پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
کسب و کار

شرایط زندگی برندگان لاتاری از نظر کار، تحصیل و درآمد | لایزرو

معمولاً برای کسانی که در لاتاری برنده می‌شوند چندین سوال پیش میاد، از هزینه های بعد از برنده شدن در لاتاری تا شرایط زندگی برندگان لاتاری از نظر کار، درآمد و تحصیل.

برندگان لاتاری سوالاتی از قبیل …

آیا دولت آمریکا به برندگان لاتاری پول، خانه، ماشین و کار می‌دهد؟

آیا قبل از ورود برندگان لاتاری به آمریکا شغل و خانه آنها فراهم است؟

آیا دولت آمریکا به برندگان لاتاری برای مهاجرت کمک مالی می‌دهد؟

آیا می‌توانند در آمریکا ازدواج کنند؟

این سوالات تنها تعداد کمی از سوالات برندگان لاتاری است، در این مقاله با لایزرو Layzero.ir همراه باشید تا به تمام این سوالات و دیگر سوالات از این دست پاسخ دهیم. اگر تمایل دارید درباره اخبار مهاجرت، قوانین کشور های جهان در زمینه مهاجرت، اطلاع از بورسیه تحصیلی دانشگاه ها و اطلاعات تکمیلی از شرایط تحصیل در دانشگاه‌های مختلف مطلع شوید، به سایت لایزرو مراجعه کنید.

ورود برندگان لاتاری به کشور آمریکا

در اولین ورود برندگان لاتاری به کشور آمریکا، این متقاضی اصلی است که اولین نفر وارد آمریکا می‌شود و سایر زیر مجموعه های متقاضی اصلی پس از وی وارد آمریکا می‌شوند. البته این بدان معنی نیست که زیر مجموعه کیس اصلی در روز های بعدی باید وارد آمریکا شوند، بلکه کیس اصلی اولین نفری است که از گیت فرودگاه وارد شده و باقی زیر مجموعه ها که دارای کلاس ویزا DV2 و DV3 هستند همراه او وارد فرودگاه می‌شوند. این مورد تنها برای اولین ورود است و برای دفعات بعدی زیر مجموعه های آزادانه می‌توانند وارد آمریکا وارد شوند یا از آن خارج شوند.

اقدامات اولیه برندگان لاتاری در آمریکا

اولین اقدام برنده لاتاری بعد از ورود به خاک آمریکا، پیدا کردن محلی برای سکونت است. اگر آشنایانی در آمریکا دارید و می‌توانید برای مدتی در خانه آن‌ها بمانید، توصیه می‌کنیم که از کمک آن‌ها استفاده کنید. استفاده از کمک دوستان و آشنایان ساکن آمریکا، باعث می‌شود که سریع‌تر با محیط زندگی جدید خود سازگار شوید. اما توجه کنید که نباید به هر شخصی در این زمینه اعتماد کنید. فقط به کسانی اعتماد کنید که آن‌ها را به صورت کامل می‌شناسید.

در صورتی که دوست یا آشنایی در آمریکا ندارید می‌توانید خانه ای را به طور موقت اجاره کنید. برای این کار ما پیشنهاد می‌کنیم از سایت Airbnb است کنید. این سایت خانه های متنوعی را در قیمت های مختلفی دارد بنابراین خواهید توانست با توجه به بودجه و مدت اقامت خانه را اجاره کنید.

در مدت اقامت چند روز ابتدایی در آمریکا حتما اقدامات زیر را انجام دهید، انجام اقدامات زیر برای تمام برندگان لاتاری الزامی است.

خرید سیم کارت در آمریکا برای برندگان لاتاری

در عصر ارتباطات نمی‌توان بدون اینترنت و ارتباطات زندگی کرد، بعد از اجاره خانه در آمریکا دومین کار خرید سیم کارت است، در این حالت می توانید شماره موبایل خود را برای افتتاح حساب خود استفاده کنید. خرید سیم کارت در آمریکا بسیار آسان است حتی در برخی از شرکت های آمریکایی با خرید سیم کارت به شما گوشی با شرایط اقساطی نیز اعطا می‌‎شود.

گرفتن SSN (سوشیال برندگان لاتاری)

گرفتن SSN (سوشیال برندگان لاتاری)

شماره تأمین اجتماعی آمریکا که به آن سوشیال سکیوریتی نامبر (Social Security Number) به اختصار SSN نیز گفته می‌شود یک کد 9 رقمی منحصر به فرد است که توسط اداره تامین اجتماعی (Social Security Administration) صادر می‌شود. این کد به مانند کد ملی کشور ایران است با این تفاوت که از SSN استفاده‌ های بیشتری می‌شود.

داشتن کد SSN برای تمام کسانی که به صورت موقت یا دائمی وارد آمریکا می‌شوند الزامی است، نحوه درخواست کد SSN بسیار ساده است، فقط لازم است به نزدیک ترین اداره تامین اجتماعی محل سکونت خود مراجعه کرده و فرم SS-5 را تکمیل کنید. درخواست کد SSN رایگان است و هیچ هزینه ای ندارد.

باز کردن حساب بانکی برای برندگان لاتاری

افتتاح حساب بانکی و دریافت کارت اعتباری گام بعدی برای زندگی در آمریکا است، بدون داشتن حساب و کارت بانکی نخواهید توانست حقوق خود را دریافت کنید.

در کشور های جهان اول مانند آمریکا پرداخت نقدی هزینه ها تقریباً غیر عاقلانه است و در صورتی که پول نقد زیادی همراه خود داشته باشید ممکن به شما نیز شک کنند زیرا به همراه داشتن بیشتر از 100 دلار پول نقد کار منطقی نیست. پس از گرفتن کد تامین اجتماعی می‌توانید اقدام به افتتاح حساب بانکی کنید.

لازم نیست نگران تحریم های آمریکا علیه ایران باشید زیرا شما اقامت دائم آمریکا را دارید و شهروند آمریکا محسوب می‌شوید پس به راحتی اقدام به افتتاح حساب بانکی کنید.

اجاره خانه در آمریکا

داشتن سرپناه و خانه از مهم ترین موارد زندگی در آمریکا است همانطور که گفته شد می‌توانید از پلتفرم های Airbnb اقدام به اجاره موقت خانه کنید. حتما به هزینه خانه و درآمد آینده خود توجه کنید و در شروع زندگی به فکر اجاره خانه گران نیافتید. پیشنهاد می‌کنیم به بستن قرارداد اجاره بلند مدت خانه نیز فکر کنید.

سوالات متداول

سوال: بهترین شهرهای آمریکا برای ایرانیان کدام شهرها هستند؟

پاسخ: اگر در نظر دارید در شهرهایی زندگی کنید که جمعیت ایرانیان آنها زیاد است لس آنجلس و سن حوزه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اما این دو شهر جزء شهرهای گران آمریکا هستند، توصیه ما به شما این است که برای شروع در شهرهای ارزان تر مانند تگزاس زندگی خود را شروع کنید.

سوال: ارزان ترین شهرهای آمریکا برای ایرانیان کدام شهرها هستند؟

پاسخ: شهرهای ال پاسو، تگزاس، ویچیتا، کانزاس و جکسونویل، فلوریدا جز شهرهای ارزان آمریکا هستند و برای برندگان لاتاری و سایر ایرانیانی که قصد زندگی در آمریکا را دارند پیشنهاد می‌شود.

سوال: اگر بعد از مصاحبه لاتاری ازدواج کنم دچار مشکل می‌شوم؟

پاسخ: این مورد برای سفارت و افسرکنسولی غیرعادی به نظر می‌رسد زیرا ممکن است

سوال: برندگان لاتاری در هر شهر و ایالتی که بخواهند می‌توانند زندگی کنند؟

پاسخ: بله، برندگان لاتاری به مانند سایر شهروندان آمریکا آزادانه می‌توانند در هر شهری که بخواهند زندگی کنند.

سخن پایانی

شرایط زندگی برندگان لاتاری به تخصص و مهارت های خود آنها بستگی دارد، در صورتی که مهارت خوبی در ایران داشته باشید و از زبان انگلیسی هم برخوردار باشید می‌توانید در کشور آمریکا نیز شغل خوبی پیدا کنید.

اگر یک مکانیک ماهر باشید قطعا در هر کشوری خواهید توانست شغل خوبی را پیدا کرده و درآمد خوبی هم داشته باشید. پیشنهاد ما به برندگان لاتاری این است که سعی کنند در شهرهایی که ایرانیان بیشتری در آنجا اقامت دارند زندگی کنند، زیرا آنها در یافتن شغل و سایر مهارت های زندگی در آمریکا کمک شایانی خواهند کرد.

5/5 - (1 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا