پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
تکنولوژی

برخلاف انتظار، Threads از 130 میلیون کاربر فراتر رفته و از پلتفرم X پیشی گرفته است!

برخلاف انتظار، Threads از 130 میلیون کاربر فراتر رفته و در تعداد دانلود از پلتفرم X پیشی گرفته است!

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا اعلام کرد که اپلیکیشن Threads اکنون بیش از 130 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. Threads یک برنامه شبکه اجتماعی مبتنی بر متن است و یکی از چندین پروژه جدید است که پس از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک در سال 2022 پدیدار شد که اکنون با نام X شناخته می شود. Threads با بسیاری از استارتاپ ها و پروژه های متن باز مانند Bluesky، Mastodon رقابت می کند.

زاکربرگ رشد Threads را ستود و تاکید کرد که به تدریج در حال توسعه است، زیرا تعداد کاربران فعال در حال حاضر بیشتر از اوج راه اندازی اولیه برنامه است. او گفت که معتقد است این برنامه شانس خوبی برای دستیابی به یک میلیارد کاربر ظرف چند سال دارد. در سه ماهه آخر سال، Threadz بیش از 100 میلیون کاربر فعال ماهانه داشت.

این گزارش همچنین اشاره می‌کند که Threadz در هفته‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است، به طوری که بارگیری‌های آن در ماه دسامبر سه برابر شد و به ششمین برنامه پردانلود در اپل استور و گوگل پلی تبدیل شد. در مقایسه، X که در حال تلاش برای برندسازی مجدد است، در جایگاه 36 قرار گرفت.

مجموعه نرم افزارهای متا که شامل فیس بوک، اینستاگرام، مسنجر و واتس اپ می شود، رشد پایداری داشته است و روزانه 3.19 میلیارد نفر در سه ماهه چهارم سال از آنها استفاده می کنند که نسبت به سه ماهه قبل افزایش یافته است. تعداد کاربران فعال ماهانه به 3.98 میلیارد رسید.

Threads به رکورد مهمی رسید و در ژوئیه گذشته به 100 میلیون کاربر ثبت شده در پنج روز اول رسید. اما علاقه به Threads در پاییز کاهش یافت و تنها پس از آن که متا با تبلیغ پست‌های Threads برای کاربران فیس‌بوک، آن را تقویت کرد، به رشد بازگشت. این ممکن است به برنامه کمک کرده باشد تا در ماه دسامبر در بین 10 برنامه برتر دانلود شده در سراسر جهان قرار بگیرد.

نظرات مارک زاکربرگ احتمالاً برای جلوگیری از نگرانی‌هایی است که در زمان افول Threads به وجود آمد که باعث شد برخی از منتقدان مرگ زودهنگام او را اعلام کنند. اما به نظر می رسد که اکنون شرایط تغییر کرده است. یک ردیاب خارجی می گوید که Threads حدود 160 میلیون کاربر دارد .

در مورد سود متا ، این شرکت در سه ماهه چهارم منتهی به دسامبر 2023، 40.1 میلیارد دلار درآمد ثبت کرد که بیش از برآوردهای تحلیلگران از 39.18 میلیارد دلار و سود 5.33 دلار به ازای هر سهم، بیش از برآوردهای 4.96 دلار بود. درآمد خالص به 14.02 میلیارد دلار رسید. درآمد کل سال در سال 2023 بالغ بر 134.90 میلیارد دلار بوده است.

متا همچنین اولین سود نقدی خود را 0.50 دلار برای هر سهم اعلام کرد که در ماه مارس در اختیار سهامداران قرار خواهد گرفت.

5/5 - (3 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا