پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
شبکه های اجتماعی

جیمیل از سال 2024 برای جلوگیری از هرزنامه قوانین سخت گیرانه تری اعمال می کند!

گوگل امروز یک سری تغییرات مهم را در نحوه مدیریت ایمیل از فرستندگان انبوه در تلاش برای کاهش هرزنامه و سایر ایمیل‌های ناخواسته اعلام می‌کند. این شرکت می‌گوید که از سال آینده، فرستندگان انبوه جیمیل باید ایمیل‌های خود را احراز هویت کنند، راهی آسان برای لغو اشتراک و ماندن در زیر آستانه هرزنامه گزارش شده ارائه دهند.

این تغییرات بر هر فرستنده انبوهی تأثیر می گذارد، که گوگل آن را به عنوان کسانی که بیش از 5000 پیام را در یک روز به آدرس های جیمیل ارسال می کنند، تعریف می کند. این می تواند تقریباً هر کسب و کاری با لیست پستی با اندازه مناسب را شامل شود، از خرده فروشان بزرگ گرفته تا شرکت های بزرگ فناوری تا استارت آپ های کوچکتر و شرکت های B2C یا خبرنامه نویسانی که به دنبال بازاریابی خود از طریق پیام های ایمیل هستند.

گوگل ادعا می کند که در حال حاضر از فناوری هوش مصنوعی برای جلوگیری از رسیدن بیش از 99.9 درصد از هرزنامه، فیشینگ و بدافزار به صندوق ورودی کاربران استفاده می کند و روزانه 15 میلیارد ایمیل ناخواسته را مسدود می کند. اما با پیشرفت فناوری، دفاع گوگل برای سیستم ایمیل ۲۰ ساله‌اش نیز باید بهبود یابد.

برای شروع، جیمیل بر اساس خط‌مشی‌ای که سال گذشته معرفی کرد، بنا می‌کند که ایمیل‌های ارسال‌شده به آدرس‌های جیمیل را ملزم می‌کند که دارای نوعی احراز هویت باشند تا تأیید کنند که فرستنده همان چیزی است که آنها ادعا می‌کنند. این تغییر ضروری بود زیرا بسیاری از فرستندگان انبوه سیستم خود را به درستی ایمن نمی‌کنند و پیکربندی نمی‌کنند، که به مهاجم اجازه می‌دهد «به راحتی پنهان شود»، یک پست وبلاگ Google توضیح می‌دهد . در حالی که این امر تعداد پیام‌های تأیید نشده کاربران جیمیل را تا 75 درصد کاهش می‌دهد، اکنون گوگل از فرستندگان انبوه می‌خواهد ایمیل‌های خود را به‌دلیل مجموعه‌ای از بهترین شیوه‌های مستند تا فوریه 2024 به شدت احراز هویت کنند.

همچنین از فرستندگان انبوه می خواهد که به کاربران اجازه دهند با یک کلیک لغو اشتراک کنند و این درخواست های لغو اشتراک ظرف دو روز پردازش شوند.

شاید بحث‌برانگیزتر، گوگل همچنین از فرستندگان انبوه می‌خواهد که در آستانه نرخ هرزنامه مشخص باقی بمانند – چیزی که شرکت اشاره می‌کند ابتدا یک صنعت است. این بدان معناست که اگر تعداد کافی از کاربران ایمیل‌های یک فرستنده را به‌عنوان هرزنامه علامت‌گذاری کنند، فرستنده انبوه ممکن است دسترسی به صندوق ورودی کاربران را از دست بدهد.

در حالی که گوگل تغییرات را قبل از ورود آنها در سال 2024 اعلام می کند، همچنین خاطرنشان می کند که در حال همکاری با شرکای صنعتی برای ایجاد سیاست های جدید است. یاهو، در حال حاضر در هیئت مدیره است.

مارسل بکر، مدیر ارشد محصولات یاهو، در بیانیه‌ای گفت: «مهم نیست که ارائه‌دهنده ایمیل آنها چه کسی باشد، همه کاربران سزاوار ایمن‌ترین و مطمئن‌ترین تجربه ممکن هستند. “در دنیای به هم پیوسته ایمیل، همه ما با هم کار می کنیم. یاهو مشتاق همکاری با گوگل و بقیه جامعه ایمیل است تا این تغییرات عقل سلیم و تاثیرگذار را در استاندارد جدید صنعت ایجاد کند.

گوگل خاطرنشان کرد که بسیاری از فرستندگان انبوه در حال حاضر الزامات جدید را برآورده می کنند و قبل از اعمال تغییرات در فوریه 2024 به ارائه راهنمایی های واضح ادامه می دهد.

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا