پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
کسب و کار

از صوتی تا تصویری خودرو، راهنمای خرید به همراه معرفی مدل های پر فروش

راهنمای خرید سیستم صوتی و تصویری

یکی از آپشن هایی که یک خودرو را خاص می کند، سیستم صوتی تصویری آن است. سیستم صوتی تصویری شامل بخش های مختلف و اجزای گوناگونی می شود. خیلی از خودرو ها خصوصا خودرو های خارجی و لوکس دارای بهترین سیستم های صوتی و تصویری با خروجی باور نکرنی هستند که شما را از تعویض اجزای آن بی نیاز میکند. اما اگر خودرویی داشته باشید که قدیمی باشد و تجهیزات کمی داشته باشد، تنها با اضافه کردن یکسری اجزا، می توانید یک سیستم صوتی حرفه ای یا سیستم تصویری تهیه کرده و روی خودرو خود نصب کنید.

اجزای سیستم صوتی خودرو

سیستم صوتی از اجزا و بخش های مختلفی تشکیل شده است. در ادامه به بررسی اجزا اصلی تشکیل دهنده سیستم صوتی خودرو خواهیم پرداخت.

هدیونیت یا سیستم پخش خودرو

هدیونیت در واقع همان ضبط خودرو می باشد. این بخش از سیستم به شما این امکان را می دهد تا از طریق Aux و uSb و اتصال به آن ها به آهنگ های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید.

باند ها یا اسپیکر

در سیستم صوتی اسپیکر همان بلندگو یا باند است. که یکی از اجزا مهم سیستم صوتی می باشد. زیرا وظیفه اصلی آن، پخش صدای خروجی است که توسط هدیونیت پخش می شود.

آمپلی فایر

کار اصلی آمپلی فایر ها افزایش کیفیت صدا خروجی دستگاه می باشد. در زمان هایی که صدای بلندگوها بی کیفیت و قطع و وصل می شود، نشان دهنده کیفیت پایین صدا است. با استفاده از آمپلی فایر می توان این مشکل را حل کرد.

ساب ووفر

در واقع ساب ووفر و ووفر یک نوع بلندگو هستند که در ابعاد بزرگتر تولید می شوند. برای اینکه از یک صدای با کیفیت و مناسب بهره ببرید باید در انتخاب ووفر دقت کنید. متناسب با کابین خودرو و سیستم صوتی خود ووفر و ساب ووفر خود را انتخاب کنید.

توییتر

زمانی یک موسیقی لذت بخش تر و با کیفیت تر می شود که تمام أمواج و فرکانسش پخش شود. یعنی علاوه بر صدای کوبشی و بم آن، صدای زیر، نیز شنیده شود. با نصب باند های توییتر می توانید از این امکان بهره ببرید.

برند پایونیر و همه چیز درباره آن از بانک آپشن

بهترین ها برای یک سیستم صوتی ساده !

قطعا یکی از سوالاتی که برای ما هنگام خرید سیستم صوتی خودرو پیش می آید، این است که از کدام برند می توان بهترین را انتخاب کرد؟ قطعا یکی از بهترین برند های امروزه و قدیم بازار بزرگ سیستم صوتی خودرو، برند محبوب و با کیفیت پایونیر بوده. از آنجایی که یکی ازمهم ترین اجزای یک سیستم صوتی خودرو ضبط و باند آن است در ادامه قصد داریم ضبط و باند های محبوب این برند را به شما معرفی کنیم.

پخش کننده خودرو پایونیر مدل DEH-S4250BT

پخش پایونیر مدل DEH-S4250BT از محصولات با کیفیت همراه با ویژگی های پیشرفته برند دوست داشتنی و محبوب پایونیر می باشد. این دستگاه دارای 13 باند اكولايزر، 31 باند توسط نرم افزار و تنظیمات صدا HPF و LPF برای فیلتر صدای باند و ساب ووفر می باشد. پخش پایونیر DEH-S4250BT با چهار خروجی (2 جفت خروجی 2 ولتی) RCA به صورت دو استیجی و یا یک استیج همراه با ساب قابل استفاده است. این دستگاه از فرمت فلک (FLAC) پشتیبانی می کند، فلک نوعی فرمت پخش موزیک است که کیفیت بالا تری از MP3 دارذ. تکنولوژی بلوتوث این پخش صوتی برای کاربر این امکان را بوجود می آورد که بدون استفاده از کابل، پخش موسیقی و مکالمه را از موبایل را انجام دهد.

پخش MVH-S325BT پایونیر

پخش پایونیر خودرو مدل MVH-S325BT یکی از محصولات با کیفیت همراه با وضوح پخش صدا بالا، از برند معتبر پایونیر (Pioneer) می باشد. تکنولوژی بلوتوث پیشرفته این پخش پایونیر برای کاربر، این امکان را بوجود می آورد که بدون استفاده از کابل، پخش موسیقی و مکالمه را از موبایل انجام دهد. همچنین امکان اتصال دو گوشی به خودرو از طریق اتصال خودکار، به طور خودکار هر دو تلفن را جفت می کند تا به تماس های دریافتی از هر یک از تلفن های جفت شده پاسخ داده شود.

این دستگاه دارای 13 باند اكولايزر، 31 باند توسط نرم افزار و تنظیمات صدا HPF و LPF برای فیلتر صدای باند و ساب ووفر می باشد. پخش صوتی MVH-S325BT با دو خروجی (یک جفت خروجی 2 ولتی) RCA به صورت دو استیجی و یا یک استیج همراه با ساب قابل استفاده است.

باند پایونیر بیضی TS-6965V3

باند پایونیر مدل TS-6965V3 یکی از با کیفیت ترین باند های برند معتبر پایونر (Pioneer) می باشد. این باند پایونیر 3 تیکه دارای بیشترین قدرت ورودی 450 وات و توان خروجی 450 وات و توان اسمی 80 وات باند TS-6965V3 این محصول قابلیت اتصال به خودرو هایی که دارای آمپلی فایر می باشند، دارد. حساسیت صدای 91 دسی بلی (db) این باند پایونر در پرتاپ حداکثر صدا بسیار موثر است، و سبب می شود، انواع طیف صوتی را به خوبی پوشش دهد و صدایی واضح را بوجود آورد. در این باند یک عدد ووفر، یک میدرنج و یک سوپر تیوتر قرار دارد، که در تفکیک صداهای زیر و بم بسیار کاربردی می باشد. نوع کویل صدای این باند از GLASS IMIDE است، که سبب افزایش کیفیت و طول عمر بالای محصول می شود و پخش صدایی با کیفیت و واضح را برای کاربر فراهم می کند.

راهنمای خرید مانیتور خودرو با معرفی بهترین مدل‌ها - لیست بیست
راهنمای خرید مانیتور خودرو با معرفی بهترین مدل‌ها – لیست بیست

راهنمای خرید سیستم تصویری، مانیتور خودرو

مانیتور خودرو یکی از تکنولوژی های بروز جهان بوده که در سال های اخیر، اکثر سازندگان برای تامین رفاه مشتریان خود، محصولات تولیدی خود را به این تکنولوژی مجهز کردند.

در واقع وجود این تکنولوژی در کابین یک خودرو، این امکان را به رانندگان می دهد تا یک رانندگی لذت بخش و بدون دغدغه را تجربه کنند و در واقع این تجربه را هم برای خود و هم برای سرنشینان خودرو همیشگی کنند !!

مانیتور خودرو انواع مختلفی دارد. در واقع ساده‌ترین نوع آن ها، مانیتور هایی هستند که بر پشت سری صندلی‌های جلو نصب شده و مخصوص افراد سرنشین درعقب خودرو هستند.

نوع دوم، در بخش داشبورد و در دسترس راننده قرار می گرفته و برای سهولت در رانندگی رانندگان تهیه شده.

نوع دیگر این مانیتور ها، مانیتور های سقفی بوده که اکثرا در ماشین هایی با ابعاد بزرگ تر تولید می شوند مثل ون و … و برای سرگرمی سرنشینان در مسافت های طولانی کاربردی است. شما می توانید تمامی مانیتور های ذکر شده را با قابلیت های مد نظر خود از سبد کالایی بانک آپشن تهیه کنید.

علاوه بر این، در سال‌ های اخیر نمونه‌های بسیاری را از استفاده ی دوربین برای ماشین در راستای افزایش کیفیت و دقت رانندگی و ارتقای محیط دید راننده مورد استفاده قرار گرفته است. تمامی انواع این دوربین‌ها همگی به مانیتور خودرو متصل هستند و راننده می‌تواند از صفحه نمایش مانیتور قرار داده شده در داشبورد، تصویر انتقال داده شده را تماشا بکند.

برای خرید مانیتور خودرو باید اطلاعات کافی داشته باشید. مانیتور خودرو مزایای مختلف و کاربردی بسیاری دارد که چند نمونه را برای شما مثال میزنیم ؛

  • پخش DVD
  • پخش موسیقی و فایل‌های ویدئویی
  • امکان اتصال به اینترنت
  • استفاده از نقشه و استفاده از آن به عنوان GPS و مسیریاب
  • امکان استفاده از کارت‌های حافظه
  • حافظه داخلی بالا برای انتقال فایل‌ها
  • درصورت استفاده از دوربین در ماشین، تصویر خروجی را نمایش می ‌دهد.
  • بلوتوث
  • برخورداری از درگاه کابل AUX
  • امکان نصب برنامه‌های مختلف

سیستم تصویری خودرو و تعمیرات مانیتور خودرو

به عنوان نماینده فروش‌مانیتور لازم است نکاتی درمورد خدمات بانک آپشن به شما ارائه دهیم. در صورتی که شما با کلیات و مراحل خدمات پس از فروش و گارانتی آشنایی داشته باشید. می‌دانید که اکثر شرکت‌های فعال در حوزه سیستم صوتی و تصویری معمولاً در شرایطی که اضطراری باشد برد دستگاه مشکل دار را تعویض می‌کنند. معمولاً در مرحله اول به تعمیر کردن قطعات معیوب شده دستگاه پرداخته و دستگاه را به کاربر تحویل خواهند داد. اما اگر شما‌ قصد خرید مانیتور خودرو از بانک آپشن تهیه کنید، این‌مانیتور‌های اندروید به دلیل داشتن گارانتی معتبر خود شرکت در صورت لزوم بورد‌ مانیتور اندروید شما به طور کامل تعویض شده و سپس دستگاه به شما تحویل داده خواهد شد. برای همین شما می‌توانید با خیالی کاملاً آسوده از نمایشگری که تهیه کردید استفاده نمایید. از این لحاظ نیز خیال خریدار کاملاً راحت خواهد بود که قطعات معیوب در صورت لزوم تعمیر نخواهند شد بلکه، قطعات به طور کامل تعویض خواهند شد. بانک آپشن نیز به عنوان نمایندگی تعمیر مانیتور خودرو به صورت تخصصی در خدمت شما دوستان بوده.

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا