پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
تکنولوژی

تلگرام در عراق مسدود شد

وزارت ارتباطات عراق اعلام کرد که دسترسی به تلگرام را به دلایل مرتبط با «امنیت ملی» مسدود می کند.

در بیانیه این وزارتخانه اشاره شده است که دولت چندین بار تلاش کرده است برای ایجاد همکاری در زمینه جلوگیری از نشت اطلاعات حساس شهروندان عراقی با تلگرام تماس بگیرد، اما این پیام‌رسان هرگز پاسخی نداده است.

وزارت ارتباطات بر احترام خود به حقوق شهروندان برای آزادی بیان و ارتباطات، بدون به خطر انداختن امنیت دولت و نهادهای آن، تاکید می کند و نسبت به درک شهروندان از این اقدام [فیلترینگ تلگرام] ابراز اطمینان می کند. 

در مناطقی از عراق که تلگرام مسدود شده است، محبوبیت تلگرام نسبت به محصولات متا (واتس اپ، مسنجر، دایرکت اینستاگرام) افزایش پیدا کرده است. نمایندگان دولت عراق بدون توجه به فیلترینگ تلگرام همچنان در حال انتشار اخبار در این پلتفرم هستند. البته، برخی قبلاً مهاجرت خود را به پلتفرم های جایگزین اعلام کرده اند.

کاربران عراقی از دیروز مشکلات اتصال را گزارش کرده اند، با این حال آنها می توانند با پروکسی ها و VPN ها این مسدودسازی را دور بزنند. همچنین تعداد زیادی گزارش DownDetector در این رابطه وجود دارد.

گزارش‌های DownDetector نه تنها از عراق، بلکه از کشورهای نزدیک به آن نیز می‌آیند: گرجستان و ترکیه. کاربران توییتر از عراق، گرجستان و ترکیه نیز مشکلات اتصال تلگرام را گزارش می کنند. علت این مسائل در گرجستان و ترکیه هنوز مشخص نیست.  ممکن است این مسدودسازی در یک کشور به دلیل زیرساخت اینترنت متقابل وابسته در کشورهایی که نزدیک به یکدیگر قرار دارند، سایر کشورها را تحت تأثیر قرار داده باشد.

یکی از دلایل اصلی این ممنوعیت، نشت اطلاعات متعدد شهروندان عراقی از پایگاه‌های اطلاعاتی دولتی است که از آن زمان در تلگرام و سایر پلتفرم‌ها توزیع شده است. دولت ممکن است در تلاش باشد تا دسترسی به اطلاعات فاش شده را بگیرد، از انتقاد جلوگیری کند یا تلگرام را برای همکاری تحت فشار قرار دهد.

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا