پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
بازاریابی و دیجیتال مارکتینگپایگاه دانش

تبلیغات آنلاین چیست؟ (+ انواع آن)

تبلیغات آنلاین به طرق مختلف در وب سایت ها نمایش داده می شود. هر نوع تبلیغاتی ویژگی های خاص خود را دارد ، متفاوت درج می شود و هدف خاصی را به دنبال دارد. در این مقاله با مفاهیم اساسی تبلیغات آنلاین و انواع مختلف آن آشنا می شویم پس با ما همراه باشید.

تبلیغات آنلاین به چه معناست؟

تبلیغات آنلاین یک استراتژی بازاریابی است که شامل استفاده از اینترنت به عنوان رسانه ای برای به دست آوردن ترافیک وب سایت و هدف قرار دادن و ارائه پیام های بازاریابی به مشتریان مناسب است.

از اوایل دهه 1990 تبلیغات آنلاین بصورت تصاعدی رشد مثبت داشته است و به یک استاندارد برای سازمان های کوچک و بزرگ تبدیل شده است.

تبلیغات آنلاین به عنوان تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات دیجیتال نیز شناخته می شود.

تبلیغات آنلاین چه مزیتی دارد؟

مزیت اصلی تبلیغات آنلاین تبلیغ سریع و کم هزینه محصول یا برند بدون محدودیت های جغرافیایی در سراسر وب و تلفن های همراه است.

تبلیغات آنلاین تا حد زیادی بر هدف گذاری موضوعی و رفتاری متکی است تا تبلیغات بیشتر در معرض دید مشتریان هدف قرار بگیرد.

روش های تبلیغات آنلاین:

تبلیغات آنلاین از طریق یکی از روش های زیر انجام می شود:

  • هزینه در ازای نمایش هزار بار (CPM): تبلیغ کنندگان وقتی پیام هایشان در معرض دید هزار مخاطب خاص قرار می گیرد، هزینه آن را پرداخت می کنند.
  • هزینه در ازای هر کلیک (CPC): تبلیغ کنندگان هر بار که کاربر روی تبلیغاتشان کلیک می کند، هزینه مشخصی می پردازد.
  • هزینه در ازای اقدام (CPA): تبلیغ کنندگان فقط زمانی پرداخت می کنند که یک اقدام خاص (به طور کلی خرید) انجام شود.

انواع تبلیغات آنلاین:

نمونه هایی از رایج ترین تبلیغات آنلاین شامل تبلیغات بنری، تبلیغات ویدیویی، بازاریابی ایمیلی ، پاپ آپ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و بازاریابی در موتورهای جستجو است.

اینها برخی از رایج ترین انواع تبلیغات آنلاین هستند:

1- تبلیغات بنری

رایج ترین و شناخته شده ترین نوع تبلیغات در وب است. تبلیغات بنری شامل جایگاهی است که در مکانی استراتژیک در وب سایت قرار گرفته است و اندازه و شکل متفاوتی دارد.  کاربر با لمس بنر تبلیغاتی به صفجه شرکت یا برند تبلیغ شده رجوع داده می شود.

بنرها در اینگونه تبلیغات می توانند به دو صورت ثابت و گیف ( متحرک) طراحی شوند.

2- بازاریابی ایمیلی

در بازاریابی ایمیلی، تبلیغات ارسال شده به ایمیل ممکن است در صندوق پستی هرزنامه ناپدید شود، گم شود یا خود کاربر تصمیم بگیرد که پیام را حتی بدون باز کردن و خواندن آن حذف کند.

این امر بسیاری از شرکت ها را مجبور به اصلاح این تکنیک کرده است به گونه ای که در روزهای خاص با ارسال ایمیل های تخفیف محصولاتشان توجه کاربران را جلب کرده و آن ها را ترغیب به خرید می کنند.

طراحی و عنوان هیجان انگیز یکی دیگر از قابلیت های ایمیل است. استفاده از رنگ های چشمگیر و طراحی برجسته راهی برای موفقیت سریع و جلب توجه است. ایمیل تبلیغاتی باید در میان تعداد زیادی از ایمیل هایی که مشتریان دریافت می کنند متفاوت و متمایز باشد.

3- پاپ آپ

شاید صدها تبلیغ پاپ آپ در زندگی خود بسته اید. در تبلیغات آنلاین، پاپ آپ ناراحت کننده ترین شکل تبلیغاتی است. عمدتا اگر به درستی انجام نشده باشد. این در مورد یک پنجره بازشو است که هنگام باز کردن یک وب سایت ظاهر می شود. این در درجه اول آزاردهنده است زیرا گاهی اوقات بستن آنها دشوار است.

این نوع تبلیغات در رایانه ها آزاردهنده است اما نه آنقدر که در دستگاه های تلفن همراه اتفاق می افتد، جایی که به دلیل اندازه صفحه نمایش کوچک ، کار بسته شدن پنجره بسیار دشوارتر است.

بیشتر برندها به جای نمایش پاپ آپ تبلیغاتی از از کاربرانی که به وب سایت آن مراجعه می کنند دعوت کرده تا در خبرنامه آن ها ثبت نام کنند، از این طریق علاوه بر ارسال خبر و تبلیغات خود، کاربران را از شر پاپ آپ های آزاردهنده تبلیغاتی نجات می دهند و به شکل بهینه ای تبلیغ می کنند.

5- تبلیغات ویدیویی

محتوای ویدئویی برای کاربران بسیار سرگرم کننده است. این موضوع استفاده از ویدئوها به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی را به یک ایده فوق العاده تبدیل می کند. شما می توانید با یوتیوبرهایی که محصول یا خدمات شما را معرفی کرده و در مورد آن بحث می کنند مشارکت کنید. همچنین می توانید خودتان محتوای ویدئویی ارائه دهید تا به شما در کسب موقعیت بهتر و ارگانیک تر کمک کند. با به اشتراک گذاشتن این ویدئوها، می توانید ترافیک مستقیم وب بیشتری کسب کرده و شانس یافتن مشتری را افزایش دهید.

ممنون از اینکه تا پایان این مقاله همراهمان بودید. نظرات ارزشمند خود را در این زمینه با ما درمیان بگذارید!

منابع : / cyberclick / teacherinabox / antevenio/ techopedia

مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :)  ✍️ اینجا هر کسی میتونه بنویسه!  | ???? ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا