پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
تکنولوژیکسب و کار

بهترین هاست برای سایت دانلود فیلم چیست؟

سایت‌های دانلود فیلم و سریال از یک طرف بازدید روزانه قابل توجهی دارند، از طرفی هم فایل‌های سنگین و حجیمی برای دانلود بازدیدکنندگان روی سایت‌شان قرار می‌دهند.

با توجه به حجم بالای فایل‌های ویدیویی و ترافیک سنگین این نوع سایت‌ها، اگر بخواهید به سرویس‌های رایج میزبانی مثل هاست وردپرس بسنده کنید، خیلی زود فضای آن پر می‌شود و نتیجه‌ای جز کندی سایت و افزایش نرخ پرش در پی ندارد.

چاره چیست؟

این سایت‌ها باید با خرید هاست دانلود در کنار هاست اصلی سایت‌شان، فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند کافی برای دانلود و آپلود این فایل‌ها داشته باشند. قرار است در ادامه این مقاله، درباره هاست دانلود و ویژگی‌های آن بیشتر صحبت کنیم.

پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

هاست دانلود چیست؟

هاست دانلود که به آن File Hosting هم گفته می‌شود، نوعی سرویس میزبانی است که برای نگهداری و ذخیره‌سازی انواع فایل‌های سنگین و پرحجم، از فیلم و سریال گرفته تا موزیک و پادکست و نرم‌افزارهای دانلودی و…، طراحی شده است.

این نوع سرویس‌های میزبانی، با پهنای باند بالا، فضای ذخیره‌سازی کافی و سرورهای قدرتمندی که دارند، تکمیل‌کننده سرویس میزبانی اصلی سایت‌تان هستند؛ یعنی نمی‌توانید سایت‌تان را کلاً روی هاست دانلود بالا بیاورید؛ چرا؟ به ۲ دلیل:

اول اینکه هاست‌های دانلود فقط برای ذخیره‌سازی فایل‌های حجیم طراحی شده‌اند و امکان استفاده از دیتابیس (پایگاه داده) و امکان  پشتیبانی از زبان‌های برنامه‌نویسی سمت سرور مثل پایتون و جاوا و PHP را ندارند.

ثانیاً، هدف اصلی این نوع سرویس‌های میزبانی، تأمین امنیت فایل‌ها و ارائۀ آن‌ها به بازدیدکنندگان سایت در ایدئال‌ترین شکل ممکن است؛ به‌طوری که حتی وقتی یک فایل از جانب چند دستگاه مختلف درخواست می‌شود، هاست دانلود شرایطی را فراهم می‌کند که همۀ آن‌ها بتوانند بدون مشکل و با سرعت بالا، فایل مد نظر را دانلود کنند.

چرا باید از هاست دانلود استفاده کنیم؟

در سایت‌های دانلودی، استفاده از هاست دانلود در کنار هاست اصلی سایت چندین مزیت دارد.

اولین مزیت، کاهش بار روی هاست اصلی سایت است. همان‌طور که گفتیم، اگر حجم زیادی از فایل‌های سنگین را روی هاست اصلی سایت‌تان ذخیره و آپلود کنید، سرعت بارگذاری سایت‌تان کند و باعث افزایش مصرف منابع سرور می‌شود. 

هاست دانلود اختصاصاً برای ذخیره‌سازی و ارائه فایل‌های حجیم مثل فیلم و سریال طراحی شده است و این امکان را می‌دهد که این فایل‌های حجیم را از هاست اصلی جدا کنید و بار روی آن را به‌طور قابل توجهی کاهش دهید.

مزیت بعدی، افزایش سرعت دانلود و آپلود فایل‌ها است. هاست‌های دانلود معمولاً از شبکه توزیع محتوا یا همان CDN استفاده می‌کند و چندین نسخه از فایل‌ها را روی سرورهای مختلف در سراسر جهان ذخیره می‌کند. این‌طوری درخواست کاربران برای دانلود فایل‌ها در نزدیک‌ترین سرور به کاربر (از لحاظ مکانی) دریافت و نتیجه تحویل او داده می‌شود.

همین باعث می‌شود که سرعت دانلود فایل‌ها برای کاربران در مکان‌های مختلف جغرافیایی به‌طور قابل سریع‌تر شود.

دلیل بعدی برای استفاده از هاست دانلود، پهنای باند بالای آن است. این نوع سرویس‌های میزبانی با پهنای باند نامحدود ارائه می‌شوند و این برای سایت‌هایی که ترافیک دانلود بالایی دارند مزیت بزرگی است. چون می‌تواند از کند شدن سایت و قطعی‌های مکرر هنگام دانلود فایل به دلیل پهنای باند محدود جلوگیری کند.

ویژگی خیلی خوب دیگر هاست‌های دانلود برای سایت‌های در حال رشد، مقیاس‌پذیری و همگام‌سازی آن‌هاست. این سرویس‌های میزبانی طوری طراحی شده‌اند که به‌راحتی با افزایش حجم فایل‌ها یا افزایش ترافیک دانلود، بتوانید بدون نیاز به ارتقای هاست خود، فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند بیشتری به آن اضافه کنید.

در کل، استفاده از هاست دانلود در کنار هاست اصلی سایت‌تان می‌تواند به بهبود عملکرد سایت، افزایش سرعت دانلود و صرفه‌جویی در هزینه‌ها آن کمک کند.

خب تا اینجا گفتیم که هاست دانلود چیست و چه مزایایی دارد. حالا بیایید ببینیم برای انتخاب یک هاست دانلود خوب باید به چه پارامترهایی توجه کنیم.

خصوصیات یک هاست دانلود خوب

هنگام خرید هاست دانلود، باید به این چند ویژگی توجه داشته باشید:

۱. فضای ذخیره‌سازی

شما به چه مقدار فضای ذخیره‌سازی نیاز دارید؟ هاستی که انتخاب کرده‌اید امکان ارتقای فضای ذخیره‌سازی در آینده را دارد یا نه؟

همان‌طور که گفتیم، سایت‌های فیلم و سریال با فایل‌های سنگینی سروکار دارند و فضای ذخیره‌سازی هاست هرقدر بیشتر باشد، همان‌قدر بهتر است. حتی بعضی از ارائه‌دهنده‌های سرویس‌های میزبانی، فضای ذخیره‌سازی نامحدود روی پلن‌های هاست دانلود ارائه می‌کنند که خب طبیعتاً هزینه بیشتری هم دارند.

حداقل فضایی که برای شروع کار به آن نیاز دارید 10 گیگابایت است؛ اما خب با رشد سایتتان، بهتر است هاستی با فضای ذخیره‌سازی نامحدود یا حداقل 200 گیگابایت تهیه کنید.

۲. پهنای باند و سقف آپلود نامحدود

پهنای باند نامحدود برای سایت‌های دانلود فیلم و سریال، مزیت نیست، ضرورت است! چون اگر پهنای باند هاست محدود باشد، سرعت دانلود و آپلود فایل‌ها خیلی کند می‌شود.

از طرفی، باید هاستی را انتخاب کنید که محدودیتی برای آپلود فایل‌ها (از نظر حجم فایل‌ها) نداشته باشد، یا حداقل اگر محدودیت دارد، بعداً قابل ارتقا باشد.

۳. امنیت هاست

یکی از وظایف اصلی هاست دانلود، تامین امنیت فایل‌ها در برابر بدافزار‌ها و سایر تهدیدات امنیتی است. پس مهم است که هاست دانلود انتخابی‌تان حداقل ویژگی‌های امنیتی مثل استفاده از به‌روزترین روش‌های رمزنگاری، تأیید هویت دومرحله‌ای، کنترل دسترسی‌ها، آنتی دیداس و… را داشته باشد.

۴. آپتایم بالا

آپتایم به مدت زمانی می‌گویند که هاست شما در دسترس و اصطلاحاً بالا است و می‌تواند به کاربران سرویس دهد و با درصد مشخص می‌شود.

به دنبال هاست دانلودی باشید که بتواند حداقل آپتایم 99.9 درصد را تضمین تا سایت شما همیشه برای کاربران در دسترس باشد. با این شاخص آپتام، سایت شما فقط حدوداً ۸.۷۶ ساعت در سال یا حدود ۱۰ دقیقه در هفته از دسترس خارج می‌شود.

۵. پشتیبانی شرکت هاستینگ

شرکت هاستینگی که برای خرید هاست دانلود انتخاب می‌کنید، باید تضمین کند که در صورت بروز هرگونه مشکل، پشتیبانی فنی آن هر لحظه از شبانه‌روز در دسترس است.

این ۵ مورد، مهم‌ترین معیارهایی بودند که برای خرید هاست دانلود باید در نظر بگیرید. 

و سوال نهایی: 

از کجا هاست دانلود بخریم؟

تعداد هاستینگ‌های ایرانی زیاد است و انتخاب از بین آن‌ها کاری سخت!

اما خب از بین همه آن‌ها، لیموهاست یکی از معتبرترین ارائه‌دهندگان سرویس‌های میزبانی است که تمام ویژگی‌ها و پارامترهای لازمی که تا اینجا گفتیم، در پلن‌های میزبانی این هاستینگ دیده می‌شود. لیموهاست انواع  مختلف هاست دانلود را بر اساس میزان فضای مورد نیاز شما و با قیمت منصفانه‌ای ارائه می‌دهد.

اگر قصدتان برای خرید هاست دانلود جدی است، می‌توانید همین الان سری به سایت لیموهاست بزنید و از بین پلن‌های مختلف آن‌ها، بر اساس نیازتان یکی را انتخاب کنید.

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا