پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
تکنولوژی

این هدبند به شما امکان می دهد رویاهای خود را کنترل کنید!

پروفیتیک از هدبند Halo AI رونمایی کرد ، ابزاری پوشیدنی نوروتکنولوژی که هدف آن این است که کاربران بتوانند رویاهای خود را از طریق رویای شفاف کنترل کنند. این دستگاه از فناوری اولتراسوند، کنترل‌های پالس و سایر ویژگی‌های پیشرفته برای باز کردن قفل ضمیر ناخودآگاه استفاده می‌کند.

کارشناسان در مورد اثرات بالقوه بلند مدت این دستگاه از جمله افزایش سطح استرس و اضطراب و تأثیر آن بر توانایی ذهنی برای پردازش خاطرات کوتاه مدت ابراز نگرانی می کنند .

کارشناسان معتقدند که رویاها عملکردهای اساسی در رشد ذهن از جمله پردازش تجربیات عاطفی را انجام می دهند و نگرانی هایی وجود دارد که تداخل در این فرآیندها ممکن است منجر به تجارب ترسناکی مانند کابوس و فلج خواب شود .

استارت آپ فناوری هوش مصنوعی پروفیتیک قرار است در سال 2025 هدبند هوش مصنوعی Halo  را با قیمت 2000 دلار راه اندازی کند و به کاربران این امکان را می دهد تا رویاهای خود را کنترل کرده و وارد حالتی شفاف مانند رویا شوند. این دستگاه از الکتروانسفالوگرافی (EEG) و تصویربرداری تشدید مغناطیسی کاربردی (fMRI) برای القای رویاهای شفاف در طول خواب استفاده می کند. با این حال، کارشناسان در مورد اثرات بالقوه طولانی مدت، از جمله افزایش استرس و اضطراب، و تاثیر آن بر توانایی های شناختی ابراز نگرانی کرده اند.

انتظار می رود هدبند Halo AI به کاربران این امکان را بدهد که رویاهای خود را کنترل کنند، که می تواند به آنها در حل مسائل زندگی واقعی کمک کند. هدبند از EEG برای ثبت فعالیت مغز و fMRI برای اندازه گیری جریان خون در مغز استفاده می کند. با ترکیب این تکنیک‌ها، نقشه‌های مغزی دقیقی برای القای رویاهای شفاف ایجاد می‌کند، رویاهایی که در آن بیننده خواب می‌داند که در هنگام خواب رویا می‌بیند.

هدبند زمانی را تشخیص می دهد که پوشنده وارد خواب حرکت سریع چشم (REM) می شود، مرحله ای که معمولاً رویاها در آن رخ می دهند. سپس صداهایی با فرکانس بالا منتشر می کند تا فعالیت مغز را تحریک کند و رویای شفاف را تقویت، حفظ کند و بر آن تأثیر بگذارد. به گفته شرکت سازنده، هدف «پیگیری پاسخ به بزرگترین سؤالات زندگی» از طریق دستکاری رویاها است.

پروفسور مارک بلاگرو، محقق خواب و رویا در آزمایشگاه خواب دانشگاه سوانسی، خاطرنشان کرد که تحریک صدا می تواند فعالیت مغز با فرکانس بالا را که با شفافیت همراه است تحریک کند. با این حال، نگرانی ها در مورد تأثیر طولانی مدت قرار گرفتن مداوم مغز در معرض صداهای با فرکانس بالا باقی می ماند.

کارشناسان تأیید می کنند که رویاها عملکردهای اساسی در رشد شناختی از جمله پردازش تجربیات عاطفی را انجام می دهند. تغییر رویاها احتمالاً با این فرآیندهای حیاتی تداخل دارد. رویاهای شفاف نیز ممکن است شبیه کابوس ها باشند یا منجر به فلج خواب شوند و تجربیات ناخواسته ای ایجاد کنند.

بنیاد خواب هشدار می دهد که رویاهای شفاف طولانی و شدید ممکن است باعث تحریک بیش از حد رویاپردازان شود که منجر به افزایش استرس و اختلال در الگوهای خواب شود. نیریت سوفر دودیک، محقق روانشناسی بالینی در دانشگاه بن گوریون نقب، بر نیاز به احتیاط و توجه دقیق در مورد افرادی که می توانند از این فناوری بهره مند شوند، تاکید می کند.

5/5 - (1 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :)  ✍️ اینجا هر کسی میتونه بنویسه!  | ???? ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا