پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
کسب و کار

راهنمای برآورد قیمت لوگو 8 زیمنس

لوگو 8 زیمنس یک کنترلر منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) پیشرفته است که به طور گسترده در اتوماسیون صنعتی و برنامه های کنترلی کوچک استفاده می شود. لوگو 8 در واقع یک مینی پی ال سی است که برای استفاده در کاربردهای کوچک طراحی شده است. از جمله مزایایی که استفاده از این کنترل کننده را نسبت به PLC در اولویت قرار می دهد، قیمت لوگو 8 زیمنس است.

با وجود قیمت پایین این مینی پی ال سی، بررسی عوامل اثر گذار بر قیمت تمام شده استفاده از آن می تواند در تصمیمی گیری بهتر به شما کمک کند. با من همراه باشید تا عوامل موثر بر قیمت لوگو 8 زیمنس را بررسی کنیم.

مروری بر لوگو 8

LOGO 8 زیمنس یک کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی است که برای خودکارسازی فرآیندها و کنترل ماشین آلات در کاربردهای صنعتی کوچک طراحی شده است. سری LOGO 8 زیمنس در مقایسه با نمونه های مشابه مزایای از جمله قابلیت توسعه، عملکرد مطمئن، برنامه نویسی ساده، پشتیبانی از پروتکل های ارتباطی استاندارد و سهولت استفاده را ارائه می دهد. از جمله مهمترین ویژگی های کلیدی لوگو 8 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برنامه نویسی بصری: نرم افزار برنامه نویسی لوگو 8 کاربری آسانی دارد و به کاربران امکان می دهد منطق های پیچیده اتوماسیون را با حداقل تلاش ایجاد کنند.

ورودی/خروجی های دیجیتال و آنالوگ قابل ارتقا: LOGO 8 طیف وسیعی از ورودی ها و خروجی های دیجیتال و آنالوگ دارد. این قابلیت سبب می شود استفاده از این کنترل کننده در کاربردهای مختلف امکانپذیر باشد.

گزینه های ارتباطی متنوع: ادغام بخش های مختلف اتوماسیون صنعتی به منظور کنترل بهتر فرآیندها انجام می شود. پروتکل ارتباطی مورد نیاز پروژه حتی بر قیمت لوگو 8 نیز اثر گذار است. لوگو 8 با پشتیبانی از پروتکل های صنعتی مختلف، چالش های اترباطی پروژه را به حداقل می رساند.

دسترسی به وب سرور زیمنس: این قابلیت به کاربران امکان می دهد از راه دور و از طریق یک مرورگر وب به سیستم دسترسی پیدا کرده و آن را کنترل کنند. همچنین زیمنس اقدام به توسعه یک اپلیکیشن موبایل برای کنترل لوگو 8 کرده است.

کاربردهای LOGO 8 زیمنس

این کنترل کننده صنعتی به دلیل انعطاف پذیری و قابلیت اطمینان بالا، در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از برنامه های کاربردی رایج که در آن ها از لوگو 8 ب8ه عنوان کنترل کننده مرکزی استفاده می شود عبارتند از:

اتوماسیون خانگی: LOGO 8 برای خودکارسازی روشنایی، گرمایش، تهویه و سیستم های امنیتی ساختمان های مسکونی استفاده می شود. پشتیبانی از پروتکل های هوشمندسازی ساختمان و اپلیکیشن کنترلی، لوگو 8 را به انتخابی ایده آل برای این کاربردها تبدیل کرده است.

اتوماسیون صنعتی: در کارخانه ها و کارگاه های تولیدی کوچک، برای کنترل فرآیندها و ماشین آلات از لوگو 8 استفاده می شود.

مدیریت ساختمان: LOGO 8 می تواند به طور موثر سیستم های مختلف ساختمان های تجاری مانند HVAC و روشنایی را مدیریت و بهینه کند. گستردگی پروژه و تعداد ورودی ها و خروجی های ساختمان بر قیمت لوگو 8 استفاده شده در آن اثرگذار خواهد بود.

کشاورزی: خودکارسازی سیستم های آبیاری، تغذیه دام و کنترل گلخانه را می توان به کمک لوگو 8 مدیریت کرد.

انرژی های تجدیدپذیر: نظارت و کنترل منابع انرژی تجدیدپذیر مانند پنل های خورشیدی و توربین های بادی را نیز می توان بر عهده لوگو 8 گذاشت.

کاربرد لوگو 8 زیمنس
کاربرد لوگو 8 زیمنس

عوامل موثر بر قیمت لوگو 8 زیمنس

قیمت LOGO 8 زیمنس بر اساس مدل و ویژگی هایی که ارائه می دهد متفاوت است. تامین کنندگان و توزیع کنندگان مختلف نیز ممکن است ساختارهای قیمت گذاری متفاوتی داشته باشند. برای دریافت قیمت دقیق این کنترل کننده صنعتی می توانید به سایت زیمنس کالا مراجعه کنید. این فروشگاه علاوه بر قیمت های رقابتی، اصالت کالا را نیز تضمین می کند.

لوگو 8 یک کنترل کننده صنعتی ماژولار است. هر یک از ماژول ها انواع مختلفی دارند و قیمت های هرکدام متفاوت است. متناسب با نیازهای پروژه به همه یا برخی از ماژول های لوگو 8 زیمنس نیاز خواهید داشت که خود این موضوع بر قیمت لوگو 8 اثر گذار است.

ماژول پردازنده اصلی

ماژول اصلی LOGO 8 زیمنس با عنوان CPU شناخته می شود. این ماژول در دو نوع پایه و PURE عرضه می شود. نوع پایه دارای یک صفحه نمایش و کلیدهای سلکتور است که امکان برنامه ریزی و کنترل پارامترها از روی PLC را فراهمی می کند. ماژول پردازنده دارای 8 ورودی دیجیتال و 4 خروجی دیجیتال است. در صورت نیاز می توان 4 ورودی را به صورت نرم افزاری به آنالوگ تبدیل کرد.

ماژول توسعه آنالوگ

اگر نیاز به خروجی آنالوگ دارید، لازم است یک یا چند ماژول خروجی آنالوگ به CPU لوگو 8 اضافه کنید. این کار طبیعتا بر قیمت لوگو 8 تاثیر گذار خواهد بود. همچنین در صورتی که 4 ورودی آنالوگ ماژول پردازنده نیازهای پروژه را تامین نمی کند، ماژول ورودی آنالوگ نیز باید در نظر گرفته شود.

ماژول توسعه دیجیتال

ماژول پردازنده لوگو 8 دارای 8 ورودی و 4 خروجی دیجیتال است. اگر در پروژه ای به تعداد بیشتری از ورودی و خروجی های دیجیتال نیاز دارید، باید ماژول های توسعه دیجیتال را به کار بگیرید.

ماژول های ارتباطی LOGO 8

کاربردهای مختلف، نیازهای ارتباطی متفاوتی دارند. این تنوع بر قیمت لوگو 8 نیز تاثیرگذار است. تاثیر این پارامتر از آن جهت است که لوگو 8 ماژول های ارتباطی متفاوتی دارد که قیمت آن ها یکسان نیست. ماژول های ارتباطی مانند اترنت، Modbus، KNX و … از این دسته اند.

جمع بندی

مینی پی ال سی لوگو 8 زیمنس به صورت گسترده در کاربدهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله دلایل استفاده گسترده از این کنترل کننده صنعتی، قیمت مناسب آن است. با این وجود برخی عوامل بر قیمت لوگو 8 زیمنس تاثیرگذار هستند. آشنایی با این پارامترها کمک می کند برآورد دقیق تری از هزینه های اجرای اتوماسیون داشته باشید.
امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :)  ✍️ اینجا هر کسی میتونه بنویسه!  | ???? ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا