پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
آیفون

[راهنما] نحوه قفل کردن برنامه ها در آیفون

قفل کردن برنامه ها در گوشی هوشمند می تواند راهی عالی برای محافظت از حریم خصوصی شما و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به داده های شما باشد. این ویژگی سالهاست که در گوشی های اندرویدی موجود است. اما در طول چندین سال گذشته هرگز به نسخه های iOS نرسیده است. خوشبختانه راه حلی برای قفل کردن برنامه ها در آیفون وجود دارد. این راهنما شما را در این فرآیند راهنمایی می کند.

قفل کردن برنامه ها در آیفون با استفاده از ویژگی SCREEN TIME LIMITS

اگر می‌خواهید مطمئن شوید یکی از برنامه‌هایتان غیرقابل دسترسی است، می‌توانید از ویژگی Screen Time App Limits اپل برای این کار استفاده کنید. در اینجا به این صورت است:

1. برنامه Settings را باز کنید و به Screen Time بروید.

2. روی App Limits و سپس Add Limit ضربه بزنید.

3. سپس لیستی از دسته ها به شما نمایش داده می شود. این دسته‌ها شامل برنامه‌های داخل آیفون شما هستند. روی آن کلیک کنید و برنامه ای را که می خواهید قفل کنید انتخاب کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید برنامه Photos‌ را قفل کنید، در دسته «Creativity» قرار دارد.

4. پس از انتخاب برنامه، 1 دقیقه را در نوار لغزنده ای که زمان را انتخاب می کنید، انتخاب کنید.

5. روی Add ضربه بزنید.

6. «Block at End of Limit» را روشن کنید.

7. اگر می‌خواهید برنامه‌های دیگری اضافه کنید، دوباره مراحل «Add Limit» را طی کنید. در غیر این صورت، از رابط Screen Time خارج شوید.

پس از اتمام محدودیت زمانی که برای برنامه تعیین کرده اید، اعلانی خواهید دید که زمان شما تمام شده است. می توانید یک دقیقه دیگر از برنامه استفاده کنید. اما پس از آن، برای ادامه استفاده از آن، باید رمز عبور Screen Time خود را وارد کنید. هیچ راهی برای دور زدن این رمز عبور وجود ندارد، بنابراین هر کسی که به آیفون شما دسترسی دارد ، برنامه را باز نمی کند.

نحوه استفاده از برنامه قفل شده

برای دسترسی به برنامه‌ای که توسط App Limits قفل شده است، روی «Sak for More Time» ضربه بزنید و رمز عبور خود را وارد کنید. سپس می توانید قفل برنامه را برای 15 دقیقه، یک ساعت یا بقیه روز باز کنید. اما هنگامی که یک برنامه را به مدت 15 دقیقه باز کردید، نمی توانید بلافاصله آن را بدون انجام مجدد کل تنظیمات محدودیت برنامه، دوباره قفل کنید.

محدودیت ها

شما می توانید برنامه های آیفون خود را با یک رمز عبور قفل کنید، اما نمی توانید برنامه تلفن را قفل کنید. به همین ترتیب، اگر می‌خواهید مدت زمانی را که در برنامه‌های دیگر صرف می‌کنید، مانند پیام‌ها یا FaceTime محدود کنید، می‌توانید بخش «Always Allowed» در زمان صفحه نمایش را ویرایش کنید تا آنها را حذف کنید. همچنین می توانید دسترسی به FaceTime و Messages را غیرفعال کنید. اما غیرفعال کردن دسترسی به آنها به این معنی است که نمی توانید در زمان خرابی پیام ارسال یا دریافت کنید و نمی توانید اعلان های برنامه های قفل شده را ببینید.

5/5 - (1 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا