پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
آموزشپایگاه دانش

راهنمای تصویری نصب گوگل آنالیتیکس بر روی سایت

دانستن نحوه راه اندازی گوگل آنالیتیکس به شما کمک می کند تا به اطلاعات زیادی در مورد بازدیدکنندگان وب سایت خود دسترسی پیدا کنید.

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) و نحوه ثبت سایت در آن آشنا کنیم با ما همراه باشید.

گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل انالیتیکس (به انگلیسی: Google Analytics) یک سرویس رایگان تجزیه و تحلیل وب است که ترافیک وب سایت را ردیابی و گزارش می کند. این سرویس در سال 2005 توسط گوگل راه اندازی شد و در اختیار کاربران قرار گرفت.

چرا هر وب سایتی به گوگل آنالیتیکس نیاز دارد؟

گوگل آنالیتیکس ابزار قوی و قدرتمندی است که اطلاعات ضروری در مورد وب سایت و بازدیدکنندگان سایت به شما ارائه می دهد تا نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید و پیشرفت بیشتری داشته باشید. بیش از 56 درصد وب سایت های اینترنتی ازاین ابزار کاربردی گوگل استفاده می کنند تا بتوانند تجربه کاربری بهتر ارائه کنند و نحوه تعامل مخاطبان با سایت شان را بررسی کنند.

در اینجا چند دلیل آوردیم تا بدانید که چرا هر وب سایتی به گوگل آنالیتیکس نیازمند است؟

1- گوگل آنالیتیکس رایگان است.

2- برای اطلاع ازمیزان ترافیک سایت

3-برای اطلاع از موقعیت جغرافیایی، سن، جنسیت و دستگاه مخاطبان

4- برای آگاهی از اینکه ترافیک ورودی سایت از کجاست

5- برای مشاهده محبوب ترین و پربازدیدترین صفحات و موضوعات وب سایت

6-جهت اطلاع از جستجوهایی که کاربران درون سایت انجام می دهند

8- برای دانستن نرخ پرش و ترک سایت توسط بازدیدکنندگان

حال که اهمیت گوگل آنالیتیکس را می دانیم بیایید نحوه ثبت سایت در این پلتفرم را به صورت تصویری و گام به گام بیاموزیم.

ثبت سایت در گوگل آنالیتیکس:

برای ثبت سایت خود در سرویس گوگل آنالیتیکس کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

1- به حساب جیمیل خود وارد شده و سپس به صفحه ابزار به آدرس (https://marketingplatform.google.com/about/analytics/) مراجعه کنید.

2- در این مرحله بر روی دکمه آبی رنگ Start for free کلیک نمایید.

توجه: این ابزار برای ایران تحریم است بنابراین برای استفاده از آن نیاز به فیلترشکن یا VPN دارید!

3- در صفحه جدید بر روی دکمه Start measuring کلیک نمایید.

4- در گام بعد بایستی مشخصات و جزئیات اکانت ( حساب کاربری) خود را در فیلد Account setup مطابق تصویر زیر وارد کرده و سپس بر روی دکمه Next بزنید .

5- در فیلد Property setup می توانید نام دامنه تان را وارد کنید ( برای مثال karynet یا karynet.ir) سپس ناحیه جغرافیایی و زمان را مطابق با تصویر زیر ایران انتخاب کنید و بر روی Next کلیک کنید.

6- در فیلد About your business اطلاعات و جزئیات کسب و کار خود را مطابق تصویر زیر کامل و سپس بر روی دکمه Create کلیک کنید.

7- در مرحله بعدی باید قوانین استفاده از خدمات گوگل آنالیتیکس را پذیرفته و برروی َگزینه I Accept کلیک نمایید.

8- خوب تنظیمات کلی اکانت شما به پایان رسید حال باید نوع پلتفرمی که قصد جمع آوری و ردیابی ترافیک آن توسط گوگل آنالیتیکس را دارید انتخاب نمایید . در اینجا سه نوع پلتفرم وجود دارد:

iOS APP، Androide App، Web ما در این آموزش Web را انتخاب می کنیم و سپس در پنجره بازشونده مطابق تصویر زیر قسمت های لازم را پر کرده و بر روی دکمه Create stream می زنیم.

9- در آخرین مرحله یک کد به سایت شما اختصاص می یابد، آن را کپی کرده و در قسمت هد (head) سایت خود قرار دهید.

پایان آموزش (:

برخی از سوالات متداول شما عزیزان:

جمع بندی:

امیدوارم این آموزش برای شما مفید بوده باشه. درصورتیکه با مشکلی برخورد کردی یا سوالی داری درقسمت دیدگاه ها بیان کن سعی می کنم در کوتاه ترین زمان پاسخگو باشم. فعلن تا بعد????

5/5 - (10 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

1 دیدگاه

  1. Good day! Do you know if they make any plugins to assist with Search Engine Optimization? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good results. If you know of any please share. Thanks!
    ترجمه: روز خوب! آیا می دانید آیا آنها افزونه هایی برای کمک به بهینه سازی موتورهای جستجو می سازند یا خیر؟ من سعی می کنم وبلاگ خود را برای برخی از کلمات کلیدی هدفمند رتبه بندی کنم اما نتایج خیلی خوبی نمی بینم. اگر موردی سراغ دارید لطفا به اشتراک بگذارید با تشکر!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا