پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
نقد و بررسی

ابزارهای رایگان ایرانی و خارجی آنالیز سایت در سال 2022

ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت به بهینه سازی، بهبود رتبه جستجو و افزایش ترافیک وب سایت شما کمک می کنند. اگر برای کسب و کار خود یک استراتژی آنلاین دارید، به ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت نیاز دارید تا مطمئن شوید صفحات وب شما برای بازار هدف شما قابل مشاهده و بهینه هستند یا خیر. چرا بهینه سازی موتورهای جستجو ( سئو) مهم است؟ موتورهای جستجو ،مانند گوگل (که تقریباً دو سوم کل جستجوهای وب در ایالات متحده را شامل می شود) و بینگ ، از الگوریتم های خاصی برای تجزیه و تحلیل سایت ها و رتبه بندی آن ها استفاده می کنند.

موتورهای جستجو نه تنها به کلمات کلیدی نگاه می کنند، بلکه درباره مناسب بودن و مرتبط بودن محتوا با عبارات جستجو شده توسط کاربر قضاوت می کنند. بنابراین ارزیابی و تحلیل وب سایت برای دستیابی به رتبه بهتر و قرار گرفتن در صفحات ابتدایی فهرست جستجو اهمیت ویژه ای دارد.

ابزارهای زیادی برای تجزیه و تحلیل وب سایت و عملکرد آن وجود دارد. در اینجا ما 9 مورد از بهترین ابزارهای ایرانی و خارجی تجزیه و تحلیل وب سایت را به شما معرفی می کنیم. پس با ما همراه باشید:

ابزارهای خارجی آنالیز وب سایت :

1. Google analytics

گوگل انالیتیکس، یک سرویس رایگان طراحی شده توسط گوگل است که آمار بازدید کنندگان یک وب سایت را نشان می‌دهد. این دستاورد برای بازاریابان و وب مسترها برای واکاوی وب بکار گرفته می‌شود. بیش از 55 درصد از وب سایت ها از این ابزار استفاده می کنند. این ابزار دارای نسخه تلفن همراه نیز هست بنابراین می توانید با تلفن های هوشمند iOS یا اندروید خود نیز از این ابزار استفاده کنید.

گوگل انالیتیکس امکان بررسی و تحلیل ورودی‌ها، صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده، فعالیت‌های کاربران، زمان حضور و مسیر خروجی آنها را ارائه می‌کند. به این ترتیب، گستره وسیعی از اطلاعات در اختیار مدیریت سایت قرار خواهد گرفت.

2. Google pagespeed

گوگل پیج اسپید، ابزاریست برای تست سرعت وب سایت و سنجش میزان بهینه بودن سایت . این سرویس نیز توسط شرکت گوگل برای اولین بار در سال 2010 به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است . برای استفاده از این سرویس کافیست به آدرس اینترنتی https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ رفته و نام دامنه سایت خود را در کادر بالای صفحه وارد کنید تا سایت شما مورد تحلیل و ارزیابی سرعت قرار گیرد.امتیاز در سه سطح خوب(Good) و متوسط(Needs Work) و ضعیف(Poor) داده می شود. لازم بذکر است پس از ارزیابی بهینه بودن سایت شما و همچنین دادن امتیاز به آن، این سرویس دلایلی را که باعث خارج شدن وب سایت از حالت بهینگی شده است را جدا کرده و برای شما نام میبرد و پیشنهاداتی را برای اصلاح مشکلات سایت شما ارائه می دهد.

3. woorank

وورنک، ابزار تجزیه و تحلیل سئو و بررسی کلی وب سایت است. وورنک به عنوان یک ردیاب ساده و آسان معرفی می شود که تصویری کامل از بهینه سازی وب سایت شما در اختیارتان قرار می دهد و یافته های آن را به داده های بازاریابی شما پیوند می دهد. نسخه پولی این ابزار تجزیه و تحلیل دقیق تری از وب سایت شما ارائه می دهد و نکاتی را در مورد نحوه بهبود کسب و کار و رتبه بندی وب سایت شما ارائه می دهد.

4. Gtmetrix

جی تی متریکس، ابزار بررسی سرعت صفحات وب و نمایش مشکلاتی که باعث کندی سایت شده اند می باشد . این ابزار توسط GT.net مستقر در کانادا توسعه یافته است. محیط کاربری برای مبتدیان (با تجربه اندک یا بدون تجربه استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل وب سایت ) بصری و آسان است.

5. semrush

سمروش ، انواع مختلفی از بررسی ها را در وب سایت شما انجام می دهد که نتیجه مطلوب آن بهبود و بهینه سازی وب سایت شماست. آزمایشاتی که انجام می دهد شامل ممیزی سایت شما و بررسی سلامت آن ، بهبود SEO ، تحقیق در مورد ارزش کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل بک لینک ها است. این یک ابزار پولی است که مجموعه ای جامع از تجزیه و تحلیل را انجام می دهد ، توصیه هایی می کند و به بهبود تجربه وب شما کمک می کند.

ابزارهای ایرانی آنالیز وب سایت :

1- چکاپ تولز

سایتی ایرانی که دارای بیش از 80 ابزار کاربردی مختلف برای نمایش رتبه سایت در گوگل، بررسی بک لینک ها، بررسی سئو سایت و امتیازدهی، بررسی قدمت دامنه،بررسی امنیت سایت،وضعیت نمایش موبایل،بررسی سرعت سایت و…. می باشد.

2- حسابگر

حسابگر، ابزاری برای نمایش رتبه جهانی سایت، تعداد بک لینک ها، میانگین زمان حضور در سایت و سایت های مشابه شماست.

3- جت سئو

این ابزار بررسی سئو کلی سایت شما را انجام و بر این اساس امتیازی از 100 به سایت شما می دهد. در ضمن پیشنهاداتی جهت بهبود مشکلات وب سایت شما ارائه می دهد. استفاده از تمام امکانات جت سئو پولی بوده اما شما می توانید 7 روز به صورت رایگان و آزمایشی این ابزار را تست کنید.

4- میزفا تولز

یک ابزار تخصصی و حرفه ای برای مدیریت کلمات کلیدی در نتایج گوگل و تحلیل و بررسی سایت و رقبا، که برای متخصصین سئو و دیجیتال مارکتینگ ها مناسب است.

از اینکه تا انتها این مقاله را مطالعه کردید بسیار سپاس گذاریم . نظرات ارشمندتان را با ما درمیان بگذارید.

منابع: ویکی پدیا / wikipedia / l7advertising.com

‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :)  ✍️ اینجا هر کسی میتونه بنویسه!  | ???? ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

6 دیدگاه

  1. ممنون مطلب خوبی بود. ولی مشکلی که وجود داره درست نبودن(منطبق) نتیجه جستجوی سایت های خارجی با چیزی است که کاربر ایرانی جستجو میکنه… گوگل با توجه به کشور و منطقه ای که شما قرار دارید نتیجه های جستجو را متفاوت نمایش میدهد. سایت ایرانی kwrank.ir سرویس هست که نتایج آن کاملا شبیه به نتیجه جستجوی کاربران ایرانی است.

    1. سلام آقای نظری
      ممنون از اینکه نظرتون رو با ما درمیون گذاشتید در مورد نظرتون هم باید بگم کاملا با این جمله موافقم که نتایج جستجوی گوگل متناسب با منطقه و کشور کاربر و حتی دستگاه تلفنی که کاربر باهاش سرچ رو انجام میده متفاوته

  2. دمتون گرم که چند تا ابزار معرفی کردید تا به درد ما بخوره. هر سایتی میریم ابزار خارجی معرفی میکنن و نمیشه خرید که.
    این ابزارهای سئو ایرانی مثل میزفا تولز و جت سئو بررسی کردم هر دو امکانات یکسانی دارن ولی میزفا تولز خیلی ارزون تر بود.
    فقط پیشنهادی داشتم. کاش عکس از هر ابزار میذاشتید تا بهتر انتخاب کنیم. هر چند من همه رو گشتم و ثبت نام کردم ولی حالا صرفا پیشنهاد دادم
    تشکرررر

    1. سلام آقا بابک عزیز????
      خوشحالیم که تونستیم به شما کمک کنیم. بابت پیشنهادتون هم خیلی متشکر. به فکر هستیم یکم سرمون خلوت تر بشه! نقاط ضعف و قوت ابزارها به همراه تصاویری از محیط کاریشون روهم در بروزرسانی مقاله درج کنیم تا دید بهتری بدیم به افراد.
      موفق باشید (:

  3. سلام سایت حسابگر اصلا باز نمیشه و وقتی روش میزنیم وارد یک سایت دیگه میشه که الکسا هست. دیگه الکسا خیلی وقته منقضی شده.
    من قبلا از ابزارهای خارجی استفاده میکردم راضی بودم ولی دیگه دیدم نمیشه خرید رفتم ایرانی ها و الان ۲ ماهی هست میزفا تولز رو استفاده میکنم و خدایی خوبه هر چند انتظار نداشتم

    1. سلام و درود به شما :)
      ممنون که تجربه تون رو با ما و دیگر دوستان درمیون گذاشتید سایتی که فرمودید الان توسط ما بررسی شد و مشکلی نداره راحت بالا میاد! ممکنه این مشکل به صورت لحظه ای براتون اتفاق افتاده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا