پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
شبکه های اجتماعی

شبکه اجتماعی ردیت هم استفاده از Api خود را پولی کرد

شبکه اجتماعی ردیت (Reddit) اعلام کرده که تغییراتی در API اش داده که باعث می شود شرکت هایی که برای تمرین دادن مدل های هوش مصنوعی خود از پستهای ردیت استفاده می کنند، حالا نیاز به پرداخت پول به این شبکه اجتماعی داشته باشند.

پستها و کامنت های کاربران در ردیت یکی از منابع مهمی هستند که شرکت های مختلف از جمله OpenAI برای تمرین دادن مدل های هوش مصنوعی شان مثل ChatGPT از آن ها استفاده می کنند. اما این شرکت ها تا به حال دستمزدی به ردیت بابت دسترسی به این اطلاعات مهم نمی دادند که باعث میشد این شرکت درامدی از این استفاده، که هر روز هم داره بیشتر می شود، نداشته باشد.

این موضوع حالا تغییر کرده و ردیت گفته از 60 روز آینده، دسترسی به API این شبکه اجتماعی محدود می شود و نسخه رایگان آن تنها برای کاربردهای کوچکی مثل ساخت ربات های مدیریت Subreddit ها قابل استفاده خواهد بود و شرکتهایی که قصد دارند به اطلاعات ردیت به صورت گسترده دسترسی پیدا کنند باید با ردیت قرارداد اختصاصی با هزینه نامشخص ببندند، تا بدین صورت درامد از دست رفته ردیت به خاطر کاهش بازدیدکنندگانی که تبلیغات می بینند، جبران شود.

همچنین دسترسی کلاینتهای غیررسمی به پست های ردیت پولی شده و سازندگان این کلاینت ها باید برای دسترسی به آن ها ماهانه اشتراک پرداخت کنند که باعث می شود این کلاینت ها که تا پیش از این رایگان بودن مجبور شوند اپ های خودشان را پولی کنند.

علاوه بر این ردیت دسترسی کلاینت های غیررسمی به پستهای مثبت 18 که اصطلاحا NSFW خوانده می شوند را بسته و کاربران برای دیدن آن ها مجبور هستند که از سایت یا اپ رسمی ردیت استفاده کنند که احتمالا هدف ردیت از اینکار هدایت اکثریت کاربران به اپ های رسمی اش برای دیدن تبلیغات هست. این موضوع به خصوص به خاطر بد بودن اپهای رسمی ردیت و نبود امکانات کافی در آن ها، باعث واکنش های منفی مختلف از سمت کاربران حرفه ای به این تصمیمات شده است.

5/5 - (3 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا