اگه شما هم قصد دارین که کسبوکار خودتون رو برای تبلیغ به گوگل بدین، لازمه که آموزش گوگل ادز رو در لیست برنامههای خودتون قرار بدین. زمانی که آموزش اصولی و حرفهای ببینین، قطعاً به شکل خیلی بهتری میتونین آگهیتونو نگارش کنین و کلیک بیشتری بگیرین. با افزایش کلیک آگهی احتمال فروش خدمات یا محصولات به مشتری بیشتر میشه و درنهایت با شناخت برند همراهه؛ چنانچه بتونین از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنین، مخاطب به لیست مشتریهای دائم شما میپیونده. برای دستیابی به این هدف لازمه که از آموزشهای اصولی و حرفهای گوگل ادز برای بهینهسازی تبلیغ خودتون کمک بگیرین. در ادامهی مقاله نکاتی مطرح شده که مطالعه اونها به شما کمک میکنه تا کمپینهای بهتری رو اجرا و تبلیغ کنین. تا انتهای مقاله همراه ما باشین.
نوشتن عنوان جذاب
اگه میخواین تبلیغاتی با بیشترین بازده داشته باشین، جذابترین عنوانها رو انتخاب کنین؛ چونکه عنوانها نقش مهمی در جلب توجه مخاطبان دارن. درواقع برای اینکه مردم تبلیغات شما را بخونن و سایت شما رو از میان هزاران سایت اینترنتی رقیب انتخاب کنن، باید از یک عنوان تبلیغاتی جذاب استفاده کنین. جالبه که بدونین تعرفه تبلیغات در گوگل هم بر همین اساس تعیین میشه؛ یعنی شما برای تبلیغات در گوگل زمانی هزینه پرداخت میکنی که روی اون تبلیغ کلیک شده باشه. توجه به نکات زیر بهت کمک میکنه تا عنوان جذابتری داشته باشی:
- نوع نگارش متن و عنوان باید طوری باشه که به مخاطب انگیزه بده
- قانع کننده باشه
- حتماً از کلمات منحصربهفرد و شاخص استفاده شده باشه
- نامفهوم و دوپهلو نباشه
- بهطور دقیق مخاطب رو هدف قرار بده
- ماهیت کسبوکار رو منعکس کنه
- توصیفی قدرتمند از محصول یا خدمات ارائه بده
استفاده از سؤالات چالشی در عنوان و متن
یکیدیگه از مواردی که باعث میشه تا آگهی تبلیغاتی خودتون رو به بهترین نحو نگارش کنین و کلیک بیشتری بگیرین، استفاده از سؤالات و پرسشهای چالشی در متن و مخصوصاً عنوانه؛ درواقع زمانی که شما از یک پرسش در عنوان آگهیتون استفاده میکنین، ذهن و فکر مخاطب رو درگیر میکنه. این چالش و درگیری ذهنی باعث میشه که مخاطب درباره اون محصول یا خدمات فکر کنه و بهنوعی احساس نیاز به استفاده از اون محصول رو داشته باشه؛ اما باید دقت کنین که این کار رو به زیرکانهترین شکل ممکن انجام بدین. درواقع اگه مخاطب احساس کنه که این عنوان جذاب نیست و یا مشابه اونو قبلاً دیده، روی آگهی کلیک نمیکنه و شما بدون اینکه حتی فرصت معرفی محصول و کاراییهای اون رو داشته باشید، شانس خودتون رو از دست میدید. برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی و نوشتن آگهیهای بهتر، میتونید آموزش کامل و صفر تا صد گوگل ادز رو بهصورت رایگان از سایت وی دیجیتال مارکتینگ دریافت کنین.

اهمیت استفاده از آمار و اعداد در عنوان
یکی دیگه از کارهایی که باعث میشه آگهی تبلیغاتی شما کلیک بیشتری بگیره، استفاده از آمار و اعداد در عنوانه. بارها ثابت شده که مخاطبها آگهیها و متنهایی رو که در اونها از اعداد و ارقام استفاده شده باشه رو میخونن و برای اونها جذابیت داره. یکی از کارهایی که میتونین برای افزایش کلیک آگهی انجام بدین، استفاده از اعداد در ابتدای عنوانه. یادتون باشه که برای تأثیرگذاری بیشتر اون رو بهصورت رقم بنویسین. خوندن متن آگهی که در عنوان اون از اعداد خاص و غیر رند استفاده شده باشه، برای مردم جذابتره؛ چونکه این اعداد به واقعیت نزدیکترن. توجه به همین موارد ساده اما مهم در آموزش گوگل ادز باعث میشه که آگهی تبلیغاتی بهتری داشته باشین و افراد بیشتری کسبوکار شما رو بشناسن.
استفاده از کلمات کلیدی هدفمند
همونطور که اشاره شد، عنوان یکی از مهمترین قسمتهای متن تبلیغاتیه و نحوه نگارش اون در جذب مخاطب تأثیر زیادی داره؛ درواقع اگه عنوان جذاب و خوب باشه، مخاطب انتخاب میکنه که ادامه آگهی شما رو بخونه. ایندرحالیه که اگه شیوه نگارش شما درست نباشه، مخاطب هیچ ذوق و علاقهای برای خوندن ادامه مطلب نداره. برای اونکه بتونید به بهترین شکل ممکن کمپین تبلیغاتی خودتون رو پیش ببرین، لازمه که از بهترین و هدفمندترین کلمات کلیدی استفاده کنین. این کلمات کلیدی درواقع همون کلماتی هستن که مخاطب اونها رو سرچ میکنه؛ پس هرچه انتخاب شما به انتخابهای مخاطب نزدیکتر باشه، شانس کلیک شما هم بیشتر خواهد بود. برای اونکه بتونین بهترین کلمات رو بنویسین، لازمه که نیازهای مخاطب رو بسنجین و مطابق با همون تیتر بزنین.
از همه کاراکترهای مجاز برای نوشتن تبلیغ استفاده کنین!
جالبه که بدونین عنوانهای تبلیغ یا Headline در گوگل ادز از ۳ قسمت تشکیل شدن که برای هر قسمت حداکثر تا ۳۰ کاراکتر میتونین نگارش کنین. عنوان یک همون تیتر اصلی تبلیغه که مخاطب از طریق کلیک بر روی اون میتونه به سایت شما وارد بشه. عنوان بعدی مسیر قابل نمایش یا Display Path است که از دو قسمت ۱۵ کاراکتری تشکیل شده. در هر قسمت میتونید توضیحات بیشتری رو راجع به محصول یا خدمات ارائه بدین. دقت داشته باشین که این قسمت از عنوان تنها برای راهنمایی بیشتر کاربر کارایی داره و نمیتوان بر روی اون کلیک کرد. بخش سوم یا نهایی هم همون توضیحات یا Description هستن که توضیحات بیشتری رو راجع به کسبوکار، خدمات یا محصولات ارائه میدن. توصیه میشه که حتماً در این قسمت از کلمات کلیدی اصلی و فرعی مرتبط با عنوان اصلی استفاده کنین تا بازدهی تبلیغتون چندبرابر بشه.
نگارش ساده و روان متن
از مهمترین ویژگیهایی که باعث میشه تبلیغ شما بازدید و بازدهی بهتری بگیره، نگارش ساده و روان متن أگهیه. هرگز و هرگز از کلمات پیچیده و تخصصی برای نوشتن متن آگهی استفاده نکنین؛ چونکه این کار نه تنها باعث نمیشه که آگهی شما حرفهایتر بهنظر بیاد، بلکه مخاطبان بیشتری رو هم از دست میدین. همیشه ساده و روان بنویسین. شیوه نگارش شما باید به نحوی باشه که همه افراد بتونن اون رو مطالعه کنن و منظور و مفهوم کلام رو متوجه بشن. تنها در این صورت هست که آگهی، بازدهی بیشتری میگیره و کاربران بیشتری به سایت شما مراجعه میکنن. به زبان خودمونی، ساده و صمیمی بنویسین تا به شکل مؤثرتری بتونین با مخاطب ارتباط برقرار کنین.
خلاقیت در آگهی
آگهی تبلیغاتی شما باید علاوه بر اینکه ساده و روان باشه، جدید و متفاوت هم بهنظر بیاد؛ بنابراین استفاده از کلمات جالب یک الزام برای همه اگهیدهندههاست. درواقع وقتی مخاطب حس کنه که شما با زبان ساده و با لحن جالب و متفاوت سعی دارین که تبلیغ خودتون رو مطرح کنین، بادقت بیشتری متن شما رو میخونه و به ذهن میسپاره. حتی میتونین یک شعار تبلیغاتی خوب و متفاوت برای برندتون انتخاب کنین که تا همیشه تو ذهن مخاطب هک بشه. اگه که فکر میکنین که انجام این کار به تنهایی براتون سخته، بهتره که از شرکت تبلیغاتی وی دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرین. این شرکت خدمات گوگل ادز رو بهصورت حرفهای، نتیجه محور و با تمرکز بر پرفورمنس انجام میده؛ بنابراین با کمترین تعرفه تبلیغات در گوگل میتونین بیشترین بازدید رو بگیرین.
ارائه تبلیغ در پلتفرمهای مختلف
از دیگر روشهای افزایش بازدید آگهی تبلیغاتی، ارائه اون در پلتفرمهای مختلف مانند اینستاگرام، فیسبوک، یوتیوب، ایمیل مارکتینگ و موارد مشابه است. ممکنه با خودتون فکر کنین که انجام این کار با افزایش تعرفه تبلیغات در گوگل همراهه؛ اما حقیقت اینه که اگه تبلیغ خوب و خلاقانهای نوشته باشین، چندبرابر هزینه تبلیغات به شکل سود فروش برمیگرده. همینطور این مورد رو مدنظر داشته باشین که تبلیغات گوگل، کلیکی هست؛ یعنی اگر مخاطب روی اون تبلیغ کلیک کنه، هزینه اون برای شما محاسبه میشه. درنظر داشته باشین که ارائه تبلیغ در پلتفرمهای مختلف به معنی نمایش تبلیغ به مخاطبهای بیشتریه؛ پس شانس بازدید و فروش بالاتر میره.
ایجاد احساس نیاز در مخاطب
یکیدیگه از مواردی که باعث میشه مردم آگهی تبلیغات شما رو بخونن و مخاطبها به مشتریان بالقوه شما تبدیل بشن، ایجاد احساس نیاز در مخاطبه. توجه به شیوه نگارش در این قسمت خیلی مهمه؛ چونکه اگه مخاطب حس کنه که شما فقط به قصد فروش خدمات یا محصولاتتون این آگهی رو نوشتید و به نیازهای اون توجه نکردین، به سادگی از تبلیغ شما رد میشه. فراموش نکنین که تبلیغ باید در لفافه انجام بشه و نباید بهصورت خیلی مستقیم به اون اشاره کرد. برای انجام این کار ابتدا یک احساس نیاز با توجه به کارکرد محصول یا خدمت در مخاطب ایجاد کنین و سپس راهحلهای مختلفی رو برای حل اون ارائه بدین. یکی از این راهحلها باید خدمات یا محصولات شما باشه. دقت داشته باشین که در ارائه توضیحات محصول اغراق نکنین و زیبا و مختصر بنویسین.
ارائه پیشنهاد یا تخفیف ویژه
یکی دیگه از مواردی که باعث میشه آگهی تبلیغاتی شما بازدید بیشتری بگیره، ارائه پیشنهاد یا تخفیف در عنوان یا متن آگهیه. برای بازدهی بیشتر باید واقعاً تخفیفی رو برای مشتریان درنظر گرفته باشین. تبلیغات زردی که با وعده تحفیفهای زیاد، کاربر رو به سایت میکشونن، اما درواقعیت هیچ تخفیفی رو به مخاطب ارائه نمیدن، هرگز موفق عمل نمیکنن. انجام چنین حرکتی باعث میشه که کاربر دیگه به سایت و برند شما اعتماد نکنه و نرخ فروشتون تا حد زیادی پایین بیاد؛ پس در درجه اول با مخاطب صادق باشین. حتی اگر قراره که یک درصد به مشتری تخفیف بدین، همون مقدار رو در آگهی تبلیغاتی درج کنین. مورد مهم دیگهای که به شما کمک میکنه تا بازدهی بیشتری بگیرین، ارائه تخفیفات در مناسبتهای خاص مانند عید نوروز، شب یلدا و … است؛ درواقع در زمانهایی که میدونین کاربرها خریدهای بیشتری رو انجام میدن، گذاشتن تخفیف خیلی مؤثره و نرخ فروش رو تا حد زیادی بالا میبره. یادتون باشه که این تخفیفات باید شامل محصولات پرطرفدار هم باشه و همیشه قرار نیست که محصولات ته انبار رو تخفیف بزنین. اینطوری مخاطب، برند و سایت شما رو به ذهن میسپاره و هر از گاهی به اون سر میزنه تا از تخفیفات و محصولات جدیدتون مطلع بشه.
تعیین محدودیت
شاید عجیب بهنظر برسه، اما درنظر گرفتن محدودیتهایی در متن آگهی، باعث افزایش نرخ کلیک میشه. منظور از محدودیت اینه که خدمات، تخفیفهای محصول یا پیشنهادهای ویژه رو بهطور معمولی و ساده در آگهیتون بیان نکنین؛ چون اینطوری زیاد بهش توجه نمیشه. بهجای اون سعی کنین که مدت زمان مشخصی رو برای این خدمات درنظر بگیرین. برای مثال تأکید کنین که مدت زمان اعتبار این آگهی تنها ۳ روزه و بعد از اون خدمات با همون نرخ قبلی ارائه میشن. با انجام این کار یک احساس نیاز فوری در مخاطب ایجاد میشه و برای اینکه اون خدمت خاص رو از دست نده، روی آگهی کلیک میکنه. با افزایش کلیک مخاطبها، فروش محصولات هم بیشتر میشه و بهاینترتیب و تنها با یک تکنیک ساده میتونین سود خوبی بهدست بیارین. برای اینکه بتونین از همه تکنیکهای افزایش فروش بهرهمند بشین، لازمه که اونا رو بهخوبی یاد بگیرین. وی دیجیتال مارکتینگ آموزش گوگل ادز رو بهصورت کامل و رایگان تو سایتش قرار داده تا بتونین بهترین کمپینهای تبلیغاتی رو بنویسین. بااینهمه اگه که حس میکنین نمیتونین این کار رو به تنهایی انجام بدین، کمکتون میکنه تا از خدمات گوگل ادز بهصورت حرفهای، نتیجه محور و با پرفورمنس بالا بهرهمند بشین.
شرح مزایای محصول
اصل مهم دیگه در آموزش گوگل ادز و نگارش آگهی تبلیغاتی، شرح مزایای محصوله. بعد از ایجاد احساس نیاز در مخاطب باید ویژگیهای محصول رو با زبانی ساده و رسا شرح بدین. دقت کنین که برای بزرگنمایی محصول هرگز و هرگز دروغ ننویسین و اغراق نکنین. با انجام این کار حتی اگه کاربر اون محصول رو هم بخره، ضرر کردین؛ چون مهمترین اصل در فروشندگی حفظ مشتریه. بهترین حالت برای شرح ویژگیهای محصول اینه که بهصورت خلاصه اما کامل، ویژگیها و مزایای خرید کالا رو توضیح بدین. توضیحات شما باید به نحوی باشه که مخاطب دقیقاً بدونه که این محصول یا خدمت چه تفاوتی با نمونههای مشابه قبلی داره یا چه بهروزرسانی در اون انجام شده؛ همچنین کاربر باید به خوبی کارایی و ویژگیهای اون محصول رو متوجه بشه. با رعایت چنین نکات کوچک اما هدفمندی شک نکنین که مخاطب به مشتری تبدیل میشه.
اضافهکردن عکس محصول در آگهی
برای اینکه بتونین تبلیغات هدفمندتری ایجاد کنین و مخاطبان بیشتری رو به سایت خودتون بکشونین، میتونین از عکس محصول در کنار متن آگهی استفاده کنین. عکس انتخابی باید شفاف و واضح باشه و به خوبی بتونه پیام هدف رو به مخاطب منتقل کنه؛ برای تأثیرگذاری بیشتر میتونین نام برند یا لوگوتونم رو هم در کنار عکس اضافه کنین تا بهشکل بهتری در ذهن مخاطب هک بشه. افزودن لوگو به تصویر باعث شناخت و ماندگاری اون در ذهن مخاطب میشه و بهاینترتیب مخاطب به برند شما اعتماد بیشتری میکنه. این مورد باعث افزایش احتمال خرید حتی در آینده هم میشه؛ بنابراین به کیفیت عکس و واضحبودن لوگو یا شعار تبلیغاتی دقت داشته باشین.
استفاده از ریمارکتینگ
با کمپین ریمارکتینگ میتونید آگهیاتون رو دقیقاً به سلیقهی مخاطب ارائه کنین. برای مثال تنظیمات گوگل ادز رو طوری اعمال کنین که تبلیغاتتون رو به کسایی که قبلاً سایتت رو چک کردن، نشون بده. حتی میتونین برای مشتریای قدیمیتون تبلیغات خاصی طراحی کنین که اونا رو به خرید ترغیب کنه. درواقع یکی از راههای مهم فروش و شناخت برند تبلیغات برای مخاطبان و مشتریان قبلیه. گوگل این امکان رو در اختیارتون قرار داده تا با انجام تنظیماتی از نمایش آگهی به افرادی که جزو مخاطباتون نیستن، جلوگیری کنین. با این قابلیت حتماً نرخ کلیک چندین برابر میشه. وی دیجیتال مارکتینگ آموزش گوگل ادز رو بهصورت صفر تا صد رایگان تو پیجش گذاشته. میتونی نحوه اعمال تنظیمات گوگل ادز رو از اونجا بهطور کامل یاد بگیرین.
تعامل با مخاطبان رو فراموش نکن
اولین قدم برای ارتباط با مخاطب ارائه تبلیغی با ظاهر جدید و متفاوته؛ زمانی که مخاطب به آگهی اعتماد میکنه، باید قدم دوم رو بردارین و یه درخواست مثل نصب اپلیکیشن سایت ازش داشته باشین تا تعامل هدفمند شکل بگیره. درواقع فرقی نمیکنه از چه نوع تبلیغی استفاده میکنین؛ تمام مدلهای تبلیغات، از همسان و بنری گرفته تا تبلیغات دروناپلیکیشنی و ویدئویی، بدون کال تو اکشن مناسب، ناقص بهنظر میان. از کلمات زیر استفاده کنین تا علاوه بر افزایش بازدید آگهی احتمال فروشتون هم چندین برابر شه:
- همین حالا شروع کن
- اینجا کلیک کن
- بیشتر بدان
- همین الان ببین
- ثبتنام کن
- نصب کن
- بازی کن
- با ما تماس بگیر
افزودن لینک سایت و تماس
با استفاده از افزونه Sitelink، لینکهای سایت شما همانند سرچ ارگانیک در تبلیغتتون نمایش داده میشه. افزودن توضیحات لینک سایت به کمپین تبلیغاتی به شما کمک میکنه که زیرعنوانهای بیشتری به آگهی اضافه کنین؛ همچنین با استفاده از این ویژگی تبلیغات شما برجستهتر میشه و در بالای تبلیغات رقبا قرار میگیره. این قابلیت در نهایت با افزایش کلیک گوگل همراه میشه. مثل افزونه لینک سایت، اضافه کردن گزینه تماس به تبلیغات، در ارتباط با مخاطباتون بهترین کمک رو انجام میده. با این افزونه تماس، مشتریها میتونن بهراحتی با پشتیبانان سایت تماس بگیرن، بدون اینکه نیاز باشه شماره تلفن رو یادداشت کنن؛ بهعبارتی با فعال کردن این گزینه در آگهی مخاطب بهراحتی و با کلیک روی گزینه تماس میتونه با آگهیدهنده تماس بگیره.
بررسی رقبا
از دیگر اقدامات مؤثر برای افزایش بازدید تبلیغ و نرخ کلیک، بررسی تبلیغات رقباست. قبل از اینکه تبلیغات رو نهایی کنین، نحوه نوشتن آگهی رقبا رو بررسی کنین و بازخورد تبلیغاتی اونها رو درنظر بگیرین. از نقاط قوت تبلیغ استفاده کنین و با بال و پر دادن به همون ویژگیها بازآوری تبلیغات رو چند برابر کنین. اشکالات تبلیغ رو هم درنظر بگیرین و اونها رو رفع کنین تا بتونین بیشترین بازدهی رو بگیرین. وی دیجیتال مارکتینگ با درنظرگرفتن این موضوع خدمات گوگل ادز رو بهصورت حرفهای، نتیجه محور و با تمرکز بر پرفورمنس انجام میده تا کوچکترین مشکلی در روند اجرای کار ایجاد نشه؛ بنابراین اگه بهدنبال یک تبلیغ جدید و متفاوت و بیعیبونقص هستین، حتماً از مشاورههای کارشناسان این مجموعه کمک بگیرین.
بهینهسازی سایت
یکی دیگه از موارد مهمی که در زمان اجرای کمپینهای گوگل باید به اون توجه داشته باشین، بهینهسازی سایت قبل از انجام تبلیغاته. همه فاکتورهای مهم مثل سرعت سایت، بررسی عدم وجود مشکل در صفحه لندینگ، سازگاری با موبایل، کارکرد صحیح دکمههای تماس و خرید و موارد مشابه، یک اصل مهم در تبلیغاته. حتی اگر تبلیغات خوبی نوشته باشی، اما مخاطب برای ورود به سایتتون با مشکل روبهرو شده باشه، قبل از اینکه بتونین توضیحات بیشتری رو راجع به محصولتون ارائه کنین، سایت رو ترک میکنه. با درنظر گرفتن این موضوع حتماً سایتتون رو بهینه و مشکلات احتمالی رو برطرف کنین. انجام این کار و ویرایش صفحات محصول و بهروزرسانی اونها باعث بهبود سئو و رتبه سایت میشه که خود این مورد به تنهایی در افزایش مخاطبان بیشتر مؤثره.
تعهد به کیفیت خدمات
همه چیز نوشتن یک متن آگهی خوب و خلاقانه نیست. بعد از اینکه تونستین مخاطب رو به سایتتون بکشونین و محصولاتتون رو بهش معرفی کنین، حالا باید خیالش رو از بابت کیفیت خدمات راحت کنین؛ یعنی توضیحاتتون، بحث پشتیبانی از مشتری و دیگر فاکتورهای مهم فروش رو هم در زمان تبلیغات باید درنظر بگیرین تا مخاطب به مشتری تبدیل بشه. فرض کنین که آگهی تبلیغاتی دادین و حالا مشتری به سایتتون وارد شده، در مورد محصول یه سؤالی داره و باهاتون تماس میگیره، اما پاسخگو نیستین، پس از خرید منصرف میشه؛ بنابراین منظور از تعهد به کیفیت خدمات تنها منحصر به کیفیت محصول نیست. حتی اگه محصول خوبی داشته باشین، اما نتونین مخاطب رو در استفاده از اون متقاعد کنین، کار مهمی انجام ندادین و همه هزینه تبلیغاتتون سوخت میشه. خروج زودهنگام مخاطب هم که به معنای افت رتبه سئو و سایته.

آگهی تبلیغاتی خود رو به کجا بسپاریم؟
همونطور که از قسمتهای قبلتر هم متوجه شدین، تکنیکهای زیادی برای افزایش بازدید آگهی و نرخ کلیک تبلیغات وجود داره که اعمال اونها با افزایش ورودی و احتمال خرید همراهه؛ بنابراین مهمه از این تکنیکها در تبلیغات خودتون استفاده کنین. از اونجایی که انجام این کار به مهارت، دانش و تخصص نیاز داره، پس باید انجام اون رو به یک شرکت تبلیغاتی معتبر بسپارین. وی دیجیتال مارکتینگ یکی از مجموعههای معتبر تبلیغات در گوگله که خدمات گوگل ادز رو بهصورت حرفهای، با دریافت کمترین تعرفه تبلیغات در گوگل، نتیجه بخش و با تمرکز بر پرفورمنس انجام میده؛ بنابراین میشه بهش اعتماد کرد. این سایت اینترنتی حتی آموزش کامل و صفر تا صد گوگل ادز رو بهصورت رایگان تو پیجش گذاشته تا همه مدیران وبسایتها بتونن از اون در جهت افزایش بازدهی تبلیغاتشون کمک بگیرن. به نظر شما مهمترین اصل در اجرای تبلیغات گوگل چیست و چه فاکتورهایی را باید برای افزایش بازدهی تبلیغات در نظر گرفت؟ چرا؟