پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
تکنولوژی

اپل برای رونمایی از آیفون 15 در 21 شهریور آماده می شود!

رویداد Apple 2023 یا کنفرانس اپل نزدیک است زیرا اپل دعوت نامه هایی را برای شرکت در رویدادی که قرار است در سالن استیو جابز در روز سه شنبه 12 سپتامبر (21 شهریور ماه 1402) برگزار شود ارسال کرده است.

کاربران انتظار دارند در این رویداد نسل جدید ساعت هوشمند اپل و آیفون جدید را ببینند.این رویداد سالانه که معمولا هر سال در همین موقع برگزار می شود، تبدیل به یک اتفاق هیجان انگیز شده است که میلیون ها نفر منتظر آن هستند.

یک دعوت مرموز

دعوتنامه رویداد کاملاً مرموز است و نشان می دهد که لوگوی اپل از ذرات ریز گرد و غبار تشکیل شده است، با اشکال بسیار شبیه به آنچه در تپه های شنی می بینید.

شعار رویداد Apple 2023 Wonderlust است که نشانه این است که کنفرانس آینده اپل بدون شک نوید شگفتی های منحصر به فرد و غیر معمول را خواهد داد.

رویداد Apple 2023 و معرفی آیفون 15

همانند سری آیفون 14، احتمالا چهار مدل در خط تولید آیفون جدید وجود خواهد داشت: آیفون 15، 15 پلاس، 15 پرو و ​​15 پرو مکس.
به گفته سایت‌های معتبری مانند Apple Insider و Mark Gurman از بلومبرگ، که سابقه قوی در پوشش افشای اطلاعات اپل دارند، آیفون 15 و 15 پلاس اساساً یک آیفون 14 پرو مونتاژ شده بدون دوربین تله فوتو یا بدنه فولادی ضد زنگ خواهند بود.

مشخصات آیفون 15 و 15 پلاس

  • گوشی های جدید قرار است دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی باشند
  • به علاوه تراشه A16 از 14 Pro.
  • از بیرون، دو گوشی حفره‌های نمایشگر (ناچ) خود را با Dynamic Island جایگزین خواهند کرد که برای اولین بار در 14 پرو و ​​14 پرو مکس ظاهر شد.
  • هیچ تغییر دیگری روی صفحه نمایش انتظار نمی رود.

شارژ بی سیم… دنیای جدیدی از شارژ گوشی

  • هر چهار مدل آیفون 15 از شارژ بی سیم 15 واتی با استفاده از استاندارد Qi2 که اوایل امسال معرفی شد، پشتیبانی خواهند کرد.

اگر این موضوع صحت داشته باشد، می‌تواند به این معنا باشد که آیفون 15 دنیای جدیدی از شارژرهای بی‌سیم را باز خواهد کرد که لزوماً به لوازم جانبی دارای مجوز اپل MagSafe نیاز ندارند.

  • اما بزرگ‌ترین تغییری که برای هر چهار آیفون انتظار می‌رود، دور شدن از کانکتور لایتنینگ خواهد بود. این احتمالاً به دلیل فشار اتحادیه اروپا است که قانونی را تصویب کرده است که USB-C را به عنوان یک استاندارد شارژ رایج تصویب کرده است. سری آیفون 15 به جای درگاه لایتنینگ یک پورت USB-C داشته باشید.

کمی نامشخص است که اپل چگونه با این موضوع برخورد خواهد کرد، از جمله اینکه آیا USB-C بر روی تمام آیفون های جدید در سطح جهانی یا فقط در اتحادیه اروپا خواهد بود، اما به احتمال بسیار زیاد تمام مدل های جدید آیفون با پورت USB-C در زمان قابل پیش بینی به فروش خواهند رسید.

آیفون 15 پرو و ​​15 پرو مکس

  • قاب مدل پرو به جای فولاد ضد زنگ از تیتانیوم ساخته خواهد شد. برای کاهش وزن گوشی
  • آیفون 15 پرو و ​​15 پرو مکس احتمالاً تراشه جدیدی به نام A17 دریافت خواهند کرد که دارای یک پردازنده بسیار کوچک 3 نانومتری است که کوچکترین سیلیکون اپل است.
  • در قسمت جلو، این دو گوشی احتمالا دارای لبه های صفحه نمایش نازک تری هستند.
  • بزرگترین تغییر در مدل‌های Pro پورت USB-C خواهد بود که برخلاف مدل‌های معمولی 15 و 15 پلاس، می‌تواند از انتقال داده‌های سریع‌تر مانند انتقال فایل و فایل‌های ویدئویی ProRes پشتیبانی کند.
  • آیفون 15 پرو مکس ممکن است یک دوربین تله فوتو اپتیکال 6 برابری، یک لنز پریسکوپ افقی و یک ماژول دوربین درون بدنه، مشابه آنچه در پیکسل 7 پرو، گلکسی اس 23 اولترا و سونی اکسپریا وجود دارد، دریافت کند.
  • دوبرابر کردن زوم اپتیکال بومی از 3 برابر به 6 برابر، شما را قادر می سازد تا عکس های زوم شده با جزئیات، وضوح و محدوده دینامیکی بهتر را در مقایسه با زوم دیجیتال 6 برابری موجود در آیفون 14 پرو فعلی ثبت کنید.
  • هر دو مدل پرو دارای دکمه های تنظیم صدا و پاور هستند که می تواند آنها را از مدل های معمولی 15 و 15 پلاس متمایز کند.
  • دکمه ها مکانیکی نخواهند بود و به لطف برخی بازخوردهای لمسی هوشمندی که در آیفون 7 ارائه شد، بیشتر یک ناحیه حساس به لمس خواهند بود.
    شایعه ای وجود دارد مبنی بر اینکه آیفون 15 پرو مکس ممکن است به آیفون 15 اولترا تغییر نام دهد.

اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2

به نظر می رسد اپل واچ معمولی بعدی احتمالاً نسخه نسبتاً متوسطی از اپل واچ سری 8 خواهد بود، اما سری 9 می تواند رنگ جدیدی داشته باشد.

سری 9 احتمالاً از یک تراشه جدید S9 استفاده می کند که عملکرد و کارایی را بهبود می بخشد، که راه دیگری برای گفتن اینکه عمر باتری می تواند بهتر باشد.

اپل واچ اولترا می تواند شاهد عرضه نسل دوم باشد. این ساعت قدرتمند سال گذشته معرفی شد و نسخه جدید می تواند با تراشه سریعتر و با پوشش تیتانیوم مشکی عرضه شود. نسخه مشکی Ultra می تواند شگفت انگیز به نظر برسد.

عینک ویژن پرو

تنها یک چیز وجود دارد که بسیاری از کاربران مشتاق دانستن آن هستند و آن این است که آیا عینک اپل ویژن پرو در 12 سپتامبر عرضه می شود؟  این امر ممکن است بعید به نظر برسد و به احتمال زیاد باید تا سال 2024 صبر کنیم، اما اپل این فرصت را از دست نخواهد داد تا همه را در این موشوع آگاه کند.

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا