پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
نقد و بررسی

بهترین ابزارهای تشخیص فونت (+ بهترین سایت های دانلود فونت فارسی و انگلیسی)

حتما برای شما هم پیش آمده که فونت به کار رفته در یک وب سایت یا عکس توجه شما را به خود جلب کند. ما در این مقاله به شما روش هایی را یاد می دهیم تا به راحتی بتوانید فونت هر سایت یا عکسی را استخراج و حتی دانلود کنید و در پروژه خود از آن استفاده کنید. پس با ما همراه باشید :)

برای تشخیص فونت راه های مختلفی وجود دارد که به آن ها در ادامه اشاره خواهیم کرد:

1- ابزار Inspcet Element مرورگر

این روش برای یافتن فونت به کار رفته در وب سایت ها کاربرد دارد.

  • برای استفاده از این ابزار ابتدا به وب سایت مدنظرتان بروید.
  • متن حاوی فونت مدنظرتان را هایلایت کرده و روی آن راست کلیک کنید سپس گزینه inspect را بزنید. (همچنین می توانید از کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift + C (برای ویندوز) یا Cmd + Shift + C (برای مک) جهت دسترسی سریع تر به قسمت inspect بهره ببرید.)
  • با باز شدن منوی Inspcet، روی بخش Computed کلیک کنید.
  • به سمت پایین اسکرول کنید تا بخش Font-Family را پیدا کنید. در اینجا می‌توانید نام فونت و استایل آن را پیدا کنید و البته ابعاد آن هم در این بخش وجود دارد.

2- افزونه کروم WhatFont

ساده ترین روش تشخیص فونت صفحات وب افزونه کروم WhatFont است بوسیله این افزونه کاربردی تنها با فشردن دکمه ماوس می توانید نام فونت های صفحه و ابعاد آن ها را پیدا کنید.

این افزونه رایگان تاکنون توانسته اعتماد و رضایت بیش از یک میلیون کاربر را جلب کند به شما هم توصیه می کنم حتما آن را از طریق لینک زیر نصب و مطابق راهنما استفاده کنید.

WhatFont
WhatFont
Developer: Unknown
Price: Free
  • پس از رفتن به صفحه افزونه در فروشگاه وب کروم، بر روی دکمه Add to chrome بزنید.
  • در پنجره پاپ آپ باز شده بر روی add extension بزنید تا فرایند نصب افزونه آغاز شود.
  • کار به اتمام رسید اکنون درنوار بالای مرورگر آیکون WhatFont برایتان ظاهر شده است.
  • به صفحه وبی که قصد فهمیدن فونت آن را دارید بروید سپس از نوار بالای مرورگر در لیست افزونه های کرومی که نصب کردید بر روی آیکون افزونه whatfont بزنید.
  • سپس ماوس را بر روی متن های صفحه حرکت دهید تا نام فونت استفاده شده در متن برایتان نمایش داده می شود برای دانستن جزئیات بیشتر می توانید بر روی متن کلیک کنید تا ضمن نمایش خانواده فونت، ابعاد و رنگ آن نیز برایتان نمایش داده شود.

3- افزونه کروم Font Finder

این افزونه رایگان نیز مشابه افزونه WhatFont به راحتی امکان تشخیص فونت صفحات وب را برایتان مهیا می کند.

بیش از 100 هزار کاربر تاکنون افزونه Font Finder را از فروشگاه وب کروم دانلود کرده اند.

Font Finder
Font Finder
Developer: Unknown
Price: Free

برای نصب افزونه مشابه روش گفته شده در بالا برای افزونه whatFont عمل کنید.

پس از نصب افزونه به صفحه وب سایت مدنظر مراجعه کنید بعد بر روی افزونه از نوار بالای مرورگر کلیک کنید سپس بر روی متن موردنظر از صفحه وب کلیک راست کنید تا اطلاعات و جزئیات فونت برایتان نمایش داده شود.

4- ابزار آنلاین WhatTheFont

بوسیله این سایت کاربردی می توانید فونت عکس ها و تصاویر را شناسایی کنید. به این نکته توجه داشته باشید این ابزار فقط می تواند فونت انگلیسی تصاویر را شناسایی کند و نزدیک ترین فونت ها به فونت مدنظر را هم به شما پیشنهاد دهد. ابزار WhatTheFont با استفاده از کتابخانه غنی خود فونت عکس را در بین بیش از 133 هزار مجموعه فونت جستجو می کند :)

روش شناسایی فونت عکس با ابزار WhatTheFont :

  • به وب سایت WhatTheFont مراجعه کرده و از طریق باکس تعبیه شده عکس موردنظرتان را آپلود نمایید.
  • پس از اینکه ابزار بطور خودکار متن درون تصویر را شناسایی کرد. باکس مربوطه را بزرگ یا کوچک کنید تا فونت موردنظرتان درون آن قرار بگیرد. زمانی که کارتان تمام شد، روی گزینه فلش کلیک کنید.
  • در ادامه WhatTheFont فونت موجود در تصویر را با فونت‌های کتابخانه خود مطابقت داده و نزدیکترین فونت‌ها را به شما نشان می‌دهد.

بهترین سایت های دانلود فونت فارسی و انگلیسی:

در این لیست بهترین سایت های فونت فارسی و انگلیسی جهت دانلود رایگان و یا پولی آورده شده است .

1- گوگل فونت

در فونت یاب گوگل می توانید فونت های مختلف انگلیسی، عربی و…. را جستجو، بررسی و دانلود کنید.

یکی از ویژگی های جذاب و کاربردی این سایت امکان نوشتن متن دلخواه و مشاهده آن در فونت های مختلف است تا با دید بهتری برای دانلود یک فونت اقدام کنید.

2- dafont.com

این وب سایت کلی فونت انگلیسی رایگان دارد که می توانید پیش نمایش فونت ها را بررسی کرده و به صورت رایگان دانلود کنید.

یکی از ویژگی های جذاب و کاربردی این سایت امکان نوشتن متن دلخواه و مشاهده آن در فونت های مختلف است تا با دید بهتری برای دانلود یک فونت اقدام کنید.

3- fontspace.com

وب سایت فونت اسپیس با داشتن بیش از 93 هزار فونت رایگان منبع خوبی برای دانلود فونت های انگلیسی و لاتین است :)

همانند دو وب سایت معرفی شده در بالا در فونت اسپیس نیز امکان مشاهده پیش نمایش متن دلخواه در فونت ها وجود دارد.

4- دیجی فونت

یکی از سایت ایرانی خوب برای دانلود رایگان فونت فارسی، سایت دیجی فونت است در این وب سایت می توانید به ده ها فونت فارسی دسترسی داشته باشید.

5- فونت ایران

فونت ایران یک فروشگاه فونت فارسی با هزاران فونت سفارشی و جذاب است. برای دانلود فونت ها و دسترسی به آن ها باید حتما آن ها را خریداری کنید.

سخن پایانی

ممنون از اینکه مثل همیشه با نگاه قشنگتون میزبان ما هستید . امیدواریم این مقاله براتون مفید باشه. ما در این مقاله سعی کردیم بهترین ابزارهای تشخیص فونت و سایت های دانلود رایگان و پولی فونت رو به شما معرفی کنیم . اگر نظری دارید یا قصد معرفی وب سایت و ابزاری مرتبط را دارید این زیر برامون بنویسید تا با نام شما در مقاله درج کنیم :) فعلن تا بعد❤️

5/5 - (9 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

17 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا