پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
ویدیو

جهان در سال 2050: فناوری های آینده

شاید شما هم مثل من کنجکاو باشید که چه فناوری هایی در آینده خودنمایی خواهند کرد؟ ما در سال 2022 هستیم و اگر با خودمان صادق باشیم، فناوری فوق‌العاده پیشرفت کرده است. ما در حال برداشتن گام‌هایی هستیم که می‌تواند همه چیز را حتی جلوتر ببرد. خودروهایی تولید شده که بسیار ایمن‌تر از دهه گذشته بوده‌اند، حتی در ساخت خودروهای کاملاً الکتریکی پیشرفت هایی چشمگیر داشته ایم که می‌تواند به نجات سیاره زمین کمک کند.

 برنامه هایی برای خودروهای خودران و حتی اوبرهای خودران وجود دارد که آینده حمل و نقل را بسیار هیجان انگیز می کند و این تنها یک فناوری است که ما با سرعت زیادی در حال رشد آن هستیم. اما بقیه چطور؟ با نزدیک شدن به سال 2050، فناوری چگونه خواهد بود؟

در حال حاضر، یکی از بزرگترین وسایل برای رفت و آمد در کشورهایی که در آن زندگی می کنیم قطارها هستند. قطارها افراد و انواع محموله ها را به روشی کارآمد و قابل اعتماد به اطراف منتقل می کنند، به همین دلیل است که صدها سال است که مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اما اگر در اینجا صادق باشیم، در حالی که قطارها از جهات خاصی کارآمد و قابل اعتماد هستند… خیلی سریع نیستند، به‌ویژه وقتی صحبت از قطارهای مسافری و باری می‌شود. آنها می توانند زمان زیادی را برای رسیدن به مقصد خود بگذرانند و در مواقعی استفاده از روش های دیگر حمل و نقل منطقی تر است. به همین دلیل است که شرکت ها انواع خاصی از قطارها را می سازند که می توانند بسیار سریعتر حرکت کنند. 

شما بدون شک قطارهای مغناطیسی ژاپن را می شناسید، اما شرکت های دیگری همچون V. Hyperloop در تلاش هستند تا همه چیز را حتی بیشتر جلو ببرند. “مسافران یا محموله در وسیله نقلیه هایپرلوپ بارگیری می شوند و به تدریج از طریق نیروی محرکه الکتریکی از طریق یک لوله کم فشار شتاب می گیرند. وسیله نقلیه با استفاده از شناور مغناطیسی در بالای مسیر شناور می شود و به دلیل کشش آئرودینامیکی بسیار کم با سرعت خطوط هوایی در فواصل طولانی سر می خورد.” علمی تخیلی به نظر می رسد اما اکنون واقعیت است؟ 

منبع ویدیو

5/5 - (6 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا