پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
کسب و کار

شبکه های اجتماعی در سئو چه تاثیری دارند؟

امروزه صاحبان کسب و کارها علاوه بر فعالیت در سایت خود در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام نیز فعالیت می‌کنند، در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم شبکه های اجتماعی در سئو چه تاثیری دارند پس همراه ما باشید.

ارتباط بین شبکه های اجتماعی و سئو

ارتباط بین شبکه های اجتماعی و سئو بسیار ساده است. شبکه های اجتماعی می‌توانند با افزایش ترافیک سایت، بهبود آگاهی و شهرت برند و افزایش تعداد بک لینکها بر سئو تأثیر بگذارند. به عنوان مثال: اگر یک پست در توییتر یا لینکدین به اشتراک بگذارید، و توسط فالوورهای شما به اشتراک گذاشته شود، ترافیک وب سایت بیشتری دریافت می‌کنید.

این می‌تواند به بهبود دید و رتبه وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو کمک کند.

علاوه بر این، شبکه های اجتماعی می‌توانند به دیده شدن نام کسب و کار شما کمک کنند. هرچه فالوورهای بیشتری داشته باشید، افراد بیشتری محتوای شما را می‌بینند و با برند شما آشنا می‌شوند.

با این وجود همانطور که برند کسب و کار شما بهبود می‌یابد، رتبه وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو نیز افزایش خواهد یافت.

تأثیر شبکه های اجتماعی در سئو سایت

شبکه‌ های اجتماعی می‌توانند نقش مهمی در افزایش دسترسی به محتوا و وب‌سایت‌ها داشته باشند. در ادامه به برخی از این موارد می‌پردازیم:

  • افزایش ترافیک و بازدیدکنندگان: اشتراک‌گذاری محتوا و لینک‌های وب‌سایت در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند منجر به افزایش بازدید شود. هر بار که محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود، افراد بیشتری به وب‌سایت شما هدایت می‌شوند که ممکن است به بهبود رتبه‌بندی صفحات سایت شما در گوگل کمک کند.
  • افزایش تعاملات: تعاملات مثل لایک، کامنت در شبکه‌های اجتماعی نشان دهنده جذابیت پست شما است. موتورهای جستجو ممکن است این تعاملات را به عنوان نشانه‌هایی از محتوای مفید و جذاب در نظر بگیرند و به عنوان یک عامل موثر در سئو در نظر بگیرند.
  • برقراری ارتباطات: شبکه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهند تا با کاربران خود به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنید. این ارتباطات می‌توانند به بهبود تجربه کاربری و افزایش وفاداری مشتریان کمک کنند.
  • تأثیر بر عوامل سئو: تعداد لینک‌هایی به صورت مستقیم از طریق شبکه های اجتماعی به سایت شما گرفته می‌شود تاثیر مستقیمی بر سئو سایت خواهد داشت همچنین به اشتراک‌گذاری محتوا با تگ‌ها و کلمات کلیدی مناسب نیز می‌تواند به بهبود سئو کمک کند.
تأثیر شبکه های اجتماعی در سئو سایت
تأثیر شبکه های اجتماعی در سئو سایت

بهترین روش استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئو

برای استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئو، چندین روش وجود دارد که این موارد عبارت اند از:

بهنیه سازی پروفایل خود در شبکه های اجتماعی: پروفایل‌ شبکه‌های اجتماعی شما باید با کلمات کلیدی مرتبط و توضیح واضحی از برند شما سئو شده باشد.

  • تولید محتوای با کیفیت و یونیک: محتوای باکیفیت را به اشتراک بگذارید که با برند و مخاطبان شما مرتبط است.
  • از کلمات کلیدی و هشتگ استفاده کنید: قطعا با کلمه ی هشتگ آشنا هستید از کلیدواژه‌ و هشتگ مرتبط در پست‌های خود استفاده کنید تا آنها را بیشتر شناخته شوند.
  • با فالوورهای خود تعامل داشته باشید: با پاسخ دادن به نظرات و پیام ها و به اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر، با فالوورهای خود در ارتباط باشید.
  • ایجاد بک لینک: با به اشتراک گذاری محتوای خود در شبکه های اجتماعی و تشویق دیگران به لینک دادن به وب سایت شما، بک لینک ایجاد کنید.

کدام شبکه‌های اجتماعی برای بهبود سئو سایت مناسب هستند؟

اکنون دانستیم شبکه های اجتماعی در سئو چه تاثیری دارند الان نوبت به این موضوع میرسد کدام یک از شبکه های اجتماعی در سئو تاثیر دارند؟

بنده طی تجربه‌ای که داشته ام به شما پیشنهاد می‌کنم سعی کنید در تمامی شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته و برند خود را بزرگ تر کنید؛ با این وجود در ادامه سعی می‌کنیم بهترین این موارد را معرفی کنیم که درحال حاضر جز بهترین و محبوب ترین هستند.

کدام شبکه‌های اجتماعی برای بهبود سئو سایت مناسب هستند؟
کدام شبکه‌های اجتماعی برای بهبود سئو سایت مناسب هستند؟

اینستاگرام

به جرئت می‎توان گفت که یکی از محبوب‎ترین شبکه‌های اجتماعی در داخل کشور، اینستاگرام است. با وجود بحث فیلترینگ بازهم کاربران بسیار زیادی هستند که از این برنامه استفاده می‌کنند و جز کارهای روزمره خود نیز است.

یا ایجاد یک اکانت کاربری در این برنامه می‌توانید برند خود را برای چندین هزار کاربر ایرانی و غیر ایرانی معرفی کنید. این برنامه به قدری بزرگ است که کاربران حاضر در آن بدون داشتن یک وب سایت ماهانه درآمد میلیونی دارند.

بنده پیشنهاد میکنم اول از اینستاگرام شروع کنید.

واتساپ

واتساپ یکی از برنامه‌های پرطرفدار است که با ایجاد کانال و دعوت کاربران به سایتتان می‌توانید بازدید سایتتان را چند برابر کنید, همچنین با واتساپ و افزونه‌هایی که وجود دارد قادر خواهید بود کاربران را از سایت به کانال خود دعوت کنید.

برای مثال با افزونه واتساپ راست چین می‌توانید یک پشتیبانی راه اندازی کرده و کاربرانی که با شما ارتباط می‌گیرند را به کانال خود در واتساپ دعوت کنید این روش تاثیر مثبتی بر فروشتان خواهد داشت.

با استفاده از این افزونه بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی و با چند کلیک ساده می‌توانید ویجت دلخواه خود را ایجاد کرده و آماده ارائه خدمات آنلاین به مشتریان خود باشید.

لینکدین

لینکدین یک مرجع تخصصی برای معرفی مشاغل و مهارت‌های گوناگون افراد است. همان طور که می‌دانید متخصصین زیادی در این شبکه فعالیت دارند. چنان چه بتوانید در این بستر، وبسایت و کسب و کار خود را معرفی کنید، نتایج مثبتی بر روی سئو سایت خود مشاهده خواهید کرد

تلگرام

قطعا از 2 قابلیت جذاب تلگرام با نام‌های کانال و گروه آشنا هستید.

تلگرام با داشتن این 2 قابلیت یکی از بهترین هاست و کاربران بسیار زیادی هستند که کسب و کار خود را به تلگرام برده و از آن درآمد کسب می‌کنند.

با راه اندازی یک کانال و گروه که بنده کانال را پیشنهاد می‌کنم می‌توانید برند خود معرفی کنید. اما باید به مواردی نیز از قبیل داشتن عضو (اعضای کانال) نیز توجه داشته باشید تا بیشتر دیده شوید.

فیس‌بوک

همان‎طور که می‌‎دانید، یکی دیگر از شبکه‏‌های محبوب و پرکاربرد در دنیا همچنین در ایران فیس‌بوک است. در بررسی‌هایی که انجام شده یک ارتبط بسیار قوی بین میان نرخ تعامل در فیس‌بوک و نرخ کلیک گوگل وجود دارد.

این تحقیقات توسط آمارهایی که فیسبوک و موتور جستجوگر گوگل ارائه کردند، انجام شده و درآن مشخص شده مطالبی که در فیس‌‍‌‌بوک نرخ تعامل بین ۶ تا ۱۳ درصدی دارند، رتبه بهتری نسبت به سایر پست‌ها به دست می‌آورند.

توییتر

یکی دیگر از پرسرعت‌ترین شبکه‌های اجتماعی توییتر است. این شبکه کاربران زیادی دارد و می‌تواند بازدید سایت را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

همچنین قادر است تاثیرات غیر مستقیم زیادی بر روی بهبود سئو سایت شما به ارمغان آورد، پس از بازاریابی در توییتر غافل نشوید.

درنتیجه

دراین مقاله سعی کردیم سوال بسایری از کاربران را که شبکه های اجتماعی در سئو چه تاثیری دارند بود را به صورت کامل پاسخ بدهیم.

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند نقش بسزایی در بهبود رتبه سئوی وب سایت شما داشته باشند. اگر در حال حاضر از رسانه‌های اجتماعی برای بهبود سئوی خود استفاده نمی کنید، اکنون زمان شروع است.

با این روش می‌توانید ترافیک بیشتری را به سایت خود هدایت کنید. اگر از وردپرس استفاده میکنید و نحوه کار با آن را نمی‌دانید پیشنهاد می‌کنم سری به دوره رایگان آموزش وردپرس راستچین بزنید.

شما با دیدن این دوره می‌توانید مسیر طراحی سایت از نصب وردپرس،خرید هاست و دامنه، آموزش کار با وردپرس و در نهایت امنیت و مقدمات سئو سایت را در بیشتر از 500 دقیقه یاد بگیرید.

سوالات متداول (FAQ)

شبکه های اجتماعی در سئو چه تاثیری دارند و چگونه به بهبود سئو کمک می‌کنند؟

شبکه‌های اجتماعی با اشتراک‌گذاری محتوا، تعاملات اجتماعی، و افزایش ترافیک به وب‌سایت می‌توانند به بهبود سئو کمک کنند.

کدام رسانه اجتماعی برای سئو مهم است؟

لینکدین با بیش از 500 میلیون کاربر، مطمئنا یکی از بهترین سایت‌های رسانه اجتماعی برای سئو است.

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا