• خانه
  • ⬅️
  • وردپرس
  • ⬅️
  • چگونه ریچ اسنیپت ها را به سایت های وردپرس اضافه کنیم (4 روش)

چگونه ریچ اسنیپت ها را به سایت های وردپرس اضافه کنیم (4 روش)

مقدمه: آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می توانید وب سایت خود را مانند آن ستاره های جذاب و تکه های متنی در گوگل متمایز کنید؟ ریچ اسنیپت ها چیزی هستند که به این «اضافه» گفته می شود. با کمال تعجب، استفاده از قطعه های...

Article

چگونه ریچ اسنیپت ها را به سایت های وردپرس اضافه کنیم (4 روش)_63a00bc3d6d05.png
Adding rich snippets

مقدمه:

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می توانید وب سایت خود را مانند آن ستاره های جذاب و تکه های متنی در گوگل متمایز کنید؟ ریچ اسنیپت ها چیزی هستند که به این «اضافه» گفته می شود. با کمال تعجب، استفاده از قطعه های غنی از وردپرس بسیار ساده است.

در پست امروز، مراحل نحوه افزودن ریچ اسنیپت ها به وردپرس را شرح خواهیم داد. بیایید شیرجه بزنیم!

ریچ اسنیپت ها چیست؟

ریچ اسنیپت‌ها، که معمولاً به عنوان «نتایج غنی» شناخته می‌شوند، فقط نتایج جستجوی عادی Google هستند که اطلاعات بیشتری نمایش داده می‌شوند. جستجوگر به لطف آنها در مورد وب سایت (یا محتوایی) که مشاهده می کند آگاه تر می شود.

معمولا، این اطلاعات اضافی از داده های ساختاری مبتنی بر HTML در یک صفحه گرفته می شود.

این نمونه‌ای از یک نتیجه جستجو بدون قطعه‌های غنی است:

Search results without rich snippet

این نمونه‌ای از یک نتیجه جستجو با قطعه پرسش‌های متداول rich snippet:

است

Search results with rich snippets

موتورهای جستجو از چیزی به نام داده های ساخت یافته استفاده می کنند تا قطعه های غنی را در اختیار شما قرار دهند. برای ارتباط با موتورهای جستجو، می‌توانید از داده‌های ساختاریافته، نوعی کدگذاری پنهان استفاده کنید.

داده های ساختاریافته به شکل خاصی به نام نشانه گذاری طرحواره ارائه می شوند. با این حال، اگر فنی نیستید، ساده‌تر است که نشانه‌گذاری طرحواره و داده‌های ساختاریافته را یکسان در نظر بگیرید. از این نقطه به بعد، ما فقط از اصطلاح “نشانه گذاری طرحواره” استفاده می کنیم.

موتورهای جستجو از نشانه گذاری طرحواره برای درک بهتر زمینه سایت شما استفاده می کنند حتی اگر انسان ها هرگز آن را نبینند.

آیا Rich Snippets به SEO کمک می کند؟

بله، کاملاً.

در نتایج جستجو، rich snippet ها از سایر قطعه ها خارج می شوند. به سادگی با نگاه کردن به آنها، افراد بلافاصله اطلاعات بیشتری را یاد می گیرند و بهتر ظاهر می شوند. برجستگی وب سایت شما از این امر بسیار سود می برد، سپس نرخ کلیک شما افزایش می یابد.

8 متداول‌ترین انواع Google Rich Snippet

در زیر 8 نمونه rich snippet وجود دارد که اغلب هنگام جستجو در Google مشاهده می کنید:

مقاله

مقاله یک خبر از یک وبلاگ، صفحه ورزشی یا وب سایت رسانه است. این‌ها در زیر چرخ فلک «داستان‌های برتر» نشان داده می‌شوند و نتایج جستجوی محتوای غنی را با عکس‌های کوچک‌تر و متن تیتر ارائه می‌کنند.

Top stories for search results

چرخ و فلک

یک ویژگی طراحی که به عنوان چرخ فلک شناخته می شود، مطالب را در یک لیست یا گالری نشان می دهد. شما باید از این ویژگی همراه با یکی از موارد زیر استفاده کنید زیرا آنها به تنهایی یک سبک طراحی هستند تا محتوا: دستور غذا، دوره آموزشی، مکان رستوران یا فیلم.

Carousel search results

سؤالات متداول

سؤالات متداول سؤالات متداول است. این یک وب سایت با سؤالات و پاسخ های متداول در مورد یک مشکل یا موضوع خاص است.

FAQ-based search results

بررسی ها

رتبه بندی ستاره (از 5) را نشان می دهد. یا یک بازبین یا مجموعه ای از نظرات کاربران.

Review-based search results

نشانه گذاری محصول

جزئیات مربوط به یک محصول خاص (از جمله قیمت و تصاویر محصول) را به موتورهای جستجو ارائه می دهد.

Product markup image

ویدئو

موتورهای جستجو نمی‌توانند ویدیوهای صفحه شما را ببینند. بنابراین، نشانه‌گذاری ویدیو به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا هدف محتوای ویدیوی شما را درک کنند.

da86daafd988d986d987 d8b1db8cda86 d8a7d8b3d986db8cd9bed8aa d987d8a7 d8b1d8a7 d8a8d987 d8b3d8a7db8cd8aa d987d8a7db8c d988d8b1d8afd9bed8b1 63a00bd0c2d80

سازمان

به Google کمک می‌کند تا جزئیات مهم یک شرکت (مانند آدرس، نشان‌واره و جزئیات تماس آن) را درک کند.

Organization-based search results

رویدادها

جزئیاتی مانند زمان، تاریخ و مکان را ارائه دهید.

Event-based search results

چگونه ریچ اسنیپت ها را به سایت های وردپرس خود اضافه کنیم

اکنون متوجه شده‌اید که افزودن نشانه‌گذاری طرحواره به صفحات وب شما، احتمال ظاهر شدن قطعه‌های غنی برای وب‌سایت شما در نتایج موتورهای جستجو را افزایش می‌دهد.

اگر داده‌های ساختاریافته اضافه شده مناسب با محتوای باکیفیت جفت شوند، می‌توانید قطعه‌های غنی برای وب‌سایت ایجاد کنید.

4 روش اصلی در زیر برای افزودن rich snippets وردپرس نشان داده شده است:

استفاده از افزونه وردپرس

استفاده از یک پلاگین rich snippets وردپرس توصیه شده ترین راه است. استفاده از افزونه های وردپرس ساده است، ویژگی های بسیار خوبی را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد داده های ساختاریافته را در صفحات وب خود بگنجانید.

در اینجا 3 بهترین افزونه ریچ اسنیپت برای وردپرس در زیر آمده است:

  • Schema Pro (هزینه: 79 دلار): شما می توانید از بین بیست نوع مختلف داده ساختاریافته انتخاب کنید، و استفاده از Schema واقعا ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کد طرحواره را آپلود کنید، پست‌ها یا صفحاتی را که می‌خواهید در آنها نشان داده شود انتخاب کنید، و سپس محتوا را به اطلاعات خود نگاشت کنید.
  • شما و داده های ساختار یافته برای WP و AMP ( هزینه: از 99 دلار: اگر از نسخه پولی استفاده می کنید، می توانید از داده های ساختار یافته برای WooCommerce و جمع بندی طرح بایگانی استفاده کنید. با این حال، نسخه رایگان آن نیز با بسیاری از ویژگی ها ارائه می شود
  • AIOSEO (هزینه: 49 دلار): اگر در مورد گنجاندن داده های ساختاریافته در وب سایت خود و نمایش در نتایج غنی Google جدی هستید، این افزونه شایسته توجه بیشتر است. علاوه بر این، می‌توانید کد طرحواره را در هر صفحه و پست ویرایش کنید.

اکنون اجازه دهید به نحوه افزودن ریچ اسنیپت به سایت های وردپرس برویم. آن را با Schema & Structured Data for WP & AMP امتحان کنید!

مرحله 1: افزونه مورد نظر خود را نصب و فعال کنید

پس از فعال شدن، باید Wizard را راه اندازی کنید.

Plugin installation

مرحله 2: ایجاد یک طرحواره جدید

هنگامی که جادوگر راه اندازی کامل شد، آماده هستید که اولین طرحواره خود را اضافه کنید. این دانش شما را قادر می سازد تا قطعات غنی را به وردپرس اضافه کنید.

به Structured Data بروید و برای شروع Add Schema Type را انتخاب کنید.

Creating new schema

مرحله 3: نوع طرحواره خود را انتخاب کنید

در صفحه زیر، باید نوع طرحی را که می خواهید اضافه کنید انتخاب کنید. به یاد بیاورید که در ابتدای این مقاله در مورد اشکال مختلف مطالب بحث کردیم. در اینجا، می‌توانید تصمیم بگیرید که چه داده‌های نشانه‌گذاری طرحواره‌ای را می‌خواهید شامل شود.

Schema type

مرحله 4: صفحاتی را که می خواهید هدف قرار دهید انتخاب کنید

اکنون شما می توانید انتخاب کنید که این نشانه گذاری طرحواره را برای چه موادی اعمال کنید.

Select pages

مرحله 5: طرحواره خود را ویرایش کنید

می توانید انتخاب کنید که طرح به صورت خودکار و دستی ویرایش شود.

Editing schema

برای ویرایش دستی، می‌توانید قسمت‌های مختلفی را ویرایش کنید و چیزهای بیشتری اضافه کنید. برای مثال، اگر نوع طرحواره سؤالات متداول است، می‌توانید قطعه‌های غنی از سؤالات متداول بیشتری اضافه کنید.

Editing schema manually

شما همچنین می توانید مکان مورد نظر را ویرایش کنید

Editing targeted placement

به طور معمول، هر پلاگین rich snippet وردپرس این 5 مرحله را برای افزودن ریچ اسنیپت به وب سایت طی می کند. برای جزئیات بیشتر، فقط یک افزونه را که می‌خواهید انتخاب کنید و دستورالعمل‌ها را با دقت بخوانید.

افزودن کد طرحواره به صورت دستی

شما باید روش درست ایجاد نشانه گذاری طرحواره را بدانید و آن را در یک div قرار دهید تا به صورت دستی کد طرحواره را اضافه کنید. متن ساختار یافته متعاقباً در قسمت سر وب سایت شما آپلود می شود.

مطمئن شوید که ریزداده ها به طور دقیق پر شده است زیرا اگر کد اشتباهاتی داشته باشد، نتایج غنی دریافت نخواهید کرد.

Schema code

استفاده از ابزار Data Highlighter

بدون کلنجار رفتن با کدنویسی یا فایل‌های وب‌سایت خود، می‌توانید با استفاده از ابزار برجسته‌کننده داده، صفحات وب‌سایت خود را با کد طرح علامت‌گذاری کنید.

داده‌های طرحواره را انتخاب کنید، عناصر کلمه را در صفحه علامت‌گذاری کنید، URL مورد نظر خود را وارد کنید و پس از بررسی آن با کنسول جستجوی Google ارسال کنید.

صفحه وب شما اکنون دارای داده های ساختاری است، فقط همین.

برای انتخاب‌های بیشتر داده‌های طرحواره، باید از یک فرآیند دستی یا یک افزونه Schema rich snippet استفاده کنید، با این حال، ابزار برجسته‌کننده داده برای تازه‌کارها عالی است.

استفاده از Google Tag Manager

با استفاده از رمزگذاری JSON-LD، Google Tag Manager به شما امکان می دهد نشانه گذاری طرحواره را اضافه کنید. با این حال، ابتدا باید Google Tag Manager را راه اندازی کنید و کد نشانه گذاری خود را با استفاده از ابزاری مانند تحلیل سالن.

در مرحله بعد، یک عنصر HTML باید اضافه شود، کد نشانه‌گذاری باید جای‌گذاری شود، یک راه‌انداز باید ایجاد شود، و راه‌انداز باید به برچسب نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته شما مرتبط شود.

سپس محفظه Google Tag Manager منتشر می‌شود.

نحوه تست ریچ اسنیپت

اکنون آماده رفتن هستید! شما باید rich snippet های WordPress خود را با استفاده از یک ابزار تست rich snippet مانند ابزار تست داده های ساختاریافته Google.

Testing rich snippets

در آنجا می‌توانید صفحه را وارد کنید یا URL را در جعبه ابزار ارسال کنید. پس از آن، با کلیک بر روی دکمه “URL TEST”، نتایج غنی شما بررسی می شود.

Testing URL

هنگامی که صفحه یا پستی در نتایج جستجو نشان داده می‌شود، به‌طور خودکار گزارشی ایجاد می‌کند تا نشان دهد کدام ویژگی‌های نتایج غنی را می‌توان نمایش داد.

هر گونه اشتباه یا هشداری به شما ارائه خواهد شد تا بتوانید داده های ساختاریافته خود را اصلاح کنید.

بعد، به صفحه ابزارهای تست داده ساختاریافته Google برگردید و نشانه‌گذاری طرحواره خود را در آنجا بررسی کنید. بعد از آن دکمه «رفتن به اعتبارسنجی نشانه گذاری طرحواره» را فشار دهید.

Schema markup validation

سپس، پنجره «Test your structured data» را با URL یا قطعه کد خود پر کنید. دکمه “Run Test” را فشار دهید تا کار تمام شود.

Testing structured data

کد شما به‌طور خودکار توسط ابزار برای بررسی خطاها بررسی می‌شود.

در نتیجه

Rich Snippets وردپرس یک ترفند کوچک SEO است که ممکن است به معنای تفاوت بین چند بازدید و تورنت از ترافیک جستجو باشد. به همین دلیل، شما باید از نشانه گذاری طرحواره تا بیشترین پتانسیل آن استفاده کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تا قطعه‌های غنی جذابی را در Google بسازید، که ترافیک جستجوهای ارگانیک را افزایش می‌دهد.

ادامه مطلب

منبع

برچسب ها

0 0 رای ها
به این مطلب امتیاز بدید
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست مطالب
more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
More Similar post
مـــطالب مـشـــابه بیشتر...