پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
کسب و کار

برای اجرای پروژه پسیو شبکه چه تجهیزاتی نیاز است؟

برای اجرای پروژه پسیو شبکه چه تجهیزاتی نیاز است؟

اجرای پروژه پسیو شبکه به منظور ایجاد اطمینان و پایداری بیشتر در شبکه های فعال سازمانی و شرکتی اهمیت بسیار زیادی دارد. بزرگی و کوچک بودن مقیاس شبکه ها در این زمینه اهمیت بسیار زیادی دارد. راه اندازی سخت افزارهای یک شبکه با اجرای پروژه های پسیو انجام می شود. در این زمینه مجموعه قطعات مختلف کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرند؛ از میان آن ها می توان به پرینترها، سرورها، دوربین ها و سایر تجهیزات اشاره کرد. با استفاده از این فرایند مدیریت و اشتراک گذاری فایل ها بسیار ساده تر می شود. 

تجهیزات اجرای پروژه پسیو 

اجرای پروژه پسیو شبکه با استفاده از تجهیزات و لوازم به خصوصی انجام می شود. برخی از مهمترین تجهیزاتی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند به شرح زیر هستند:

  1. انواع کابل برای اجرای کابل کشی شبکه که اغلب مسی هستند؛ این کابل ها برای شبکه های فعال و تلفن های سازمان مورد استفاده قرار می گیرند. 
  2. پچ پنل ها کیبل منجمنت ها
  3. کیستون های شبکه و تلفن
  4. لیبل ها و پلاک های نود که برای عیب یابی در زمان پشتیبانی مورد استفاده قرار می گیرند. 
  5. رک های شبکه و انواع تجهیزات وابسته به آن ها
  6. پچ پنل ها و لیبل های مخصوص آن ها، این پچ کوردها برای شبکه و تلفن ها به کار می روند. 
  7. تجهیزات اکتیو مخصوص رک ها
  8. انواع فیبر نوری و کانکتورهای فیبری مخصوص 

هر یک از این تجهیزات در مراحل اجرایی پروژه در محل مخصوص خود نصب می شوند. 

مراحل اجرای پروژه پسیو 

برای اجرای پروژه پسیو شبکه، مراحل مختلفی پشت سر گذاشته می شوند. هر یک از این مراحل با دقت بالا و زیر نظر کارشناسان حرفه ای و شرکت اجرای پروژه های پسیو شبکه قابل انجام خواهند بود. برخی از مراحل اجرای این خدمات به شرح زیر هستند:

مشاوره و نظرسنجی پیش از پروژه پسیو

برای اجرای پروژه پسیو شبکه ابتدا باید مشاوره ها و نظرسنجی های مربوط به این پروژه انجام شود. شما باید نیازسنجی های مربوطه را نیز برای اجرای بهتر این پروژه انجام دهید. این نیازسنجی ها اجرای پروژه را با دقت عمل بیشتری همراه می کنند. در این مرحله باید از محل مورد نظر نیز بازدید شود. با بازدید از پروژه بهتر می توان برای اجرای این پروژه ها اقدامات لازم را انجام داد. 

طراحی نقشه شبکه پروژه پسیو 

برای اجرای این پروژه ها در دست داشتن نقشه ای مطمئن اهمیت بسیار زیادی دارد. شبکه پروژه پسیو با طراحی نقشه های اصولی اجرا می گردد. با استفاده از این نقشه ها کیفیت عملکرد پروژه پسیو به شدت افزیش می یابد. در نقشه های پروژه پسیو اطلاعات دقیقی در رابطه با محل قرارگیری هر یک از تجهیزات ارائه می شود. 

برآورد هزینه ها

در مرحله بعدی برای پروژه پسیو شبکه، هزینه های مربوطه برآورد شده و قیمت مربوط به خرید تجهیزات و اجرای پروژه مشخص می شود. در این مرحله تاییدیه های کلی نیز صادر شده و پروژه در مرحله نیمه اجرایی قرار می گیرد. 

تامین تجهیزات پروژه پسیو 

برای اجرای پروژه پسیو شبکه، تامین تجهیزات مخصوص پروژه نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. در راستای اجرای بهتر پروژه فراهم شدن لوازم کار مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. در این زمینه باید حتما از کیفیت بالای تجهیزات شبکه اطمینان حاصل کنید. تجهیزات مخصوص پروژه شامل لوازمی هستند که در مراحل اجرای شبکه پسیو به کار می روند.

داکت کشی شبکه پروژه پسیو شبکه

یکی دیگر از مراحل اجرایی پروژه پسیو، داکت کشی شبکه است. در این بخش باید داکت کشی به زیبایی هر چه تمام تر انجام شود. فرم داکت کشی و ترانک های به کار رفته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین خاطر باید حتما به نصب اصولی و استاندارد ترانک ها و داکت ها دقت داشته باشید. اصولی بودن فرایند نصب این تجهیزات در مرحله ابتدایی اهمیت بسیار زیادی دارد. 

نصب سینی در شبکه پروژه پسیو 

برای اجرای هر چه دقیق تر شبکه پسیو باید حتما به فرایند نصب سینی ها نیز دقت داشته باشید. نصب سینی ها و لدر و پی وی سی در مدل ها و سایزبندی های مختلف در این مرحله انجام می شود. هر یک از این تجهیزات در محل مناسبی قرار می گیرند. 

کابل کشی برق و تلفن پروژه پسیو 

برای اجرای این پروژه باید به کابل کشی برق و تلفن نیز دقت داشته باشید. کلیه کابل کشی های سیستم دیتا در این مرحله صورت می گیرد. هر یک از کابل های برق و تلفن باید حتما به خوبی در محل نصب شده و راه های ارتباطی پروژه را تشکیل دهند. 

نصب پریز و کیستون در پروژه پسیو

یکی دیگر از بخش های اجرایی پروژه پسیو، نصب پریزها و کیستون شبکه است. در این مرحله از فناوری ویپ استفاده می کنند که تجهیزات پروژه را تکمیل می کنند. 

نصب پچ پنل ها

در بخش بعدی از اجرای پروژه پسیو شبکه، پچ پنل ها در محل خود قرار می گیرند. پچ پنل های شبکه و تلفن هر یک باید در محلی که بر روی نقشه تعیین شده قرار بگیرند. 

نصب سیستم برق اضطراری 

در بخش بعدی، سیستم برق اضطراری پروژه در محل نصب می شود. در این بخش باید میزان مصرف برق نیز برآورد شود. به این ترتیب برنامه ریزی برای تامین برق مورد نیاز ساده تر خواهد شد. 

نصب تابلو برق پروژه 

در اجرای پروژه پسیو باید به نصب تابلو برق ها نیز توجه داشته باشید. راه اندازی تابلو برق به عنوان یکی از مهمترین اجزای به کار رفته در این سیستم ها است که با دقت بالایی انجام می گیرد. 

نصب دوربین مداربسته

از آن جا که شبکه ها از مهمترین اجزای سازمان ها و موسسات به شمار می روند، استفاده از سیستم های امنیتی در این حوزه نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. انواع دوربین های دیجیتالی و آنالوگ در این شبکه ها مورد استفاده قرار می گیرند. این دوربین ها با سیستم تحت شبکه نیز قابل اجرا خواهند بود که کیفیت شبکه را به شدت افزایش می دهند. 

نصب دکل های مهاری در پروژه پسیو 

برای نصب و اجرای پروژه های پسیو، دکل های مهاری و خودایستا نیز یکی از مهمترین اجزا به شمار می روند. به همین خاطر باید به کیفیت و استحکام هر یک از این اجزا نیز دقت بالایی داشته باشید. کیفیت این تجهیزات وایرلس برای حفظ کبفیت و کارایی کل شبکه پسیو حائز اهمیت خواهد بود. 

تکمیل اتاق سرور 

دیتا سنتر و اتاق سرور مورد نظر، با استفاده از کابل های ارتباطی و نصب دقیق آن ها در محل تکمیل می شود. در این مرحله باید هر یک از تجهیزات در محل مورد نظر نصب و راه اندازی شوند. 

جمع بندی

اجرای پروژه پسیو شبکه با در نظر گرفتن نکات بسیاری صورت می گیرد. در این زمینه فراهم آوری تجهیزات اولیه نیز اهمیت دارد. بازدید از پروژه و تکمیل نقشه های مربوط به سیستم شبکه نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و باید در مراحل ابتدایی کار برنامه ریزی های لازم در این خصوص انجام شود. در هر یک از مراحل نام برده شده از برخی از تجهیزات اولیه استفاده می شود که تعیین کننده کیفیت نهایی شبکه پسیو خواهند بود. شما می توانید با انتخاب تیمی متبحر و حرفه ای اجرای این پروژه ها را با کیفیت بیشتری همراه کنید. به این ترتیب اجرای کلیه مراحل کار با دقت عمل بیشتری همراه خواهد شد. 

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا