پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
آموزش

آموزش تصویری استفاده از کلود فلر (Cloud Flare)

در این آموزش ابتدا با مفهوم سی دی ان (CDN) آشنا می شویم . سپس با آموزش فعالسازی سرویس محبوب CDN کلود فلر، به شما کمک می کنیم تا سرعت و امنیت سایت خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید پس با ما همراه باشید.

CDN چیست؟

CDN که در فارسی به نام سامنه نام دامنه معنی می شود مخفف کلمات انگلیسی Content Delivery Network می باشد . سیستم نام دامنه (DNS) به نوعی دفترچه تلفن اینترنت است. انسان ها از طریق نام های دامنه مانند karynet.ir به اطلاعات آنلاین یک سایت دسترسی پیدا می کنند. مرورگرهای وب از طریق آدرس های پروتکل اینترنت (IP) تعامل دارند. بنابراین DNS نام دامنه را به آدرس های IP قابل شناسایی برای مرورگرها تبدیل می کند تا مرورگرها بتوانند سایت را بارگیری کنند و نمایش دهند.

 از CDN معمولا برای کنترل مصرف منابع سرورهاستینگ شما و همچنین افزایش امنیت سایت استفاده می شود. زمانیکه NSهای یک دامنه به NS های یک CDN تغییر می کند. سرعت لود یا بارگزاری سایت شما برای بازدیدکنندگان افزایش خواهد یافت و به تبع سئو و رتبه شما نیز بهبود خواهد یافت.

CDN کلود فلر چیست؟

تقریباً همه افراد در اینترنت مزایای CDN را تجربه کرده اند. اکثر شرکت های فناوری از جمله شرکت هایی مانند گوگل، اپل و مایکروسافت از این سیستم برای کاهش زمان انتظار و بارگذاری محتوای صفحه وب استفاده می کنند.

مزیت اصلی CDN توانایی آن در ارائه سریع و کارآمد محتوا است. یکی از شرکت های خارجی ارائه دهنده خدمات CDN، کلود فلر (Cloud Flare) است که امکانات خوبی داشته و پنل رایگان نیز دارد. CDN محبوب کلود فلر از طریق کش و نگهداری اطلاعات ذخیره شده سایت شما، در دیتاسنترهای مناطق مختلف جهان، سایت شما را از نزدیک ترین سرور خود برای کاربر لود می کند و به صورت چشمگیری سرعت سایت شما را افزایش می دهد.

استفاده از CDN کلود فلر چه مزایایی دارد؟

  • مسدود کردن دسترسی ربات های اسپمر و تهدید کننده به سایت و جلوگیری از حملات DDOS
  • فعال بودن 24 ساعته سایت بوسیله فایل های کش شده در سرویس CDN کلودفلر حتی در صورت بروز اختلال در سایت و آفلاین شدن
  • افزایش سرعت و امنیت سایت
  • فشرده سازی کد های Java Script، CSS و HTML سایت
  • بهبود زمان لود سایت و زمان انتظار
  • ارائه آمارترافیک، میزان پهنای باند و منابع صرفه جویی شده و حملات دفع شده
  • امکان تازه سازی کش ذخیره شده بر روی کلود فلر
  • و….

نحوه فعال سازی و استفاده از کلود فلر بر روی سایت:

برای شروع فعال سازی کلود فلر بر روی سایتتان مطابق مراحل ذیل اقدام نمایید:

  1. به سایت رسمی کلود فلر بروید.
  2. برای ایجاد حساب کاربری بر روی Sign up کلیک نمایید.
برای ایجاد حساب کاربری بر روی Sign up کلیک نمایید.
  1. در صفحه ی Get started with Cloudflare آدرس ایمیل و پسورد مورد نظرتان را وارد نمایید. سپس بر روی دکمه ی Create Account کلیک نمایید.
در صفحه ی Get started with Cloudflare آدرس ایمیل و پسورد مورد نظرتان را وارد نمایید. سپس بر روی دکمه ی Create Account کلیک نمایید.
  1. در این مرحله وارد حساب کاربری خود می شوید. بر روی Add Site کلیک نمایید.
در این مرحله وارد حساب کاربری خود می شوید. بر روی Add Site کلیک نمایید.

5. در این صفحه نام دامنه ی خود را وارد نمایید و بر روی دکمه ی Add Site کلیک نمایید.

5. در این صفحه نام دامنه ی خود را وارد نمایید و بر روی دکمه ی Add Site کلیک نمایید.

6. در این مرحله نوع پلن خود را انتخاب کنید. پلن رایگان را مطابق تصویر زیر انتخاب کرده و پس از آن بر روی دکمه ی Continue کلیک نمایید.

6. در این مرحله نوع پلن خود را انتخاب کنید. پلن رایگان را مطابق تصویر زیر انتخاب کرده و پس از آن بر روی دکمه ی Continue کلیک نمایید.

7. پس از مرحله انتخاب نوع پلن کاربری، 60 ثانیه زمان می برد تا دامنه شما توسط کلود فلر اسکن شود و رکورهای DNS دامنه شما استخراج شود.

 6. پس از مرحله انتخاب نوع پلن کاربری، 60 ثانیه زمان می برد تا دامنه شما توسط کلود فلر اسکن شود و رکورهای DNS دامنه شما استخراج شود.

8. پس از استخراج رکوردهای دامنه شما لیستی مشابه زیر را مشاهده می کنید. بر روی دکمه ی Continue کلیک نمایید.

7. پس از استخراج رکوردهای دامنه شما لیستی مشابه زیر را مشاهده می کنید. بر روی دکمه ی Continue کلیک نمایید.

9. از طریق حساب کاربری هاست خود نیم سرورهای دامنه خود ( شماره 3 تصویر زیر) را حذف کرده و نیم سرورهای کلود فلر (شماره 4 تصویر زیر) را جایگزین آن کنید و بر روی Save کلیک نمایید.

8. از طریق حساب کاربری هاست خود نیم سرورهای دامنه خود ( شماره 3 تصویر) را حذف کرده و نیم سرورهای کلود فلر (شماره 4) را جایگزین آن کنید و بر روی Save کلیک نمایید.

10. مراحل تمام شد حداکثر ظرف 24 ساعت نیم سرورهای دامنه شما به صورت سراسری تغییر می کند و CDN کلود فلر به صورت کامل بر روی دامنه تان فعال می شود.

برای تست سرعت سایت قبل و بعد از نصب CDN کلود فلر می توانید از ابزارGTmetrix استفاده کنید.

سوالات متداول شما عزیزان:

1- کدوم CDN بهتره؟ ابرآروان یا کلود فلر؟

ابرآروان یکی از شرکت های خوب ایرانی و به نوعی رقیب داخلی کلود فلر هست که همچون کلود فلر امکان افزایش امنیت و سرعت سایت را فراهم می کند . تجربه کاربری بنده به عنوان نویسنده؛ من از هر دو سرویس استفاده کردم امکانات پلن رایگان کلود فلر بیشتر بوده و در افزایش و بهینه سازی سرعت سایت کلود فلر کیفیت و تاثییر بیشتری دارد. بنابراین نظر شخصی بنده هست من کلود فلر رو ترجیح میدم.

2- چقدر طول میکشه نیم سرورهای دامنه تغییر کنه؟

تغییر نیم سرورهای دامنه معمولا حداکثر تا 24 ساعت طول میکشه و باید کمی صبور باشید.

3- هنگام فعالسازی CDN کلود فلر به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

– ممکن است شما قبلا از CDN شرکت دیگری استفاده می کردید و حالا قصد دارید از کلود فلر استفاده کنید در هنگام اسکن رکوردهای dns دامنه شما، کلود فلر قادر به شناسایی آن ها نمی باشد بنابراین باید به صورتی دستی آن ها را وارد کنید یا نیم سروهای دامنه خود را از طریق پنل کاربری هاست به پیشفرض تغییر داده و پس از تغییر کامل (حداکثر 24 ساعت بعد) کلود فلر را نصب کنید تا به صورت خودکار رکوردهای dns دامنه تان استخراج شود.

– در هنگام فعالسازی کلود فلر به این نکته دقت کنید که نماد ابر مقابل فایل MX و رکورهای ایمیل را غیرفعال کنید در صورت فعال بودن آن ها سرویس ایمیل هاست دچار مشکل می شود و هیچ ایمیلی ارسال نمی کند.

سپاس از اینکه با ما همراه بودید. امیدوارم این آموزش کاملا پاسخگوی نیاز شما باشد. لطفا این مقاله را به اشتراک بگذارید و اگر سوال یا نظری دارید در قسمت نظرات باهامون در میان بگذارید. فعلن تا بعد

منبع : کارینت

مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :)  ✍️ اینجا هر کسی میتونه بنویسه!  | ???? ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

4 دیدگاه

  1. I am really enjoying the theme/design of your site. Do you
    ever run into any browser compatibility problems?
    A handful of my blog visitors have complained about my site not operating correctly in Explorer but looks great
    in Firefox. Do you have any advice to help fix this issue?
    من واقعا از موضوع/طراحی سایت شما لذت می برم. آیا تو
    آیا تا به حال با مشکل سازگاری مرورگر مواجه شده اید؟
    تعداد انگشت شماری از بازدیدکنندگان وبلاگ من از عملکرد درست سایت من در اکسپلورر شکایت کرده اند اما عالی به نظر می رسد
    در فایرفاکس آیا توصیه ای برای رفع این مشکل دارید؟

    1. ممنون از تعریفتون. متاسفانه در این باره اطلاعاتی ندارم ❤
      Thank you for your definition. Unfortunately, I have no information about this

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا