پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
کسب و کار

تعریف استراتژی سئو و به کارگیری KPI

امروز قصد داریم به بهترین انتخاب برای استراتژی سئو سایت بپردازیم. مهم‌ترین کار در اموری که رقبا در آن نقش سازنده‌ای دارند، تعیین استراتژی در آن کار… استراتژی سئو در حقیقت هر ایده یا تفکری مربوط است که منجر به افزایش بازدیدکنندگان وب سایت و بهتر شدت رتبه سایت در گوگل می‌شود، در نتیجه کاربران بیشتری با وب سایت آشنایی بهتری پیدا می‌کنند و در نهایت، به مشتری ثابت تبدیل می‌شوند. در ادامه همراه ما باشید تا توضیحات بیشتری را درباره بهترین انتخاب برای استراتژی سئو سایت برای شما عزیزان ارائه دهیم.

بهترین انتخاب برای استراتژی سئو سایت

در حال حاضر متخصصین بهینه سازی وب سایت علاوه بر استفاده از استراتژی‌های قدیمی مانند هدف گرفتن کلمات خاص و کسب بک لینک‌ها، به صورت عمیق‌تر و کامل‌تر به این مبحث نگاه کرده‌اند و در آن از شیوه‌های جدیدتر نیز استفاده می‌کنند. تا زمانی که تعریف درستی از استراتژی  سئو سایت نداشته باشیم، قادر به پیاده سازی یک طرح و برنامه برای سئو وب سایت مورد نظرمان نیستیم. هدف اصلی از یادگیری استراتژی سئو تعریف کردن المان‌هایی است که سعی در به موفقیت رساندن وب سایت مورد نظر شما دارند. به دست آوردن رتبه‌های بالا در گوگل، کسب بهترین نوع ترافیک، بالا بردن میزان ورودی گوگل از طریق سئو و نیز همچنین حضور وب سایت در نتایج اول به یک برنامه صحیح و درست نیازمند است و چنان چه این برنامه به خوبی اجرا شود وضعیت سئو وب سایت نیز بهتر رشد می‌کند. همچنین این مسئله در خدمات سئو سایت نیز صدق می‌کند. سئو بدون استراتژی یعنی هدر دادن بودجه و سرمایه کارفرما.

تعریف استراتژی سئو 

آیا استراتژی سئو به مفهوم برنامه ریزی می‌باشد؟ هنگامی که کارهای سئو نامعین باشند چگونه می‌خواهید برنامه ریزی اصولی در جهت رشد و ارتقای وب سایت مورد نظرتان را داشته باشید؟ در این جا سئوی استراتژیک و اصولی قصد دارد که به زبان ساده برای شما مناسب‌ترین برنامه ممکن را جهت رسیدن به صدر گوگل و کسب رتبه در نتایج برتر جست‌وجو کند. پس می‌توان این گونه برای شما بیان کرد که شناخت استراتژی سئو و تعریف درستی از آن و نیز بهترین انتخاب برای استراتژی سئو سایت کمکتان می‌کند و به ساده‌ترین نحوه ممکن بتوانید به رتبه خوبی در گوگل دست پیدا کنید.

دلایل نیاز به بهترین انتخاب برای استراتژی سئو سایت 

متخصصان حرفه‌ای و مجرب از این موضوع مهم آگاه هستند که یک برنامه پیچیده همچون استراتژی سئو به طور کاملا همیشه هم ضروری نمی‌باشد. بهترین انتخاب برای استراتژی سئو سایت زمانی ضروری است که شما یک وب سایت کوچک محلی دارید و رقبای شما نیز شرکت‌های بسیار کوچکی هستند که در همان منطقه مشغول به فعالیت می‌باشند.  در این حالت باید از همان استراتژی که استفاده می‌کنید که رقیبان شما در حال  استفاده از آن هستند. نبود منایع کافی و مناسب جهت اجرا کردن استراتژی سئو، در بیشتر مواقع زمانی اتفاق می‌افتد که کاملا شما به تنهایی کار می‌کنید و باید کلیه هزینه‌ها را به طور کامل خودتان پرداخت کنید و شما بودجه کمی برای لینک سازی و نیز همچنین اجرا کردن ایده‌هاس لینک سازی دارید و یا این که در حال به کارگیری سئو کلاه سیاه برای بالا بردن رتبه وب سایت مورد نظرتان در موتورهای جست و جو هستید. در حال حاضر و در شرایطی که میلیون‌ها وب سایت و وبلاگ در فضای اینترنت جهانی بر روی تصاحب جایگاه بالاتر و بهتر در بین نتایج جست و جوگرها مبارزه و رقابت می‌کنند، به دست آوردن رتبه در موتورهای جست و جو کار بسیار سخت و دشوار است و کسانی که در این میان موفق می‌شوند که بر چگونگی عملکرد موتور‌های جست و جو مطلع شوند باید خود را با اصول مورد نظر کلیه جست و جوگرها نمایند.

مواردی که قادر هستند یک هدف سئو را مشخص کنند

۱. افزایش و یا بالا بردن میزان ترافیک وب سایت
۲. حفظ و نگه داشتن رتبه وب سایت در مقابل آپدیت‌های مورد نظر
۳. بالا بردن تعداد کلمات صفحه اول در گوگل
۴. بهبود محتوای وب سایت مورد نظر
۵. برطرف کردن مشکلات و مسائل سئو تکنیکال وب سایت مورد نظر
۶. افزایش میزان کیفیت لینک سازی در وب سایت
۷. بهبود دادن رتبه بالا وب سایت در الکسا 
۸. بالا بردن تعداد نشست‌ها در آنالیتیکس سایت
۹. به دست آوردن رتبه بالا در کلمات کلیدی خاص و مناسب
۱۰. بهترین انتخاب برای استراتژی سئو سایت 

تعریف استراتژی سئو و به کارگیری KPI در برنامه بهینه سازی

همان طور که در مطالب فوق بیان کردیم، سئو به معنای بهینه سازی وب سایت مورد نظر برای موتورهای جست و جو است. این بهینه سازی در سه فضای مختلف انجام می‌شود، اولین مورد سئو درون صفحه است که به آن سئوی درون وب سایت مورد نظر نیز گفته می‌شود و کار کرد آن به طور کلی، بهبود تمام چیزی است که در دسترس مخاطبان آن قرار می‌گیرد در حقیقت منظور همان محتوای وب سایت و تجریه کاری اصولی کاربر می‌باشد. سئو تکنیکال عبارت است از مراحل بهینه سازی وب سایت مشخص برای ایندکس و خزش بهتر موتورهای جست و مو، مانند بهينه سازي کدها، ایجاد نقشه‌ی وب سایت و… گفتنی است که بخش از سئو به محتوا مربوط نیست و این که به زیر ساخت سایت اهمیت بسیاری می‌دهد، بر همین اساس نام تکینیکال یا فنی را برای آن انتخاب کرده‌اند. سئو خارجی نیز در برگیرنده تکینک‌هایی است که خارح از وب سایت مورد نظر و با هدف بهینه سازی بهتر آن صورت می‌گیرد. این تکنیک‌ها عبارتند از فعالیت در شبکه‌‌های اجتماعی، فروم‌ها و….

استراتژی تولید محتوا

تولید محتوا به صورت مشخص و اختصاصی برای وب سایت‌های مورد نظر یکی از این استراتژی‌های کاربردی می‌باشد. همان طور که مطلع هستید برای بهینه سازی وب سایت طبق اصول فنی و حرفه‌ای مناسب، باید که استراتژی کاربردی به عنوان هدف مشخص و معين شود چرا که قبل از طراحی وب سایت، بایستی استراتژی سئو سایت به صورت کامل پیاده سازی شود. بررسی بازدیدکنندگان سایت، چگونگی جست و جوی کاربران آنلاین آن، آنالیز سئو سایت رقیبان، تجزیه و تحلیل کلمات پیشنهادی و کلیدی گوگل و همچنین استخراج بهترین کلید واژه‌ها جزو مواردی می‌باشند که قبل از طراحی سایت باید حتما به آن‌ها توجه کنید. یقینا اگر وب سایتی بدون در نظر گرفتن موارد عنوان شده طراحی شود، دارای محتوای باکیفیت و تاثیر گذاری نخواهد بود. لازم به ذکر است که این امر باعث سردرگمی مخاطبان و نهایتا عدم موفقیت کسب و کار در فضای وب‌ سایت‌ها می‌شود.

کلام آخر 

هر آنچه که لازم بود درباره بهترین انتخاب برای استراتژی سئو سایت عنوان کردیم. لذا امیدوارم از مطالب گفته شده لذت برده باشید و مطالب برای شما عزیزان کاربردی بوده باشد.

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا