این کار میتونه به عنوان یک شغل پاره‌وقت یا حتی تمام‌وقت باشه.

کمی قبل‌تر، مارکت خرید و فروش بلیت به این اندازه شناخته‌شده نبود و یا خرید و فروش‌ها به صورت محلی و محدود انجام می‌شد. ولی در سال‌های اخیر با توجه به رشد پلتفرم‌های آنلاین برای خرید و فروش بلیت و همچنین افزایش تعداد رویدادها و تقاضا برای شرکت در آن‌ها، این بازار محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده که شاهد رشد چمشگیر از نیمه دوم سال 2022 هستیم.

طبق پیشبینی یاهو فایننس حجم مارکت خرید و فروش بلیت تا سال 2027 به 201 میلیارد دلار میرسه!

خرید و فروش بلیت
خرید و فروش بلیت

تاریخچه اولین بروکر بلیت به چه رویدادی مرتبطه؟

یه سلبریتی مشهور در سال 1860 از اروپا به آمریکا سفر می‌کنه و مراسمی برای دیدار با او برگزار میکنن. کسایی که فرصت را دیده و پیش‌بینی درستی داشته‌اند، بلیت‌های آن ایونت را خریداری می‌کنند و تا 10 برابر قیمت اصلی برای فروش آگهی کردند. این رویداد به دومین تور چارلز دیکنز و بازدید مجدد از آمریکا مربوط میشد. اما به تازگی تجربه خرید و فروش بلیت با رشد پلتفرم‌های آنلاین و افزایش تقاضا تغییر کرده و بازار بسیار جذابی در حال شکل گرفتن هست.

کاری که بروکر بلیت برای شناخت بیشتر مارکت انجام میدهند

برای درک بهتر بازار، می‌خوام بهتون توضیح بدم که بروکرهای بلیت دقیقاً چه کارهایی انجام می‌دهند. در واقع، بهترین راه برای شناختن مارکت اینه که رویدادها را بشناسید و روی آن‌ها متمرکز بشید. از جمله رویدادهای محبوب که میشه در آن‌ها فعال بود: کنسرت‌ها و فستیوال‌های موسیقی، رویدادهای ورزشی و اجراهای تئاتر یا کمدی هستند. در اینجا نکته مهم اینه که رویداد باید جذابیت و تقاضای زیادی داشته باشه تا طرفداران حاضر باشند در صورت کمبود بلیت، آن را از بازار ثانویه با قیمت بالاتری خریداری کنن. از دیدگاه فنی‌تر، این معاملات نوعی آربیتراژ به حساب میآیند.

درآمد بروکر بلیت
درآمد بروکر بلیت

بررسی بیشتر مارکت خرید و فروش بلیت

تجزیه و تحلیل بازار و پیش‌بینی رویدادهای آینده به دلیل پیچیدگی و پراکندگی اطلاعات، یک موضوع بسیار حیاتی است. در واقع، بدون استفاده از ابزارهای تحلیلگر بازار فعالیت در این مارکت غیرممکن خواهد بود. با این حال، ابزار تحلیل مارکت بلیت تیکسومی که به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای تجزیه و تحلیل در این بازار شناخته میشه میتونه شما را در مسیر تبدیل شدن به یک بروکر بلیت حرفه‌ای و کسب درآمد آنلاین دلاری کمک زیادی کنه.

به هرحال، همیشه به خاطر داشته باش که در این بازار، به جز فرصت‌های سودآوری، ریسک و امکان ضرر هم وجود داره. به عنوان مثال، ممکنه تمام چیزها به صورت پیش‌بینی شده اتفاق نیافته. اگرچه، داده‌ها نشون میده که ریسک در این بازار نسبت به بسیاری از بازارهای مالی دیگه مثل ارزدیجیتال بسیار کمتر است، به شرطی که رویدادهای درستی را انتخاب کرده باشی.

درآمد خرید و فروش بلیت

خرید و فروش بلیت به عنوان یه شغل خیلی پردآمد و بی‌دردسر شناخته میشه، اما میزان سودی که میتونی از این بازار بگیری، به عوامل زیادی مثل تجربه، رویدادهای آینده، سرمایه اولیه و توانایی تجزیه و تحلیل بازار بستگی داره.

درآمد حاصل از خرید و فروش بلیت با توجه به نوع رویداد و عوامل دیگه، میتونه خیلی متفاوت باشه. به عنوان مثال، برای رویدادهای پرطرفدار مانند مسابقات فوتبال چمپیونزلیگ یا بسکتبال NBA، میزان سود ممکنه حتی تا چند صد درصد هم برسه. از طرف دیگه، برای رویدادهایی با محدودیت کمتر، این میزان به 20 یا 30 درصد محدود میشه.

دوره آموزشی بروکری بلیت تیکسومی
دوره آموزشی بروکری بلیت تیکسومی

در نقش بروکر بلیت، وظیفه‌تون اینه که با ابزارهایی که در اختیار داری رویدادهای پرطرفدار را شناسایی کنی و به عنوان مثال 10 بلیت با قیمت 50 دلار یا تعداد مشخصی که پلتفرم اجازه میده، خریداری کنی. سپس این بلیت‌ها را در پلتفرم‌های ثانویه به قیمت 100 دلار بفروشی. این کار یعنی سود 100 درصدی به نسبت سرمایه اولیه!

اما این‌ها فرضیات یا مثال نیست و ما به طور معمول در مارکت خرید و فروش بلیت با آن سروکار داریم و تو هم بعد از گذروندن دوره آموزشی بروکری بلیت تیکسومی به راحتی میتونی رویدادهای این چنینی را پیدا کنی و با خرید و فروش در این مارکت جذاب به راحتی درآمد دلاری آنلاین داشته باشی.

5/5 - (1 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا