پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
آموزش

با این روش سرعت دانلود فایل در کروم را چند برابر کن!

در این مقاله قصد داریم به شما یک روش ساده یاد بدیم که بتونید بدون نصب هبچ برنامه جانبی، سرعت دانلود در مرورگر کروم (Chrome) رو افزایش بدید. پس با ما همراه باشید :)

مرورگر گوگل کروم در قسمت تنظیمات بخشی به عنوان Parallel downloading دارد که به صورت پیش فرض غیرفعال هست. خوب شاید براتون سوال باشه چه کاربردی داره؟!

Parallel downloading یا بارگیری چند رشته ای یا موازی در واقع همون روشی هست که نرم افزار مدیریت دانلود فایل idm از اون برای دانلود سریع فایل ها استفاده میکنه. این ویژگی کاربردی در کروم هم وجود داره منتها به صورت پیش فرض غیرفعال هست و شما باید فعالش کنید با فعال کردنش مرورگر چندین اتصال برای دانلود یک فایل برقرار میکنه که باعث افزایش سرعت دانلود میشه! برای فعالسازی به طریق زیر عمل کنید:

  • مرورگر خود را باز کنید.
  • این لینک را در قسمت جستجو وارد کنید : chrome://flags/#enable-parallel-downloading
  • پارامتر Parallel downloading را روی «Enabled» تنظیم کنید.
  • مرورگر خود را دوباره راه اندازی کنید و از افزایش سرعت دانلود فایل ها لذت ببرید.

توجه !

قابلیت Parallel downloading در مرورگر مایکروسافت اج هم وجود داره و برای فعالسازی اون در مرورگر اج کافیه لینک (edge://flags/#enable-parallel-downloading) را در آدرس بار سرچ کرده و پارامتر را به Enabled تغییر دهید.

ممنون که مثل همیشه همراهمون هستید اگر سوال یا نظری دارید این زیر بیان کنید. تا یه ترفند و یه روش کاربردی دیگه فعلن :)

5/5 - (4 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا